eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBrakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniemRe: Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
  • Data: 2018-05-17 17:51:05
    Temat: Re: Brakj miejsca w dowodzie na pieczątki, jazda z zaświadczeniem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-16 o 22:23, cef pisze:

    > Nie wiem gdzie to załatwiasz, ale np we Wrocławiu
    > nie pamiętam, żeby sprawa zarejestrowania, wymiany dowodu
    > wyrejestrowania czy innych podobnych spraw zajęła mi w urzędzie więcej
    > niż 1 godzinę.

    W styczniu tego roku kupowałem kolejne auto. Na załatwienie formalności
    poświęciłem 3 dniówki po 6-8 godzin.

    Nie dość, że musiałem odstać w kolejce do urzędu to jeszcze mną ciorali,
    abym ganiał do salonu po kopię dowodu zapłaty akcyzy, bo nie wystarczyło
    im samo oświadczenie właściciela salonu pod odpowiedzialnością karną, że
    cło zostało opłacone.

    Wszystko przez to, że zapłacono akcyzę przelewem, a system państwowy się
    pierdolił i nie był w stanie wystawić potwierdzenia elektronicznego.

    CEPiK też zamiast ułatwić i przyspieszyć pracę urzędników powodował, że
    w ciągu dniówki 8-godzinnej potrafili rejestrować tylko po 3-4 samochody.

    Później znów kazali mi ganiać do salonu, bo Niemcy skąd było
    przywiezione auto wpisują w dokumentach datę pierwszej rejestracji, a
    polscy urzędnicy żądają daty produkcji. Przez 2 dni latałem od urzędu do
    salonu nie mogąc uruchomić procedury rejestracyjnej, bo w tłumaczeniu
    była napisana prawda czyli data pierwszej rejestracji. Do FV zrobiono 2
    korekty i dopiero kiedy uprosiłem właściciela, żeby wpisał tak jak urząd
    sobie życzy, dopiero udało się uruchomić proces rejestracyjny.
    Oczywiście twardy DR nie został wydrukowany w ustawowym czasie. Musiałem
    przedłużać miękki co wraz z kolejką po odbiór dowodu twardego łącznie
    straciłem kolejnych ok. 6 godzin.

    Na szczęście nie musiałem już latać do US z PCC.