-
Data: 2009-07-22 21:31:35
Temat: Re: Bramka sms, najlepiej płatna
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]** Peter <p...@p...fm> wrote:
> W porządku. Powyższe jednak nie stanowi problemu, ponieważ wiadomość
> wysłana sms-em nie jest krytyczna, tzn. nie musi być dostarczona w
> określonym przedziale czasowym. Nie jestem pewien, czy dobrze się rozumiemy,
> ale może trzeba więcej informacji.
Nie no rozumiemy sie z ta roznica ze najpierw mialo byc absolutnie 2h, a potem
to nieistotne. ;) Ale rozumiemy sie, po prostu wymagania Ci sie formuluja z
koncertu zyczen na realne mozliwosci...
>>> * sms dojdzie, kiedy będzie mógł; to oznacza, że może dojść nawet w ciągu
>>> kilku godzin (nie wiem czy też nawet nie w ciągu 24h, choć to chyba
>>> skrajność)
>> Ale to nie o to mi chodziło (chociaż de facto chodzi o fakt dojścia SMS) -
>> chodzi mi o to, że bramka dostawcy padła i jej nie ma.
> Wtedy powinienem mieć przynajmniej jakiś komunikat zwrotny.
No masz na poziomie sieci - brak polaczenia do hosta.
> O ile jest taka możliwość. Padnięcie usługi nie oznacza od razu brak kontaktu
> z serwerem brokera. Chociaż nie mogę tego wykluczyć.
A to juz nie bedzie takie proste. Broker dziala, przyjmuje SMS - ale skad
bedziesz wiedzial, ze dostarcza? Mozesz sprawdzac status wiadomosci brokera -
niby dostarczone. Ale czy realnie dostarcza? Nie wiadomo. Od tego jest realna
kontrola - zamawiamy sami sobie i sprawdzamy czy to dziala.
>>> * beneficjent takiej usługi nie musi ponosić kosztów z tytułu utrzymania
>>> wysokich warunków SLA
>> No to nie ma uzasadnienia dla płacenia za SLA. Nie napisałeś nic o tym jaka
>> to usługa dlatego zwracam na to uwagę.
> Jest program, w którym użytkownicy wpisują swoje zdarzenia. Każde nowe
> zdarzenie musi generować sms-a na konkretny numer telefonu. Sms ów nie jest
> informacją krytyczną, a jedynie treścią tzw. "do wiadomości".
Czyli wcale nie musi tylko moze. Nalezy to od razu na samym wstepie
specyfikacji zaznaczyc. Moze o ile bramka bedzie dzialac, a bramka ma SLA np.
dopuszczajace 24h dostepnosci, czyli w specyfikacji nalezy wyszczegolnic ze tak
jest, aby ten kto zamawia byl swiadomy. Tak moim zdaniem jest uczciwie i bez
narazania sie na pozniejsze problemy.
(...)
>> Np. są usługi w których Ty klientowi gwarantujesz, że co by się nie stało to
>> dostanie SMS w ciągu N jednostek czasu, a jak nie dostanie to Ty wypłacasz
>> odszkodowanie. Jeżeli klient sobie tego życzy to odpowiednio zapłaci. W
>> takiej sytuacji Ty z kolei wymagasz od brokera zbliżonych parametrów, aby
>> było tak, że jak Ty się nie wywiążesz z usługi to płacisz klientowi
>> odszkodowanie z tego co Ci broker wypłacił. :) Mniej więcej po to jest SLA.
> To trochę ryzykowne, bo wpakowuję się w przepychanki prawne w razie draki.
Oczywiscie, ze to ryzykowne - tylko ze czasami na tym polega biznes (np. to
reguluje ustawa) i ja jak nie wiem to zakladam najgorsze - nie piszesz co to za
usluga, wiec sobie gdybam.
> W zasadzie nie chciałbym być "pomiędzy" i wolałbym, aby klient miał z
> brokerem bezpośredni kontakt. Ja wolałbym tylko stworzyć odpowiednie
> narzędzie do kontaktu pomiędzy klientem a brokerem.
Nie da się tak - Ty klientowi oferujesz usługę i Ty się z klientem rozliczasz,
no chyba, ze zmusisz klienta do podpisania odrebnej umowy z brokerem...
powodzenia.
(...)
>> Od tego to jest ważność wiadomości SMS, którą respektuje SMSC operatora
>> komórkowego - i to jest kolejny (o ile Ci to potrzebny) parametr, który
>> chciałbyś przekazywać do brokera wywołując API.
> A zatem mogę ustawić ważność czasu wiadomości, ale anulować jej wysłania nie
> mogę. Tak?
Nie wiem. Napewno mozesz ustalic waznosc. :)
(...)
>> W między czasie broker może odpytywać SMSC operatora o status wiadomości
>> (odebrana, oczekuje, zły numer itd.), a Ty możesz odpytywać o to brokera.
>> Działanie asynchroniczne.
> To ważne, aby mieć stały kontakt z brokerem.
No to dedykowane nadmiarowe lacza, od strony brokera umowy zapewniajace, ze od
ich strony bedzie ten kontakt a jak nie to placa kary. No sorry tego chcesz to
musisz to czyms zabezpieczyc - umowa SLA.
>> Co może pójść nie tak? 1. Połączenie do brokera nie jest dostępne - padła
>> sieć. 2. Połączenie do brokera jest ale wysypał im się serwer/usługa i nie
>> odpowiada. 3. Połączenie do brokera i usługi jest, ale oprogramowanie
>> brokera zwariowało i faktycznie nic nie wysyła.
>> I to samo powyższe na styku broker/operator. Do tego dodaj jeszcze
>> odpytywanie o status itd. :)
>> (...)
> Wygląda na to, że jest trochę z tymi sms-ami problemów, ale da się je
> rozwiązać. Zapewne zależy wiele od jakości brokera i operatora.
Nie. Nie ma problemow - w sumie to dziala. Zabezpieczenia sa na wypadek gdyby
nie zadzialalo, istnienie stosownych zabezpieczen zapewnia, ze jednak dziala.
:)
Ja pewnie przesadzam - no ale prosiles o wskazowki.
Mysle ze w zasadzie dowolna usluga Cie zadowoli - ale tego nie wiem, wiec nie
chce wprowadzac w blad - zalezy co wysylasz/jakie informacje przetwarzasz/jaki
to proces.
(...)
>> Musisz po swojej stronie zapisywać wszystko co wysyłasz (log po prostu data,
>> nr odbiorcy, treść, identyfikator transakcji itd.), od dostawcy wymagaj, aby
>> taki sam log (tylko od swojej strony) przekazywał Ci w raporcie billingowym
>> do faktury. A potem przy rozliczeniu weryfikuj. Dodanie przekazywania
>> unikatowego (ten definiujesz Ty) identyfikatora aby się pojawiał w raporcie
>> zwrotnym ułatwia przetwarzanie takich danych no bo wiąże to co jest u
>> Ciebie, z tym co Ci liczy dostawca.
>> Przy czym kontrola jest dlatego, że każdy może się pomylić. Nie sądzę aby na
>> sensownych warunkach umowy dostawca miał motyw do tego aby robić drobne
>> przekręty w ten sposób. Po prostu chodzi o wykrywanie pomyłek, a dalsze
>> postępowanie to przecież zależy od zaufania i woli współpracy - najczęściej
>> jak dostawca się pomyli i stwierdzi to u siebie na podstawie Twojego raportu
>> to do jakiegoś kompromisu dojdziecie np. policzy Ci mniej za następny
>> miesiąc.
>> (...)
> To takie działanie prewencyjne, ale potrzebne.
Nie potrzebne - wymagane, na wypadek jakby mnie sie ktos zapytal jakie
dzialania prewencyjne podjalem aby ustrzec sie pomylek. To moge powiedziec ze
kontroluje tak czy inaczej - ale jednak kontroluje.
(...)
>> Szczerze mówiąc nie wiem. Anulować możesz tylko wiadomości oczekujące na
>> doręczenie. A wydaje mi się, że zaksięgują Ci płatność za wysyłkę bez
>> względu na to czy odbiorca miał włączony czy wyłączony telefon.
> A to trochę nie do końca sprawiedliwe, bo w końcu anulowałem usługę i nie
> powinna być ona wykonana.
To JEST sprawiedliwe - usluga jest doreczenie wiadomosci do odbiorcy, ze on jej
nie odbiera to Twoj i jego problem, a nie tego kto donosi. Ten kto donosi i tak
ponosi koszt bez wzgledu na to czy wiadomosc dojdzie wiec uczciwie jest mu za
to zaplacic.
> Myślę, że to mogą precyzować warunki umowy, z którym trzeba się dokładnie
> zapoznać.
Nie - wysylasz wiadomosc to ona jest ksiegowana, ze odbiorca nie odbiera czy w
ogole zly numer to Twoj i odbiorcy problem, nie doreczyciela.
PS - sorry za brak ogonkow, odpadl mi prawy ALT... :)
--
+ ' .-. .
, * ) )
http://kosmosik.net/ . . '-' . kK
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.09 18:11 Peter
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- php, linki z nazwami a $_GET, SEO
- www polityka pl captcha
- dyktatura brudnego palucha
- www.znanylekarz.pl
- Czy pytanie o sczytywanie stron programami/skryptami to tu?
- Grupy webdevowe
- Jak wydrukować stronę?
- IIS, kilka witryn
- linki <a href="/strona.php"> (ze slashami)
- co rozszerza stronę??
- responsywny akapit <p>
- Czy istnieje jakiś emulator przeglądarek pod Mac'a?
- taka sama konfiguracja dla localhost i produkcji
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=