eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBraknie prądu:(Re: Braknie prądu:(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <pds6b7$4np$1@node2.news.atman.pl> <pdsa4q$9jh$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@4...com>
    <pdvphc$ods$1@node1.news.atman.pl> <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl>
    <pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl> <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl>
    <pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Wed, 23 May 2018 11:57:48 +0200
    Message-ID: <2qwx3gzb6lr4$.dlg@myjk.org>
    Lines: 34
    NNTP-Posting-Host: 83.31.139.193
    X-Trace: 1527069465 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31355 83.31.139.193:10104
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631900
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 23 May 2018 01:00:57 +0200, Marek S

    > Dodam coś z praktyki do Twojej wypowiedzi. Z życia wzięte: Nissan Leaf.
    > Do pracy ok 30km i domowe ładowanie kompletnie nie wystarcza. Oto
    > dlaczego mi nie wystarczało:

    W OL PHEV mam 12kWh baterii, starcza to na 40km jazdy takiego wielkiego
    kloca. Ładuje się 3-4h, no bo z jednej fazy, na oryginalnej ładowarce,
    idzie ~3,5kW.

    Leaf jest mniejszy, więc spokojnie na 60-100km jest w stanie się przez noc,
    jedną fazą z 3kW mocy, naładować. Praktycznie to jak ktoś ma prąd 3F to
    może dokupić ładowarkę na 3 fazy i siłą rzeczy załaduje 3-4x szybciej. Z
    tym że taka ładowarka kosztuje niestety krocie (10k).

    Mam więc kompletnie inne "odczucia" (w sumie odczuć tu najmniej, ot czysta
    matematyka) z jazdy elektrykami, szczególnie I-MiEVem, który co prawda ma
    uszkodzone akumulatory przez co w lato jechał 80km maks. (co zresztą
    potwierdzał podpięty przy ładowaniu watomierz, bo wchodziło do aku niecałe
    8kWh z 16 -- czyli połowa), a w zimie w styczniu przy -10sC i skromnym
    ogrzewaniu przejechałem maks. 50km. Ale akumulatory ładowały się w 3-4h z
    jednej fazy, a gdyby baterie były sprawne to pewnie starczyłoby 6-8h i
    zasięg 60-80km z ogrzewaniem byłby spokojnie realny do osiagnięcia. Do tego
    I-MiEV ma zwykłą grzałkę, a Leafy ZTCW mają pompę ciepła, więc teoretycznie
    zużywają 2x mniej energii na grzanie, a przy 0sC to pewnie ze 3x mniej niż
    czysta grzałka. No i dla przykłądu załączenie klimy w upalny dzień skracało
    zasięg o 10%. Dlatego nie rozumiem z czym miałeś problem, przecież auto
    stoi w domu dużo dłużej niż 6-8h. Z tego wynika prosty wniosek -- w
    gniazdku miałeś nie więcej niż 1kW mocy skoro nie dawałeś rady naładować
    auta przez noc nawet na 60km.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: