    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    Date: Thu, 31 May 2018 07:06:42 +0200
    <pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
    <5b052f6d$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <pe4oak$kla$1@node1.news.atman.pl> <162edrrl9gqy1$.dlg@myjk.org>
    <pe760c$90s$1@node2.news.atman.pl> <wfk5x4g2b1ps$.dlg@myjk.org>
    <pe9odh$jgg$1@node2.news.atman.pl> <hmwa7qz8q9rl$.dlg@myjk.org>
    <pec3e9$o2d$1@node2.news.atman.pl> <ie77ymto13ec$.dlg@myjk.org>
    <peee8s$td3$1@node2.news.atman.pl> <peef8l$ahf$8@node2.news.atman.pl>
    <pef94l$mo9$1@node2.news.atman.pl> <peg163$ash$3@node2.news.atman.pl>
    <pehe6n$lqm$1@node2.news.atman.pl> <pehhdt$tn3$5@node1.news.atman.pl>
    <peka49$pc8$1@node1.news.atman.pl> <pekequ$5nr$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <pelaf0$me5$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pen3bp$che$6@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>

    W dniu 31.05.2018 o 04:37, s...@g...com pisze:

    > Ale google liczy podroz a nie parkowanie ;)

    Liczy się podróż, parkowanie i dojście z prakingu w punkt docelowy.

    > Wiem, wiem. Znam z praktyki. Dlatego z umilowaniem parkowalem na daszynskim :)

    I są tam jeszcze wolne miejsce po tym jak postawili Spire, zaczęli
    budować Haba i Spinnakera?

    > Okolice hali mirowskiej to byly. Ale juz wawy nie doswiadczam od paru lat.

    To zmyślasz, bo z Daszyńskiego w okolice Hali Mirowskiej idzie się z
    buta ponad 20 minut.

    > To byla i jest strefa i nawet nie tyle platnego parkowania co w praktyce braku
    parkowania.

    I koszt samochodu był podobny do biletu miesięcznego? Znów zmyślasz.

    > Tu sie nie do konca zgodze. Co masz na mysli nieefektywne? Zajmowanie miejsca?
    > Czy koszty?

    Pod każdym.

    > Bo o ile z tym miejscem to od biedy bym sie zgodzil choc przyczepil bym sie ze to
    troche z powodu tego ze te miasta nie byly planowane pod samochody.

    Nie ma znaczenia. Obiektywnie zajmują w pytę miejsca. Więcej niż sam
    przemieszczający się kierowca potrzebuje do życia w mieście.

    > Hamerykance calkiem zgrabnie z tematem sobie radza.

    Tak średnio powiedziałbym. LA jest tu sztandarowym przykładem. Zresztą
    to co się zawsze w tej dyskusji o LA pomija - widzi sieautostrady i
    parkingi ale...
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/
    Los_Angeles_County_Metro_Rail_and_Metro_Liner_map.sv

    > A jesli chodzi o koszty to jesli juz ktos auto ma bo potrzebuje do innych celow to
    koszty sa podobne do jazdy zbiorkomem.

    Twierdzenie tak samo prawdziwe, że jeśli i tak potrzebujesz mieć
    mieszkanie, to należy tylko do kosztów liczyć czynsz, pomijając kredyt i
    media. Zresztą o tym piszę - samochód do miasta sprawdza się od biedy
    jak i tak jest. Jak ma być tylko do miasta (a do tego sprowadza się
    zachwyt nad elektrykami) to jest to zupełnie bez sensu pod każdym względem.

    > I to tym dotowanym. Bo jakby kazac placic pelne koszta to auto tansze.

    Przyuszczam że wątpię.

    > Oczywiscie przy zalozeniu ze parkowanie darmowe.

    No tak - 20 metrow w centrum za darmo, drogi pewnie też? O oświetleniu,
    odśnieżaniu i w ogóle utrzymaniu nie wspominając? Koszty społeczne też
    jakieś dojdą, tylko akurat cieżko je policzyć, ale niewątpliwie są/

    > A co do kosztow to tramwaje sa najdrozsze i sa moim zdaniem zmarnowane jako srodek
    transportu.
    > Brak zielonej fali,

    To akurat ma pewnien zwązek z efektywnością samochodów:P

    > Ja mialem na mysli wozenie stalocieplnego worka bialkowego :)

    Okej. Może to zbyt niszowy "dowcip". Był kiedyś na grupach Babica
    "Dobosz" i w każdej dyskusji argumentował on, że cały czas ze szafą
    rackową jeździ, więc skoro mu ona do metra nie wchodzi, to powienien
    mieć niemal konstytucyjne prawo do zaparkowania swoim autem (z szafą
    rackową oczywiście) wszędzie. A w razie jakby nie było miejsca, to
    należy tam natychmiast parking dla samochodów przewożących szafy rackowe
    wybudować;) Oczywiście pobieranie opłat za parkowanie szaf rackowy
    należało uznać za niezgodne z ustawą zasadniczą:P

    Shrek