eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwBramka sms, najlepiej płatnaRe: Bramka sms, najlepiej płatna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Bramka sms, najlepiej płatna
    Date: Wed, 22 Jul 2009 23:31:35 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 167
    Message-ID: <n...@k...net>
    References: <h3ik1o$nku$1@node1.news.atman.pl> <1...@k...net>
    <h3ou2m$qcm$1@node1.news.atman.pl> <g...@k...net>
    <h3rn22$7b2$1@node1.news.atman.pl> <q...@k...net>
    <h47tbk$q4q$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: djz45.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1248298629 5333 83.24.3.45 (22 Jul 2009 21:37:09
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 22 Jul 2009 21:37:09 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:392953
    [ ukryj nagłówki ]

    ** Peter <p...@p...fm> wrote:

    > W porządku. Powyższe jednak nie stanowi problemu, ponieważ wiadomość
    > wysłana sms-em nie jest krytyczna, tzn. nie musi być dostarczona w
    > określonym przedziale czasowym. Nie jestem pewien, czy dobrze się rozumiemy,
    > ale może trzeba więcej informacji.

    Nie no rozumiemy sie z ta roznica ze najpierw mialo byc absolutnie 2h, a potem
    to nieistotne. ;) Ale rozumiemy sie, po prostu wymagania Ci sie formuluja z
    koncertu zyczen na realne mozliwosci...

    >>> * sms dojdzie, kiedy będzie mógł; to oznacza, że może dojść nawet w ciągu
    >>> kilku godzin (nie wiem czy też nawet nie w ciągu 24h, choć to chyba
    >>> skrajność)

    >> Ale to nie o to mi chodziło (chociaż de facto chodzi o fakt dojścia SMS) -
    >> chodzi mi o to, że bramka dostawcy padła i jej nie ma.

    > Wtedy powinienem mieć przynajmniej jakiś komunikat zwrotny.

    No masz na poziomie sieci - brak polaczenia do hosta.

    > O ile jest taka możliwość. Padnięcie usługi nie oznacza od razu brak kontaktu
    > z serwerem brokera. Chociaż nie mogę tego wykluczyć.

    A to juz nie bedzie takie proste. Broker dziala, przyjmuje SMS - ale skad
    bedziesz wiedzial, ze dostarcza? Mozesz sprawdzac status wiadomosci brokera -
    niby dostarczone. Ale czy realnie dostarcza? Nie wiadomo. Od tego jest realna
    kontrola - zamawiamy sami sobie i sprawdzamy czy to dziala.

    >>> * beneficjent takiej usługi nie musi ponosić kosztów z tytułu utrzymania
    >>> wysokich warunków SLA

    >> No to nie ma uzasadnienia dla płacenia za SLA. Nie napisałeś nic o tym jaka
    >> to usługa dlatego zwracam na to uwagę.

    > Jest program, w którym użytkownicy wpisują swoje zdarzenia. Każde nowe
    > zdarzenie musi generować sms-a na konkretny numer telefonu. Sms ów nie jest
    > informacją krytyczną, a jedynie treścią tzw. "do wiadomości".

    Czyli wcale nie musi tylko moze. Nalezy to od razu na samym wstepie
    specyfikacji zaznaczyc. Moze o ile bramka bedzie dzialac, a bramka ma SLA np.
    dopuszczajace 24h dostepnosci, czyli w specyfikacji nalezy wyszczegolnic ze tak
    jest, aby ten kto zamawia byl swiadomy. Tak moim zdaniem jest uczciwie i bez
    narazania sie na pozniejsze problemy.

    (...)

    >> Np. są usługi w których Ty klientowi gwarantujesz, że co by się nie stało to
    >> dostanie SMS w ciągu N jednostek czasu, a jak nie dostanie to Ty wypłacasz
    >> odszkodowanie. Jeżeli klient sobie tego życzy to odpowiednio zapłaci. W
    >> takiej sytuacji Ty z kolei wymagasz od brokera zbliżonych parametrów, aby
    >> było tak, że jak Ty się nie wywiążesz z usługi to płacisz klientowi
    >> odszkodowanie z tego co Ci broker wypłacił. :) Mniej więcej po to jest SLA.

    > To trochę ryzykowne, bo wpakowuję się w przepychanki prawne w razie draki.

    Oczywiscie, ze to ryzykowne - tylko ze czasami na tym polega biznes (np. to
    reguluje ustawa) i ja jak nie wiem to zakladam najgorsze - nie piszesz co to za
    usluga, wiec sobie gdybam.

    > W zasadzie nie chciałbym być "pomiędzy" i wolałbym, aby klient miał z
    > brokerem bezpośredni kontakt. Ja wolałbym tylko stworzyć odpowiednie
    > narzędzie do kontaktu pomiędzy klientem a brokerem.

    Nie da się tak - Ty klientowi oferujesz usługę i Ty się z klientem rozliczasz,
    no chyba, ze zmusisz klienta do podpisania odrebnej umowy z brokerem...
    powodzenia.

    (...)

    >> Od tego to jest ważność wiadomości SMS, którą respektuje SMSC operatora
    >> komórkowego - i to jest kolejny (o ile Ci to potrzebny) parametr, który
    >> chciałbyś przekazywać do brokera wywołując API.

    > A zatem mogę ustawić ważność czasu wiadomości, ale anulować jej wysłania nie
    > mogę. Tak?

    Nie wiem. Napewno mozesz ustalic waznosc. :)

    (...)

    >> W między czasie broker może odpytywać SMSC operatora o status wiadomości
    >> (odebrana, oczekuje, zły numer itd.), a Ty możesz odpytywać o to brokera.
    >> Działanie asynchroniczne.

    > To ważne, aby mieć stały kontakt z brokerem.

    No to dedykowane nadmiarowe lacza, od strony brokera umowy zapewniajace, ze od
    ich strony bedzie ten kontakt a jak nie to placa kary. No sorry tego chcesz to
    musisz to czyms zabezpieczyc - umowa SLA.

    >> Co może pójść nie tak? 1. Połączenie do brokera nie jest dostępne - padła
    >> sieć. 2. Połączenie do brokera jest ale wysypał im się serwer/usługa i nie
    >> odpowiada. 3. Połączenie do brokera i usługi jest, ale oprogramowanie
    >> brokera zwariowało i faktycznie nic nie wysyła.

    >> I to samo powyższe na styku broker/operator. Do tego dodaj jeszcze
    >> odpytywanie o status itd. :)

    >> (...)

    > Wygląda na to, że jest trochę z tymi sms-ami problemów, ale da się je
    > rozwiązać. Zapewne zależy wiele od jakości brokera i operatora.

    Nie. Nie ma problemow - w sumie to dziala. Zabezpieczenia sa na wypadek gdyby
    nie zadzialalo, istnienie stosownych zabezpieczen zapewnia, ze jednak dziala.
    :)

    Ja pewnie przesadzam - no ale prosiles o wskazowki.

    Mysle ze w zasadzie dowolna usluga Cie zadowoli - ale tego nie wiem, wiec nie
    chce wprowadzac w blad - zalezy co wysylasz/jakie informacje przetwarzasz/jaki
    to proces.

    (...)

    >> Musisz po swojej stronie zapisywać wszystko co wysyłasz (log po prostu data,
    >> nr odbiorcy, treść, identyfikator transakcji itd.), od dostawcy wymagaj, aby
    >> taki sam log (tylko od swojej strony) przekazywał Ci w raporcie billingowym
    >> do faktury. A potem przy rozliczeniu weryfikuj. Dodanie przekazywania
    >> unikatowego (ten definiujesz Ty) identyfikatora aby się pojawiał w raporcie
    >> zwrotnym ułatwia przetwarzanie takich danych no bo wiąże to co jest u
    >> Ciebie, z tym co Ci liczy dostawca.

    >> Przy czym kontrola jest dlatego, że każdy może się pomylić. Nie sądzę aby na
    >> sensownych warunkach umowy dostawca miał motyw do tego aby robić drobne
    >> przekręty w ten sposób. Po prostu chodzi o wykrywanie pomyłek, a dalsze
    >> postępowanie to przecież zależy od zaufania i woli współpracy - najczęściej
    >> jak dostawca się pomyli i stwierdzi to u siebie na podstawie Twojego raportu
    >> to do jakiegoś kompromisu dojdziecie np. policzy Ci mniej za następny
    >> miesiąc.

    >> (...)

    > To takie działanie prewencyjne, ale potrzebne.

    Nie potrzebne - wymagane, na wypadek jakby mnie sie ktos zapytal jakie
    dzialania prewencyjne podjalem aby ustrzec sie pomylek. To moge powiedziec ze
    kontroluje tak czy inaczej - ale jednak kontroluje.

    (...)

    >> Szczerze mówiąc nie wiem. Anulować możesz tylko wiadomości oczekujące na
    >> doręczenie. A wydaje mi się, że zaksięgują Ci płatność za wysyłkę bez
    >> względu na to czy odbiorca miał włączony czy wyłączony telefon.

    > A to trochę nie do końca sprawiedliwe, bo w końcu anulowałem usługę i nie
    > powinna być ona wykonana.

    To JEST sprawiedliwe - usluga jest doreczenie wiadomosci do odbiorcy, ze on jej
    nie odbiera to Twoj i jego problem, a nie tego kto donosi. Ten kto donosi i tak
    ponosi koszt bez wzgledu na to czy wiadomosc dojdzie wiec uczciwie jest mu za
    to zaplacic.

    > Myślę, że to mogą precyzować warunki umowy, z którym trzeba się dokładnie
    > zapoznać.

    Nie - wysylasz wiadomosc to ona jest ksiegowana, ze odbiorca nie odbiera czy w
    ogole zly numer to Twoj i odbiorcy problem, nie doreczyciela.

    PS - sorry za brak ogonkow, odpadl mi prawy ALT... :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: