eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Brakło prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 125

  • 71. Data: 2022-04-10 22:49:25
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 08.04.2022 o 22:13, ii pisze:

    >> Ale, że to wymaga wysiłku, a Ty chyba wolisz tylko pogadać...
    >
    > To większy wysiłek.

    A bieganie? Biegasz jeszcze?


    > Ja nie mam żadnego problemu.

    "chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam w moich samochodach"
    Jak nie problem, to co - problemat? :)


    > Se piszę o zdalnym monitorowaniu napięcia
    > akumulatora, jakbyś nie zauważył. Jak chcesz możemy pogadać o zdalnym
    > monitorowaniu prądu. :-)

    A jaki sens ma samo gadanie? Współuczestniczyć w zrobieniu mogę...
    Na złączu OBDII masz dostępne ciągle napięcie akumulatora, więc zrób w
    postaci modułu wpinanego w to złącze. Puste obudowy OBDII można kupić w
    Internecie. Na PCB jakiś procesor i moduł radiowy, nadający do bramki.
    Z monitorowaniem prądu jest większy problem, bo trzeba przetwornik
    gdzieś przy akumulatorze zamontować, a i sam pomiar małych wartości (mA)
    nie jest najprostszy...


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



  • 72. Data: 2022-04-11 00:57:05
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.04.2022 o 22:49, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > W dniu 08.04.2022 o 22:13, ii pisze:
    >
    >>> Ale, że to wymaga wysiłku, a Ty chyba wolisz tylko pogadać...
    >>
    >> To większy wysiłek.
    >
    > A bieganie? Biegasz jeszcze?

    Rzadko. Co miałem zarobić bieganiem to zarobiłem. Schudłem 9kg a że to
    spokojnie szło to nie powinno odbić się. Mam przebłyski ochoty zwykle
    jak akurat deszcz pada :-) To nie był wielki wysiłek tylko raczej
    problem wydajnościowy taki jak różnych akumulatorów :-)

    >
    >> Ja nie mam żadnego problemu.
    >
    > "chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam w moich samochodach"
    > Jak nie problem, to co - problemat? :)

    Taki projekt, który można po prostu zrealizować.

    >
    >
    >> Se piszę o zdalnym monitorowaniu napięcia akumulatora, jakbyś nie
    >> zauważył. Jak chcesz możemy pogadać o zdalnym monitorowaniu prądu. :-)
    >
    > A jaki sens ma samo gadanie?

    Taki, że można przygotować się do realizacji.

    > Współuczestniczyć w zrobieniu mogę...

    Który rezystor z dzielnika napięcia chciałbyś przylutować? :-)

    > Na złączu OBDII masz dostępne ciągle napięcie akumulatora, więc zrób w
    > postaci modułu wpinanego w to złącze. Puste obudowy OBDII można kupić w
    > Internecie.

    Mam taką obudowę. Pomysł dobry bo całkiem o niej zapomniałem i pewnie
    bym kombinował inaczej a wykorzystanie jej wydaje się optymalne.

    > Na PCB jakiś procesor i moduł radiowy, nadający do bramki.

    Też mam. Zwykły ESP. Plus dzielnik napięcia, oprogramowanie i koniec tematu.

    Natomiast tutaj gdzie jestem, trzeba to jeszcze przesłać z garażu do
    domu. I też już mam takie ESPy z modułami LoRa. Na razie przekazują
    temperaturę z garażu na panele w domu. Jest planowane przekazywanie
    napięcia :-) Też pewnie na początek wyświetlę je na panelu. Aczkolwiek
    to wszystko prezentuje się też na www i można z tym robić więcej i więcej.

    I co, zatkało kakało?

    > Z monitorowaniem prądu jest większy problem, bo trzeba przetwornik
    > gdzieś przy akumulatorze zamontować, a i sam pomiar małych wartości (mA)
    > nie jest najprostszy...
    >

    Migasz się.


  • 73. Data: 2022-04-11 10:27:12
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Apr 2022 22:49:25 +0200, Dykus wrote:
    > Witam,
    > W dniu 08.04.2022 o 22:13, ii pisze:
    >> Se piszę o zdalnym monitorowaniu napięcia
    >> akumulatora, jakbyś nie zauważył. Jak chcesz możemy pogadać o zdalnym
    >> monitorowaniu prądu. :-)
    >
    > A jaki sens ma samo gadanie? Współuczestniczyć w zrobieniu mogę...
    > Na złączu OBDII masz dostępne ciągle napięcie akumulatora, więc zrób w
    > postaci modułu wpinanego w to złącze.

    ELM327 ma to gotowe, napiecie chyba mierzy sam oraz podaje z kompa
    samochodu.
    Tylko zasieg BT moze byc niewystarczajacy, a sam interfejs bierze
    troche prądu.

    J.


  • 74. Data: 2022-04-11 10:59:55
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Apr 2022 22:07:37 +0200, ii wrote:
    > W dniu 08.04.2022 o 18:04, J.F pisze:
    >> On Fri, 8 Apr 2022 16:19:29 +0200, ii wrote:
    >>> W dniu 08.04.2022 o 14:59, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 8 Apr 2022 14:35:21 +0200, ii wrote:
    >>>>> W dniu 08.04.2022 o 12:22, J.F pisze:
    >>>>
    >>>>>> Jesli auto po dwóch tygodniach postoju nie zapala, to trzeba naprawic,
    >>>>>> a nie monitorowac :-)
    >>>>>> Takie jest moje zdanie :-)
    >>>>>
    >>>>> A moje jest takie, że trzeba monitorować :-)
    >>>>
    >>>> De gustibus etc :-)
    >>>
    >>> Ty byś chciał naprawiać rzeczy sprawne :-)
    >>
    >> Moim zdaniem nie jest.
    >> Lecisz na urlop, zostawiasz auto na lotnisku, i wzywasz pomoc po
    >> powrocie?
    >
    > Klemę można zdjąć. Zlecić doładowywanie.
    >>
    >> Zapadasz na covid, masz 2 tygodnie kwarantanny i ładowanko
    >> akumulatora?
    >
    > No tak, kwiatki rosną, kwitną i przekwitają. Następny raz za rok. Nic
    > nie poradzisz :-)

    To ja jednak wole auto, ktore po miesiacu postoju odpala :-)

    >>>>>>>> Monitoring w obu przypadkach zbedny :-)
    >>>>>>> Miernika nie podłączysz?
    >>>>>>
    >>>>>> Moje obecne auto przez kilka lat nie odpalilo dwa razy.
    >>>>>
    >>>>> No to moje tylko raz.
    >>>>>
    >>>>>> Wiec dwa razy miernik podłaczylem :-)
    >>>>>
    >>>>> Czyli monitorujesz. :-)
    >>>>
    >>>> Ja tego monitorowaniem nie nazwe.
    >>>> Diagnoza.
    >>>
    >>> Źle monitorujesz. Należy wyprzedzić zepsucie akumulatora a nie je
    >>> stwierdzić. Pewnie Ci się nie chce i dlatego właśnie ... monitorujmy
    >>> zdalnie :-)

    Jezdzic regularnie. Albo doładowywac regularnie :-)

    >> Ja auta uzywam dosc czesto, to akumulator jest naładowany :-)
    > Tym bardziej nie wiesz czy jest sprawny :-)

    Nie wiem, ale monitoring mi tego nie powie.
    Skoro auto zapala, to znaczy, ze napiecie jest dobre.

    No coz - o przygodzie kiedys tu pisalem, musialbym odszukac szczególy,
    ale to bylo jakos tak:
    -akumulator pewnego dnia nie odpalil. Kompletnie wyładowany.
    mial wtedy ze 3-4 lata. Nie wiem dlaczego - podejrzewam
    "ficzer" samochodu, ze moge zostawic włączoną dmuchawe na parkingu.
    ale czy nie powinna sie wylaczyc po pol godziny?

    -naładowałem i jezdzilem dalej,
    -rok poźniej ... czuje ze auto z jakims trudem zapala.
    akumulator lub rozrusznik
    -patrze na napiecie ... przy jezdzie ~13.9V, troche niskie,
    ale zdaje sie, ze w granicach normy dla wspolczenych aut.
    Wczesniej tez tak bylo.

    -dwa tygodnie pozniej auto nie zapalilo. Wsadzilem inny aku,
    a ten do prostownika.

    -i tu mnie skleroza troche zawodzi ... wydaje mi sie, ze naładował sie
    jakby poprawnie ... ale przy kolejnym ładowaniu padl - zwarta cela.
    Czy chcialem naładować "do pełna" i zostawiłem na noc,
    czy troche rozładowałem żarówką dla sprawdzenia stanu - pamietam
    tylko, ze padl w czasie ładowania.

    Tak czy inaczej - nic tu po monitoringu.

    Ale jak masz kilka rzadko uzywanych aut, to oczywiscie moze sie
    przydac ... ale jezdzic rotacyjnie mozesz i bez monitorowania :-)

    >>>>>> Ale faktem jest, ze kupilem sobie ładowarke USB z woltomierzem,
    >>>>>> wiec monitoruje stan auta w czasie jazdy :-)
    >>>>>
    >>>>> Dobrze, możesz być moim giermkiem. Będziesz codziennie chodził do garażu
    >>>>> i sprawdzał napięcie w moim samochodzie. :-)
    >>>>
    >>>> No bo ja czesciej jezdze.
    >>>> Ale jak mam wiecej samochodów, to istotnie kłopot.
    >>>> Trzeba jezdzic rotacyjnie :-)
    >>>
    >>> No to właśnie problem że jedne samochody są używane częściej a inne
    >>> rzadziej. A do naładowania akumulatora potrzeba czasu. Nie ma sensu w
    >>> ogóle odpalać samochodu z tego powodu.
    >>
    >> Czyli wracamy do tego, zeby podłączyc mały zasilacz na dobre.
    >
    > Logistyka mi nie pozwala. Przepychanie samochodu, przeciskanie się, już
    > pisałem.. Jakbyś został moim giermkiem ... :-)

    Kabel dluzszy potrzebujesz :-)

    >>>> Wiec panel pod chmurką sie nie opłaca, a w garazu nie działa :-(
    >>>> P.S. Mialem kiedys taki panelik, 10x30cm ... nie sprawdzil sie.
    >>>
    >>> Pewnie coś Ci zjadało energię :-)
    >>
    >> alarm, centralny zamek, radio - troche zzera.
    >
    > Sam widzisz. Policzyłeś, że wystarczy 100mA aby wycyckać do zera w pełni
    > sprawny akumulator. A nowy nie jest i elektronika siada wcześniej.

    Ale dlatego auto nie powinno brac wiecej niz 30 mA

    > Pisałem, tracker zjada chyba 50mA.

    I to moze byc problem. Czyli znow - nie monitor, a kabelek do
    ladowania :-)

    >> Do tego chinska jakosc paneliku, czyli jakas zbyt mala moc,
    >> plus noce, plus pogoda - nie zawsze slonecznie,
    >> no i sie nie sprawdzil.
    >
    > O widzisz, i tak samo zimno w garażu nie pozwoliło odpalić :-)
    >
    > Ja nie bardzo rozumiem po co Tobie ten panel jak ciągle jeździsz :-)

    Do drugiego auta, ktorego wtedy nie uzywalem.

    J.


  • 75. Data: 2022-04-11 17:11:58
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 11.04.2022 o 00:57, ii pisze:

    > Który rezystor z dzielnika napięcia chciałbyś przylutować? :-)

    Ten odłączany tranzystorem. Który odłączasz? :)


    > Mam taką obudowę. Pomysł dobry bo całkiem o niej zapomniałem i pewnie
    > bym kombinował inaczej a wykorzystanie jej wydaje się optymalne.

    Tylko położenie może nie być optymalne, ze względu na zasięg radiowy.


    > Też mam. Zwykły ESP. Plus dzielnik napięcia, oprogramowanie i koniec
    > tematu.

    No to jak masz gotowe, to nie wiem po co dupę zawracasz. Nie masz komu
    się pochwalić?
    W LoRa można pokombinować w lepszymi antenami, zwłaszcza w domu. Jakie
    pasmo - 433 MHz, 868 MHz?
    Z innych opcji to jeszcze sieć WiFi, jeżeli masz jakieś darmowe (np.
    UPC-Free udostępniana przez router prawie każdego klienta), albo nawet i
    modem GSM (do napięcia wystarczy, tylko trzeba o karcie SIM pamiętać:).
    Ten tracker co tam masz to Twoja konstrukcja, czy jakiś fabryczny?

    Swoją drogą - używasz jakiś głębokich stanów uśpienia w tym ESP? Jakie
    wartości prądów osiągasz?


    > I co, zatkało kakało?

    W sprawie? Że masz coś zrobione? Otóż... nie.
    Zaproponowałbym wysłanie pytań na grupę elektroników, ale Ty chyba nie
    potrzebujesz pytać... :)


    > Migasz się.

    Co za różnica, i tak nie potrzebujesz. :)


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



  • 76. Data: 2022-04-11 22:09:03
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.04.2022 o 10:27, J.F pisze:
    > On Sun, 10 Apr 2022 22:49:25 +0200, Dykus wrote:
    >> Witam,
    >> W dniu 08.04.2022 o 22:13, ii pisze:
    >>> Se piszę o zdalnym monitorowaniu napięcia
    >>> akumulatora, jakbyś nie zauważył. Jak chcesz możemy pogadać o zdalnym
    >>> monitorowaniu prądu. :-)
    >>
    >> A jaki sens ma samo gadanie? Współuczestniczyć w zrobieniu mogę...
    >> Na złączu OBDII masz dostępne ciągle napięcie akumulatora, więc zrób w
    >> postaci modułu wpinanego w to złącze.
    >
    > ELM327 ma to gotowe, napiecie chyba mierzy sam oraz podaje z kompa
    > samochodu.

    Podaje jak odpaliłeś, w garażu stoi zgaszony. Mierzy tylko.

    > Tylko zasieg BT moze byc niewystarczajacy, a sam interfejs bierze
    > troche prądu.

    Bierze między innymi dlatego, że przez cały czas jest aktywny by dało
    się do niego przyłączyć zamiast łączyć się tylko okresowo z infrastrukturą.


  • 77. Data: 2022-04-11 22:40:50
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.04.2022 o 10:59, J.F pisze:
    > On Fri, 8 Apr 2022 22:07:37 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 08.04.2022 o 18:04, J.F pisze:
    >>> On Fri, 8 Apr 2022 16:19:29 +0200, ii wrote:
    >>>> W dniu 08.04.2022 o 14:59, J.F pisze:
    >>>>> On Fri, 8 Apr 2022 14:35:21 +0200, ii wrote:
    >>>>>> W dniu 08.04.2022 o 12:22, J.F pisze:
    >>>>>
    >>>>>>> Jesli auto po dwóch tygodniach postoju nie zapala, to trzeba naprawic,
    >>>>>>> a nie monitorowac :-)
    >>>>>>> Takie jest moje zdanie :-)
    >>>>>>
    >>>>>> A moje jest takie, że trzeba monitorować :-)
    >>>>>
    >>>>> De gustibus etc :-)
    >>>>
    >>>> Ty byś chciał naprawiać rzeczy sprawne :-)
    >>>
    >>> Moim zdaniem nie jest.
    >>> Lecisz na urlop, zostawiasz auto na lotnisku, i wzywasz pomoc po
    >>> powrocie?
    >>
    >> Klemę można zdjąć. Zlecić doładowywanie.
    >>>
    >>> Zapadasz na covid, masz 2 tygodnie kwarantanny i ładowanko
    >>> akumulatora?
    >>
    >> No tak, kwiatki rosną, kwitną i przekwitają. Następny raz za rok. Nic
    >> nie poradzisz :-)
    >
    > To ja jednak wole auto, ktore po miesiacu postoju odpala :-)

    Twizy ma większy akumulator :-)

    >
    >>>>>>>>> Monitoring w obu przypadkach zbedny :-)
    >>>>>>>> Miernika nie podłączysz?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Moje obecne auto przez kilka lat nie odpalilo dwa razy.
    >>>>>>
    >>>>>> No to moje tylko raz.
    >>>>>>
    >>>>>>> Wiec dwa razy miernik podłaczylem :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Czyli monitorujesz. :-)
    >>>>>
    >>>>> Ja tego monitorowaniem nie nazwe.
    >>>>> Diagnoza.
    >>>>
    >>>> Źle monitorujesz. Należy wyprzedzić zepsucie akumulatora a nie je
    >>>> stwierdzić. Pewnie Ci się nie chce i dlatego właśnie ... monitorujmy
    >>>> zdalnie :-)
    >
    > Jezdzic regularnie. Albo doładowywac regularnie :-)

    Monitorować i reagować :-)

    >
    >>> Ja auta uzywam dosc czesto, to akumulator jest naładowany :-)
    >> Tym bardziej nie wiesz czy jest sprawny :-)
    >
    > Nie wiem, ale monitoring mi tego nie powie.
    > Skoro auto zapala, to znaczy, ze napiecie jest dobre.

    Twoja zwarta cela na pewno da się uchwycić.

    >
    > No coz - o przygodzie kiedys tu pisalem, musialbym odszukac szczególy,
    > ale to bylo jakos tak:
    > -akumulator pewnego dnia nie odpalil. Kompletnie wyładowany.
    > mial wtedy ze 3-4 lata. Nie wiem dlaczego - podejrzewam
    > "ficzer" samochodu, ze moge zostawic włączoną dmuchawe na parkingu.
    > ale czy nie powinna sie wylaczyc po pol godziny?
    >
    > -naładowałem i jezdzilem dalej,
    > -rok poźniej ... czuje ze auto z jakims trudem zapala.
    > akumulator lub rozrusznik
    > -patrze na napiecie ... przy jezdzie ~13.9V, troche niskie,
    > ale zdaje sie, ze w granicach normy dla wspolczenych aut.
    > Wczesniej tez tak bylo.
    >
    > -dwa tygodnie pozniej auto nie zapalilo. Wsadzilem inny aku,
    > a ten do prostownika.
    >
    > -i tu mnie skleroza troche zawodzi ... wydaje mi sie, ze naładował sie
    > jakby poprawnie ... ale przy kolejnym ładowaniu padl - zwarta cela.
    > Czy chcialem naładować "do pełna" i zostawiłem na noc,
    > czy troche rozładowałem żarówką dla sprawdzenia stanu - pamietam
    > tylko, ze padl w czasie ładowania.

    No tak, też tak miałem. Niemniej jednak monitoring więcej mi powie niż
    to, że się rozładował, naładował i padł.

    >
    > Tak czy inaczej - nic tu po monitoringu.

    Z tego, co kojarzę Wind znacznie wcześniej zgłaszał mi problem ładowania
    tego aku co mi padł. Ale co tam dokładnie było to nie wiem ... bo nie
    monitorowałem :-)

    >
    > Ale jak masz kilka rzadko uzywanych aut, to oczywiscie moze sie
    > przydac ...

    Nareszcie :-) Może się przydać. I przecież o nic innego nie chodzi.

    > ale jezdzic rotacyjnie mozesz i bez monitorowania :-)

    Nie ma sensu odpalanie RSa by naładować mu akumulator.

    >
    >>>>>>> Ale faktem jest, ze kupilem sobie ładowarke USB z woltomierzem,
    >>>>>>> wiec monitoruje stan auta w czasie jazdy :-)
    >>>>>>
    >>>>>> Dobrze, możesz być moim giermkiem. Będziesz codziennie chodził do garażu
    >>>>>> i sprawdzał napięcie w moim samochodzie. :-)
    >>>>>
    >>>>> No bo ja czesciej jezdze.
    >>>>> Ale jak mam wiecej samochodów, to istotnie kłopot.
    >>>>> Trzeba jezdzic rotacyjnie :-)
    >>>>
    >>>> No to właśnie problem że jedne samochody są używane częściej a inne
    >>>> rzadziej. A do naładowania akumulatora potrzeba czasu. Nie ma sensu w
    >>>> ogóle odpalać samochodu z tego powodu.
    >>>
    >>> Czyli wracamy do tego, zeby podłączyc mały zasilacz na dobre.
    >>
    >> Logistyka mi nie pozwala. Przepychanie samochodu, przeciskanie się, już
    >> pisałem.. Jakbyś został moim giermkiem ... :-)
    >
    > Kabel dluzszy potrzebujesz :-)

    Kabel to jam mam, ale jak wjeżdżam do garażu to po obu stronach mam
    kilka cm luzu i tylko miejsce na wyjście do tyłu. Żeby podłączyć kabel
    do aku muszę jakoś wejść przed ten samochód. Wyobraź to sobie.

    >
    >>>>> Wiec panel pod chmurką sie nie opłaca, a w garazu nie działa :-(
    >>>>> P.S. Mialem kiedys taki panelik, 10x30cm ... nie sprawdzil sie.
    >>>>
    >>>> Pewnie coś Ci zjadało energię :-)
    >>>
    >>> alarm, centralny zamek, radio - troche zzera.
    >>
    >> Sam widzisz. Policzyłeś, że wystarczy 100mA aby wycyckać do zera w pełni
    >> sprawny akumulator. A nowy nie jest i elektronika siada wcześniej.
    >
    > Ale dlatego auto nie powinno brac wiecej niz 30 mA
    >
    >> Pisałem, tracker zjada chyba 50mA.
    >
    > I to moze byc problem. Czyli znow - nie monitor, a kabelek do
    > ladowania :-)

    Ty ciągle o kabelku a tu sprawa jest beznadziejna :-)

    >
    >>> Do tego chinska jakosc paneliku, czyli jakas zbyt mala moc,
    >>> plus noce, plus pogoda - nie zawsze slonecznie,
    >>> no i sie nie sprawdzil.
    >>
    >> O widzisz, i tak samo zimno w garażu nie pozwoliło odpalić :-)
    >>
    >> Ja nie bardzo rozumiem po co Tobie ten panel jak ciągle jeździsz :-)
    >
    > Do drugiego auta, ktorego wtedy nie uzywalem.

    I czemu nie jeździłeś rotacyjnie ? :-)


  • 78. Data: 2022-04-11 23:11:55
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.04.2022 o 17:11, Dykus pisze:
    > Witam,
    >
    > W dniu 11.04.2022 o 00:57, ii pisze:
    >
    >> Który rezystor z dzielnika napięcia chciałbyś przylutować? :-)
    >
    > Ten odłączany tranzystorem. Który odłączasz? :)

    No ale po co konkretnie ma być odłączany?

    >
    >
    >> Mam taką obudowę. Pomysł dobry bo całkiem o niej zapomniałem i pewnie
    >> bym kombinował inaczej a wykorzystanie jej wydaje się optymalne.
    >
    > Tylko położenie może nie być optymalne, ze względu na zasięg radiowy.

    U mnie raczej jest kwestia gabarytów obudowy. Gniazdo diagnostyczne jest
    pod radiem a obudowa długa i zdaje się wystaje.

    >
    >
    >> Też mam. Zwykły ESP. Plus dzielnik napięcia, oprogramowanie i koniec
    >> tematu.
    >
    > No to jak masz gotowe, to nie wiem po co dupę zawracasz. Nie masz komu
    > się pochwalić?

    Nie pisałem, że mam gotowe tylko, że mam procek i co tam pisałeś.

    > W LoRa można pokombinować w lepszymi antenami, zwłaszcza w domu. Jakie
    > pasmo - 433 MHz, 868 MHz?

    No ale .. w czym problem. Mam zasięg między domem a garażem. Więcej mi w
    tej chwili nie potrzeba. Z parkingu też działa, ale jeszcze nie myślę o
    nadawaniu z parkingu. W ogóle, lepsze anteny to bardziej w 'cyfrowym CB'
    miałyby zastosowanie.

    > Z innych opcji to jeszcze sieć WiFi, jeżeli masz jakieś darmowe (np.
    > UPC-Free udostępniana przez router prawie każdego klienta), albo nawet i
    > modem GSM (do napięcia wystarczy, tylko trzeba o karcie SIM pamiętać:).

    Imagine all the people sharing the world ...

    > Ten tracker co tam masz to Twoja konstrukcja, czy jakiś fabryczny?

    Tak chiński, <20 dolarów. Z czasem można go zastąpić własnym, ale na
    razie nie jest to moim celem. Choć jeśli kwestią jest 50mA pobory to
    może i to warto pomęczyć.

    >
    > Swoją drogą - używasz jakiś głębokich stanów uśpienia w tym ESP? Jakie
    > wartości prądów osiągasz?

    Na razie niczego nie używam :-) Jakbym używał to pewnie byłoby
    katalogowo, jakieś uA, możliwa praca na bateryjce.

    >
    >
    >> I co, zatkało kakało?
    >
    > W sprawie? Że masz coś zrobione? Otóż... nie.
    > Zaproponowałbym wysłanie pytań na grupę elektroników, ale Ty chyba nie
    > potrzebujesz pytać... :)

    Grupa niedostępna z powodu zawinięcia licznika albo innych problemów
    poza mną.

    >
    >
    >> Migasz się.
    >
    > Co za różnica, i tak nie potrzebujesz. :)
    >
    >


  • 79. Data: 2022-04-12 09:44:17
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.04.2022 o 12:00, ii pisze:

    > Noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś raportowania napięcia. Już
    > kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    > mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam
    > w moich samochodach.
    >
    > Co myślicie?

    https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-akumulatora
    -bluetooth-inteligentny-11413911126

    aplikacja taka sobie, ale dziala


  • 80. Data: 2022-04-12 11:23:47
    Temat: Re: Brakło prądu
    Od: K <n...@e...com>

    On 07/04/2022 11:00, ii wrote:
    > Ale w RS :-) Ładowarka pokazuje 10,5V akumulatora. Nie odpala. Stał 2,5
    > tygodnia a i wcześniej był użytkowany krótko, więc może nawet nie
    > naładował się porządnie.
    >
    > Noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś raportowania napięcia. Już
    > kiedyś dawno pisałem tutaj o tym, ale mi wtedy chyba przeszło. A teraz
    > mam powód, więc ... chodzi mi o to, bym siedząc se w domu widział co tam
    > w moich samochodach.
    >
    > Co myślicie?

    Masz:
    https://www.youtube.com/watch?v=VnGRFwDrLHo
    albo:
    https://www.youtube.com/watch?v=BcNR2Gs6oQI

    teraz skoncz jalowa dyskusje i pochwal sie efektem koncowym.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: