    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 30 May 2018 19:37:33 -0700 (PDT)
    <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl> <pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl>
    <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl> <pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl>
    <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
    <5b052f6d$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <pe4oak$kla$1@node1.news.atman.pl> <162edrrl9gqy1$.dlg@myjk.org>
    <pe760c$90s$1@node2.news.atman.pl> <wfk5x4g2b1ps$.dlg@myjk.org>
    <pe9odh$jgg$1@node2.news.atman.pl> <hmwa7qz8q9rl$.dlg@myjk.org>
    <pec3e9$o2d$1@node2.news.atman.pl> <ie77ymto13ec$.dlg@myjk.org>
    <peee8s$td3$1@node2.news.atman.pl> <peef8l$ahf$8@node2.news.atman.pl>
    <pef94l$mo9$1@node2.news.atman.pl> <peg163$ash$3@node2.news.atman.pl>
    <pehe6n$lqm$1@node2.news.atman.pl> <pehhdt$tn3$5@node1.news.atman.pl>
    <peka49$pc8$1@node1.news.atman.pl> <pekequ$5nr$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <pelaf0$me5$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pen3bp$che$6@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 30 maja 2018 15:59:38 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:
> [...]
    dojechanie/dojscie z centralnego do roboty a w czasie kiedy jade od olszynki do ronda
    waszyngtona autem zrobie drugie tyle drogi.

    widzialem i na wlasnej dupie testowalem ;)

    > Też testowałem. Podróż po centrum, która według google zajmuje 7 minut w
    > praktyce z parkowaniem potrafi trwać 45 a jak zejdziesz poniżej 25 to
    > jest dobrze. Potem okazuje się że miejsce do zaparkowania znalazłeś
    > niewiele bliżej miejsca docelowego niż punkt startowy:)

    Ale google liczy podroz a nie parkowanie ;)
    Wiem, wiem. Znam z praktyki. Dlatego z umilowaniem parkowalem na daszynskim :)

    parkowac (albo pod szkieletorem albo w okolicy samego ronda jak metro budowali) i isc
    10 minut do roboty niz jechac tramwajem czy autobusem.

    > NIe wiem gdzie dokładnie pracujesz, ale wynika że poza stefą płatego
    > parkowania, więc żadne tam centrum o którym mówiłeś (że do Smyka szybciej).

    Okolice hali mirowskiej to byly. Ale juz wawy nie doswiadczam od paru lat.
    To byla i jest strefa i nawet nie tyle platnego parkowania co w praktyce braku
    parkowania.
    Tak czy siak jazda tramwajem wiele lepsza od jazdy autem to nie byla.
    A dokladajac pewne perturbacje z biletem (choc tu sie nie czepiam) okazywalo sie ze
    nie bardzo sie oplaca nawet na 5 dniowym jezdzic w porownaniu do auta.
    Ale staralem sie mimo wszystko autem nie jezdzic bo i zdrowiej pochodzic i lepiej nie
    zabierac innym miejsca bo ja se rade zbiorkomem dam a inni moze maja gorzej.

    Ale to juz offtop...

    zle jest zawsze albo ze zawsze jest dobrze.

    > NIe mówie, że zawsze, tylko że miasto to akurat najmniej uzasadnione
    > środowisko dla samochodów. Wiec w _większości_ przypadków tworzenie
    > elektrycznego samochodu tylko do miasta jest nabywaniem praktycznie
    > całości wad tego roziwązania i wyzbyciem się całości zalet (że jak masz
    > kaprys to jedziesz nad morze). Na dodatek samochody w mieście są
    > koszmarnie nieefektywne i co więcej kosztują masę czasu nie tylko
    > kierowców. Odpowiedz sobie ile byś jechal KM gdyby nie korki spowodowane
    > przez nadmiar samochodów i czy dłużej niż obecnie samochodem.

    Tu sie nie do konca zgodze. Co masz na mysli nieefektywne? Zajmowanie miejsca?
    Czy koszty?

    Bo o ile z tym miejscem to od biedy bym sie zgodzil choc przyczepil bym sie ze to
    troche z powodu tego ze te miasta nie byly planowane pod samochody. Hamerykance
    calkiem zgrabnie z tematem sobie radza. Ale tu trza by znowu flejma rozkrecic bo to
    tez nie takie proste zagadnienie.

    A jesli chodzi o koszty to jesli juz ktos auto ma bo potrzebuje do innych celow to
    koszty sa podobne do jazdy zbiorkomem. I to tym dotowanym. Bo jakby kazac placic
    pelne koszta to auto tansze. Oczywiscie przy zalozeniu ze parkowanie darmowe. I tu
    tez jest potencjal na flejma.

    A co do kosztow to tramwaje sa najdrozsze i sa moim zdaniem zmarnowane jako srodek
    transportu.
    Brak zielonej fali, brak wykorzystania pierwszenstwa tramwaju, zbyt czeste przystanki
    powoduja ze tramwaj z sprawnego srodka staje sie gorszy od autobusu (korki przy
    awarii jednego).

    > W praktyce to wygrywa metro. Pod względem przyjemności motocykl. Pod
    > względem zdrowia (dopóki nie dostaniesz raka od spalin albo cię puszka
    > nie pierdolnie;) rower. Pod wzgledem przewozu szaf rakowych niewielkie
    > dostawczaki;)

    Ja mialem na mysli wozenie stalocieplnego worka bialkowego :)