  • 81. Data: 2022-04-12 17:53:03
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 11.04.2022 o 22:40, ii pisze:

    > Kabel to jam mam, ale jak wjeżdżam do garażu to po obu stronach mam
    > kilka cm luzu i tylko miejsce na wyjście do tyłu. Żeby podłączyć kabel
    > do aku muszę jakoś wejść przed ten samochód. Wyobraź to sobie.

    Ładować możesz przez OBD2 (z wyprowadzonym przewodem), albo i gniazdo
    zapalniczki jak nie masz odłączanego. Czyli podłączasz przewód, zamykasz
    drzwi i... czujesz się jakbyś miał drugiego elektryka. :)

    A jak Ci tam głosem powie ten Twój system, że aku rozładowany to co -
    przymusowa półgodzinna przejażdżka?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 82. Data: 2022-04-12 23:36:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.04.2022 o 09:44, m4rkiz pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-akumulatora
    -bluetooth-inteligentny-11413911126

    > aplikacja taka sobie, ale dziala

    No ok, to dowodzi, że zapotrzebowanie jest. Ale jak miałbym zrobić by
    mnie to w domu informowało? BT to jest max 10 metrów. Na dodatek jak
    rozumiem jedynie na smartfonie da się tego używać.

  • 83. Data: 2022-04-12 23:40:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.04.2022 o 17:53, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Ładować możesz przez OBD2 (z wyprowadzonym przewodem),

    Nie wydaje się by to było bezpieczne.

    > albo i gniazdo
    > zapalniczki jak nie masz odłączanego. Czyli podłączasz przewód, zamykasz
    > drzwi i... czujesz się jakbyś miał drugiego elektryka. :)

    Ale ja już mam 2 elektryki.

    > A jak Ci tam głosem powie ten Twój system, że aku rozładowany to co -
    > przymusowa półgodzinna przejażdżka?

    Przecież piszę, że odpalanie RSa by naładować aku nie ma sensu.
    Normalnie trzeba naładować sam aku.

  • 84. Data: 2022-04-13 00:33:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.04.2022 o 11:23, K pisze:

    > Masz:
    > https://www.youtube.com/watch?v=VnGRFwDrLHo

    To jest ciekawa realizacja. Gość zrobił interfejs do Home Assistanta, co
    elastyczne jest, można różne zachowania definiować.

    Tyle, że aby to zadziałało trzeba do użycia tego trzeba rozległej sieci
    Wifi. A Wifi niespecjalnie nadaje się do tworzenia sieci rozproszonej.
    Tu raczej dedykowana sieć sensorowa ma sens. Projekt w ogóle tego
    zagadnienia nie porusza koncentrując się tylko na module pomiarowym i
    zakładając, że w niej jest Home Assistant. No ale nie jest, więc
    właściwie niczego ten projekt nie wnosi. Sam pomiar napięcia z dzielnika
    to programistyczny banał.

    Ja sobie taką sieć sensorową zbudowałem. I przysyłam pomiary. Ale dal
    odmiany nie zrobiłem modułu pomiarowego napięcia takiego, który by to
    wykorzystał. Po prostu innymi pierdołami zajmuję się.

    > albo:
    > https://www.youtube.com/watch?v=BcNR2Gs6oQI

    Jak tym "gównem" z BT połączę się z domu?

    > teraz skoncz jalowa dyskusje i pochwal sie efektem koncowym.

    Żeby dyskusja nie była jałowa musiałbyś chyba trochę ogarnąć temat.
    Powyżej masz wskazówki.

  • 85. Data: 2022-04-13 10:07:09
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/04/2022 23:33, ii wrote:

> [...]
    > odmiany nie zrobiłem modułu pomiarowego napięcia takiego, który by to
    > wykorzystał. Po prostu innymi pierdołami zajmuję się.

    postaw sobie AP na parapecie albo wystaw antene za okno/zamontuj na
    balkonie.

    > Jak tym "gównem" z BT połączę się z domu?

    Nie wiem ile masz od domu do samochodu ale jak wsiadam do samochodu
    przed domem, a telefon zostawie w pokoju na poddaszu (drugie pietro) to
    sie laczy i do BT i do AA na 5GHz.

    > Żeby dyskusja nie była jałowa musiałbyś chyba trochę ogarnąć temat.
    > Powyżej masz wskazówki.

    Ja mam temat ogarniety. To ty walczysz tutaj z samym soba.

  • 86. Data: 2022-04-13 10:58:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 12.04.2022 o 23:36, ii pisze:
    > No ok, to dowodzi, że zapotrzebowanie jest. Ale jak miałbym zrobić by
    > mnie to w domu informowało? BT to jest max 10 metrów. Na dodatek jak
    > rozumiem jedynie na smartfonie da się tego używać.

    to jest gotowe rozwiązanie dla ludzi którzy:

    - mają smartfona
    - bywają czasem w pobliżu samochodu, chociażby przechodząc

    z tego co pisałeś - chociaż nie śledziłem całego wątku - spełniasz warunki, a
    problemem
    była niemożność sprawdzenia stanu akumulatora kiedy auto jest zaparkowane w garażu -
    jeżeli jednak nie bywasz w okolicy garażu raz na dwa-trzy dni, to owszem, nie przyda
    się,
    chyba że zostawisz tam jakąkolwiek komórkę podłączoną do ładowarki i będziesz
    przesyłał
    powiadomienia dalej przez wifi czy smsy ;)

  • 87. Data: 2022-04-13 10:59:36
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 13.04.2022 o 00:33, ii pisze:

    > Tyle, że aby to zadziałało trzeba do użycia tego trzeba rozległej sieci
    > Wifi. A Wifi niespecjalnie nadaje się do tworzenia sieci rozproszonej.

    :)

    Wymyślasz problemy z dupy.

  • 88. Data: 2022-04-13 11:27:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:07, K pisze:

    > postaw sobie AP na parapecie albo wystaw antene za okno/zamontuj na
    > balkonie.

    Wifi nie nadaje się.

    > Nie wiem ile masz od domu do samochodu ale jak wsiadam do samochodu
    > przed domem, a telefon zostawie w pokoju na poddaszu (drugie pietro) to
    > sie laczy i do BT i do AA na 5GHz.

    BT to 10 metrów gdy nie ma przeszkód.

    > Ja mam temat ogarniety. To ty walczysz tutaj z samym soba.

    Jak widać nie ogarnąłeś.

  • 89. Data: 2022-04-13 11:42:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:58, m4rkiz pisze:

    > to jest gotowe rozwiązanie dla ludzi którzy:
    >
    > - mają smartfona
    > - bywają czasem w pobliżu samochodu, chociażby przechodząc

    Nie o to chodzi, że możesz nie mieć smartfona tylko o to, że jego
    posiadanie nie powinno niczego warunkować. To nie jest centralny
    komputer tylko raczej terminal do komunikacji ze wszystkim.

> [...]
    > zostawisz tam jakąkolwiek komórkę podłączoną do ładowarki i będziesz
    > przesyłał powiadomienia dalej przez wifi czy smsy ;)

    Po co mam chodzić regularnie do garażu z komórką? :-) To jest
    absurdalne. Idea tego wszystkiego zasadza się na powszechnym dostępie do
    wszystkiego, Internet Rzeczy. To nie polega na używaniu smartfona tylko
    tym, że urządzenia są dostępne sieciowo. Możesz sobie załączyć
    smartfona, ale i komputer domowy. Albo właśnie Home Assistant może mieć
    dostęp do akumulatora w samochodzie i prezentować jego napięcie na
    jakimś panelu, a jak spadnie to wysyłać powiadomienia, cokolwiek.

  • 90. Data: 2022-04-13 11:43:39
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:59, m4rkiz pisze:

    > :)
    >
    > Wymyślasz problemy z dupy.

    Co to niby jest z dupy?