eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwBramka sms, najlepiej płatna › Re: Bramka sms, najlepiej płatna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Konrad Kosmowski <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Bramka sms, najlepiej płatna
    Date: Sat, 18 Jul 2009 00:32:48 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 96
    Message-ID: <g...@k...net>
    References: <h3ik1o$nku$1@node1.news.atman.pl> <1...@k...net>
    <h3ou2m$qcm$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: dkr225.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1247870608 19624 83.24.21.225 (17 Jul 2009
    22:43:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Jul 2009 22:43:28 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:392906
    [ ukryj nagłówki ]

    ** Peter <p...@p...fm> wrote:

    >> Ile tych SMSów chcesz wysyłać miesięcznie?

    > Tego tak na prawdę nie wiadomo. Wiem jedno: nie będzie setek tysięcy. Sądzę,
    > że to będzie ilość na poziomie kilkuset. Może kilka tysięcy, choć wątpię.

    Ale bierzesz pod uwagę ew. rozwój itd.?

    (...)

    >> Jakie masz wymagania dotyczące dostępności usługi (SLA)?

    > W ciągu 1-2h musi sms być wysłany.

    Takie SLA to będzie dodatkowe *kilka* tysięcy złotych miesięcznie - nie wiem
    czy przy tej skali (kilkaset SMS miesięcznie) w ogóle Ci się to będzie
    kalkulować bo wyjdzie jakieś 4 złote za SMS (tak z grubsza licząc 500 i 2000zł
    za SLA).

    Tzn. pytanie jest - co jeżeli SMS w ciągu 1-2h nie zostanie wysłany? Jedyna
    sensowna konstrukcja to jest kara pieniężna dla dostawcy np. za każdego nie
    wysłanego w terminie SMSa dostawca płaci 50zł.

    Szczerze mówiąc Twoje wymaganie w tym zakresie jest stosunkowo wysokie -
    porozmawiaj z beneficjentem/sponsorem tego systemu i wyjaśnij mu, że
    zapewnienie dostępności na tym poziomie po prostu kosztuje - przecież dostawca
    musi zapewnić sztab operatorów monitorujących 24/7/365, sztab administratorów,
    którzy są w stanie reagować 24/7/365 oraz utrzymać nadmiarowość infrastruktury
    (w zasadzie backupowe DC).

    >> Chcesz wysyłać po jednym SMSie czy bawić się w pakiety (coś w rodzaju sesja
    >> N*pytanie-odpowiedź)?

    > Po jednym w zasadzie.

    Czyli tylko wysyłać - bez interakcji i odbierania?

    >> SMS ma być wysyłany z numeru (nadawca np. 9123 - można
    >> oddzwonić/odpowiedzieć) czy tekstowego identyfikatora (nadawca np. PeterCorp
    >> - nie można oddzownić/odpowiedzieć)?

    > Tekstowego identyfikatora.

    Rejestracja identyfikatora to jednorazowa opłata rzędu 1000zł - dostawca musi
    przejść procedury w centrach SMSC każdej z sieci (!) aby zarejestrować taki
    identyfikator. Kiedyś mając dostęp do SMSC dało się słać z dowolnym
    identyfikatorem tekstowym ale stwarzało to podatność dla systemów np. tokenów
    przy płatnościach itd.

    (...)

    >> Odnośnie API to czy zadowala Cię jedynie coś w rodzaju fire-and-forget
    >> (wyślij i zapomnij) i potem miesięczne zestawienie czy chcesz też okresowo
    >> sprawdzać status wiadomości (doręczona, niedoręczona)?

    > Na razie "fire-and-forget".

    To jak chcesz weryfikować czy dostawca nie wystawia Ci złej faktury? Nie chodzi
    mi implikowanie złej woli w przypadku takich pierdalamentów w rodzaju różnicy
    kilku złotych tylko o to, że jak to się mówi kontrola najwyższą formą zaufania.
    :)

    Poza tym to też zależy od tego dla jakiej organizacji/instytucji implementowany
    jest ten system. Np. u mnie jakby jakaś kontrola wewnętrzna (a mogę liczyć, że
    będzie ich przynajmniej dwie prędzej czy później) wykryłaby, że jakiś tam SMS
    nie został wysłany, został zafakturowany, a umowa przewiduje karę umowną to by
    mnie ścigali, że działam na szkodę... :)

    >> Odnośnie API to czy chcesz za pomocą niego jednocześnie kontrolować
    >> rozliczenie usługi (np. autoryzować płatność za każdego SMS na podstawie
    >> przekazanego do bramki tokenu, który pojawia się w zwrotnym zestawieniu)?

    > Nie. Przynajmniej w początkowej fazie działania usługi.

    Moim zdaniem jednak warto coś takiego mieć (chociażby dla kontroli działania) -
    jeżeli API to udostępnia i nie trzeba za to dopłacać to warto.

    Tzn. chodzi mi o coś takiego, że wywołując wysłanie SMS np. za pomocą
    pseudokodu:

    sendSMS(rcpt,body,id)

    W parametrze id przekazujesz jakiś identyfikator i potem w miesięcznym raporcie
    z rozliczeniem masz listę wszystkich SMS w formie tabeli:

    data,status,rcpt,body,id

    I możesz sobie skorelować to co wysyłasz od siebie z tym co jest billingowane u
    operatora - przecież bez tego nie jesteś w stanie weryfikować czy wspomniane
    1-2h jest realizowane prawda?

    --
    + ' .-. .
    , * ) )
    http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: