  • Data: 2012-12-12 23:49:03
    Temat: Re: Budowa garażu - koszty
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-12-12, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Jak chcę postawić garaż to wiem jaki chcę i nie potrzebuję mych myśli
    > przelewać na papier i dawać do podpisu architektowi.

    No jeśli się na tym znasz, to żaden problem. Ja się na tym nie znam,
    więc wolałbym projekt powierzyć:
    a) architektowi (może)
    b) inżynierowi (na pewno)
    (oczywiście w tej kolejności).

    > Wręcz przeciwnie w przypadku budynków jak garaż to zupełnie zbędny koszt.

    To już kwestia prywatna. Dla Ciebie garaż nie musi wyglądać, bo ma tylko
    chronić samochód. OK. Dla kogoś innego garaż ma być ładny i ma być
    ozdobą podwórka. Dla kogoś jeszcze innego ubranie ma tylko chronić
    przed żywiołami i zasłaniać genitalia, więc bojówki, t-shirt i flanela są
    idealnym zestawem od pracy po urodziny ciotki.

    Także w najlepszym wypadku projekt garażu jest zbędnym kosztem dla
    Ciebie :). Uogólnienie na pewno nie było prawdziwe.

    > To nie problem odległości tylko odpowiedzialności.
    > Co innego to uzupełnić i podpisać dziennik po fakcie gdy już budowa jest
    > skończona i nie było wypadków, a co innego wziąć odpowiedzialność z góry.
    > Kierownik odpowiada za BHP na budowie. Jak jakiś bachor wejdzie na teren
    > budowy i skręci sobie kostkę na nierówności to kierownik za to jeśli się
    > okaże że teren nie był właściwie ogrodzony, oznaczony i zabezpieczony (a
    > nigdy nie jest bo to nierealne) to kierownik za to odpowiada.

    Oczywiście. Ale skoro już bierzemy odpowiedzialnego kierownika (który
    będzie doglądał budowy itp), to chyba zgodzisz się, że poświęcone
    przez niego czas i koszty dojazdu wpłyną na stawkę.

    > Inni chcieli sporo więcej, więc chyba jednak nie.

    Właśnie o tym piszę. To się nazywa "zmowa cenowa" :).

    pozdrawiam,
    PK