  • Data: 2009-07-23 18:11:33
    Temat: Re: Bramka sms, najlepiej płatna
    Od: Peter <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Konrad Kosmowski pisze:

    > Nie no rozumiemy sie z ta roznica ze najpierw mialo byc absolutnie 2h, a potem
    > to nieistotne. ;) Ale rozumiemy sie, po prostu wymagania Ci sie formuluja z
    > koncertu zyczen na realne mozliwosci...

    Otóż to. Jakże to trafnie ująłeś tym ostatnim zdaniem. Czuję się, jakbym
    "macał temat po ciemku". Dlatego zadaję czasem nawet dziwne pytania ;-)

    > No masz na poziomie sieci - brak polaczenia do hosta.

    Na początek wystarczy.

> [...]
    > bedziesz wiedzial, ze dostarcza? Mozesz sprawdzac status wiadomosci brokera -
    > niby dostarczone. Ale czy realnie dostarcza? Nie wiadomo. Od tego jest realna
    > kontrola - zamawiamy sami sobie i sprawdzamy czy to dziala.

    > Czyli wcale nie musi tylko moze. Nalezy to od razu na samym wstepie
    > specyfikacji zaznaczyc. Moze o ile bramka bedzie dzialac, a bramka ma SLA np.
    > dopuszczajace 24h dostepnosci, czyli w specyfikacji nalezy wyszczegolnic ze tak
    > jest, aby ten kto zamawia byl swiadomy. Tak moim zdaniem jest uczciwie i bez

    Jeżeli będzie taka możliwość zawarcia takiego warunku w umowie, to
    dobrze. Pisząc "jeżeli" mam na myśli to, iż broker może odmówić,
    ponieważ nie spełni określonych warunków. No, ale nie będę wyprzedzał
    niczego, dopóki nie zapoznam się z ofertami na rynku.

    > Oczywiscie, ze to ryzykowne - tylko ze czasami na tym polega biznes (np. to
    > reguluje ustawa) i ja jak nie wiem to zakladam najgorsze - nie piszesz co to za
    > usluga, wiec sobie gdybam.

    Warunki umowy można zawsze dopasować do możliwości.

    > Nie da się tak - Ty klientowi oferujesz usługę i Ty się z klientem rozliczasz,
    > no chyba, ze zmusisz klienta do podpisania odrebnej umowy z brokerem...
    > powodzenia.
    >
    > (...)

    Dlaczego od razu zakładasz, że się nie uda? A dlaczegóż to bym musiał
    pchać się pomiędzy klientem a brokerem? Ja mogę wdrożyć rozwiązanie
    wysyłające sms-a, ale odpowiedzialności za wysyłkę to już wziąć nie
    mogę, bo przecież tej usługi bezpośrednio nie realizuję.

    > Nie wiem. Napewno mozesz ustalic waznosc. :)
    >
    > (...)

    To przynajmniej dobre i to.

    > No to dedykowane nadmiarowe lacza, od strony brokera umowy zapewniajace, ze od
    > ich strony bedzie ten kontakt a jak nie to placa kary. No sorry tego chcesz to
    > musisz to czyms zabezpieczyc - umowa SLA.

    Właśnie dlatego właściwie nie wiem na co dokładnie zwrócić uwagę w
    układzie współpracy z brokerem. Po części w tym wątku już zwróciłeś
    uwagę na kilka aspektów. Pozostaje mi popatrzeć na oferty będące na rynku.

    > Nie. Nie ma problemow - w sumie to dziala. Zabezpieczenia sa na wypadek gdyby
    > nie zadzialalo, istnienie stosownych zabezpieczen zapewnia, ze jednak dziala.
    > :)

    Dokładnie tak. Chcę się w miarę możliwości zabezpieczyć, ale wiadomo, że
    im wyższe wymagania tym... koszty wyższe. Nie zawsze jednak potrzebne
    są ów wysokie wymagania. No i w końcu należałoby je zdefiniować, bo
    różnie można je pojmować.

    > Ja pewnie przesadzam - no ale prosiles o wskazowki.

    Nie. Czasem "brutalne" uwagi są potrzebne ;-)

    > Mysle ze w zasadzie dowolna usluga Cie zadowoli - ale tego nie wiem, wiec nie
    > chce wprowadzac w blad - zalezy co wysylasz/jakie informacje przetwarzasz/jaki
    > to proces.
    >
    > (...)

    Myślę, że sporo rzeczy mi wyjaśniłeś. Na pewno wykorzystam to przy
    badaniu ofert brokerów.

    > Nie potrzebne - wymagane, na wypadek jakby mnie sie ktos zapytal jakie
    > dzialania prewencyjne podjalem aby ustrzec sie pomylek. To moge powiedziec ze
    > kontroluje tak czy inaczej - ale jednak kontroluje.
    >
    > (...)

    Tylko na ile akceptowalny przez drugą stronę staje się taki raport
    wygenerowany przez Ciebie? Nie to, żebym myślał, iż coś źle
    wygenerujesz, ale jak znam życie, to w przypadku sporu zawsze można
    podważyć również Twój raport. Jak przed tym się zabezpieczasz?

    > To JEST sprawiedliwe - usluga jest doreczenie wiadomosci do odbiorcy, ze on jej
    > nie odbiera to Twoj i jego problem, a nie tego kto donosi. Ten kto donosi i tak
    > ponosi koszt bez wzgledu na to czy wiadomosc dojdzie wiec uczciwie jest mu za
    > to zaplacic.

    Nie w tym rzecz. Miałem na myśli to, że jeśli dany sms jest w kolejce
    oczekującej na wysłanie, a ja wysłałem komunikat o anulowaniu wysłania
    jego, to operator / broker nie wykonał w zasadzie żadnej usługi poza
    przyjęciem sms-a, którego wstawił do kolejki. Jeśli jednak go wysłał, a
    odbiorca z jakiegoś powodu go nie odebrał (np. ma wyłączony telefon), to
    się zgadzam, że usługa została wykonana i za nią należy zapłacić.

    > Nie - wysylasz wiadomosc to ona jest ksiegowana, ze odbiorca nie odbiera czy w
    > ogole zly numer to Twoj i odbiorcy problem, nie doreczyciela.

    A jak to będzie w temacie jak powyżej opisałem?

    > PS - sorry za brak ogonkow, odpadl mi prawy ALT... :)

    Dałem radę to przeczytać :-)

    --
    Peter