    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Brakło prądu
    Date: Wed, 13 Apr 2022 11:42:29 +0200

    W dniu 13.04.2022 o 10:58, m4rkiz pisze:

    > to jest gotowe rozwiązanie dla ludzi którzy:
    >
    > - mają smartfona
    > - bywają czasem w pobliżu samochodu, chociażby przechodząc

    Nie o to chodzi, że możesz nie mieć smartfona tylko o to, że jego
    posiadanie nie powinno niczego warunkować. To nie jest centralny
    komputer tylko raczej terminal do komunikacji ze wszystkim.

    > z tego co pisałeś - chociaż nie śledziłem całego wątku - spełniasz
    > warunki, a problemem była niemożność sprawdzenia stanu akumulatora kiedy
    > auto jest zaparkowane w garażu - jeżeli jednak nie bywasz w okolicy
    > garażu raz na dwa-trzy dni, to owszem, nie przyda się, chyba że
    > zostawisz tam jakąkolwiek komórkę podłączoną do ładowarki i będziesz
    > przesyłał powiadomienia dalej przez wifi czy smsy ;)

    Po co mam chodzić regularnie do garażu z komórką? :-) To jest
    absurdalne. Idea tego wszystkiego zasadza się na powszechnym dostępie do
    wszystkiego, Internet Rzeczy. To nie polega na używaniu smartfona tylko
    tym, że urządzenia są dostępne sieciowo. Możesz sobie załączyć
    smartfona, ale i komputer domowy. Albo właśnie Home Assistant może mieć
    dostęp do akumulatora w samochodzie i prezentować jego napięcie na
    jakimś panelu, a jak spadnie to wysyłać powiadomienia, cokolwiek.