-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Braknie prądu:(
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <pds6b7$4np$1@node2.news.atman.pl> <pdsa4q$9jh$1@node1.news.atman.pl>
<0...@4...com>
<pdvphc$ods$1@node1.news.atman.pl> <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl>
<pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl> <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl>
<pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
Date: Wed, 23 May 2018 11:57:48 +0200
Message-ID: <2qwx3gzb6lr4$.dlg@myjk.org>
Lines: 34
NNTP-Posting-Host: 83.31.139.193
X-Trace: 1527069465 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31355 83.31.139.193:10104
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631900
[ ukryj nagłówki ]Wed, 23 May 2018 01:00:57 +0200, Marek S
> Dodam coś z praktyki do Twojej wypowiedzi. Z życia wzięte: Nissan Leaf.
> Do pracy ok 30km i domowe ładowanie kompletnie nie wystarcza. Oto
> dlaczego mi nie wystarczało:
W OL PHEV mam 12kWh baterii, starcza to na 40km jazdy takiego wielkiego
kloca. Ładuje się 3-4h, no bo z jednej fazy, na oryginalnej ładowarce,
idzie ~3,5kW.
Leaf jest mniejszy, więc spokojnie na 60-100km jest w stanie się przez noc,
jedną fazą z 3kW mocy, naładować. Praktycznie to jak ktoś ma prąd 3F to
może dokupić ładowarkę na 3 fazy i siłą rzeczy załaduje 3-4x szybciej. Z
tym że taka ładowarka kosztuje niestety krocie (10k).
Mam więc kompletnie inne "odczucia" (w sumie odczuć tu najmniej, ot czysta
matematyka) z jazdy elektrykami, szczególnie I-MiEVem, który co prawda ma
uszkodzone akumulatory przez co w lato jechał 80km maks. (co zresztą
potwierdzał podpięty przy ładowaniu watomierz, bo wchodziło do aku niecałe
8kWh z 16 -- czyli połowa), a w zimie w styczniu przy -10sC i skromnym
ogrzewaniu przejechałem maks. 50km. Ale akumulatory ładowały się w 3-4h z
jednej fazy, a gdyby baterie były sprawne to pewnie starczyłoby 6-8h i
zasięg 60-80km z ogrzewaniem byłby spokojnie realny do osiagnięcia. Do tego
I-MiEV ma zwykłą grzałkę, a Leafy ZTCW mają pompę ciepła, więc teoretycznie
zużywają 2x mniej energii na grzanie, a przy 0sC to pewnie ze 3x mniej niż
czysta grzałka. No i dla przykłądu załączenie klimy w upalny dzień skracało
zasięg o 10%. Dlatego nie rozumiem z czym miałeś problem, przecież auto
stoi w domu dużo dłużej niż 6-8h. Z tego wynika prosty wniosek -- w
gniazdku miałeś nie więcej niż 1kW mocy skoro nie dawałeś rady naładować
auta przez noc nawet na 60km.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.18 12:10 Myjk
- 23.05.18 12:30 J.F.
- 23.05.18 12:36 Shrek
- 23.05.18 12:40 RadoslawF
- 23.05.18 16:43 Janusz
- 23.05.18 16:52 Janusz
- 23.05.18 17:31 j...@i...pl
- 23.05.18 17:34 Myjk
- 23.05.18 17:39 Myjk
- 23.05.18 18:01 j...@i...pl
- 23.05.18 18:21 Shrek
- 23.05.18 21:21 Cavallino
- 23.05.18 21:21 J.F.
- 23.05.18 21:43 J.F.
- 23.05.18 22:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=