eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBrak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!lukasz.olczak.pl.tnij-to
    From: Łukasz Olczak <l...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
    Date: Wed, 05 Jun 2013 20:59:05 +0200
    Organization: Greenpeace
    Lines: 68
    Message-ID: <l...@n...task.gda.pl>
    References: <l...@n...task.gda.pl>
    <51acf9e4$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <l...@n...task.gda.pl>
    <1...@4...net>
    <l...@n...task.gda.pl>
    <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: user-94-254-194-136.play-internet.pl
    X-Trace: news.task.gda.pl 1370458739 11062 94.254.194.136 (5 Jun 2013 18:58:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2013 18:58:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: MT-NewsWatcher/3.4 (PPC Classic)
    X-Face: &~.hV]qEz,nbtg{KJ<\^l6>dL|.X?4]Kc_J7C|BKX!]d!FqxTXlL^XHLkx6we$e_j7,9n<Z
    fG(BYQhIv*#14&e(
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494231
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>,
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > > W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
    > > samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny
    >
    > Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
    > Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
    > części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
    > wypadkowej itp. itd.

    Przypomina mi to pewną sytuację z pewnej OSK w Gdyni, kiedy to kolejny
    raz próbując "zaliczyć" badanie techniczne swojej rajdówki, przyjechał
    mocno zmotany Nissan Patrol. Mosty portalowe z Volvo Laplander, z przodu
    wyciągarka wiekości mojego silnika, dwa stalowe pręty na zderzaku
    trzymające linę z hakiem i koła wystające po pół metra poza obrys auta.
    Panowie podali sobie ręce i po kilkunastu standardowych czynnościach
    typu "proszę zaciągnąć reczny, włączyć awaryjne, zatrąbić" auto wyjeżdża
    z podbitym dowodem zostawiając na posadzce kałużę oleju wielkości Zatoki
    Meksykańskiej. Poczułem się lekko zniesmaczony, pamiętając swoje
    "stwarzające niebywałe zagrożenie dla pieszych" zapinki przedniej maski.
    Muszę chyba ustawić się z jakimś diagnostą na wódkę ;)

    > Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
    > hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
    > Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
    > skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
    > klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)
    >
    > > Z tym,
    > > że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
    > > pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
    > > koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
    > > ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
    > > jest?
    >
    > Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
    > homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
    > Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
    > już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
    > Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).

    Charade posiada również homologację FIA o numerze A-5344 przyznaną w
    1988 roku i obecnie wygasłą. Na jej podstawie możliwe jest uzyskanie
    Książki Pojazdu Sportowego, jeśli przeprowadzane modyfikacje są zgodne z
    w/w dokumentem. Hydrauliczny hamulec ręczny jak najbardziej tam
    występuje, ale - on sam musi posiadać homologację FIA. Z dostępnych na
    rynku jest tylko jeden model spełniający te kryteria, w dodatku chcą za
    niego worek pieniędzy. Zastanawiam się czy taka KPS była by respektowana
    na stacjach diagnostycznych?

    > Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
    > sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
    > sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
    > dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
    > że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
    > ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
    > OC.

    Ciężki jak poniedziałkowy poranek w pracy na kacu. Chcąc w tym kraju
    uprawiać sport motorowy legalnie, musisz albo mieć kupę hajsu, sponsorów
    i znajomości albo jeździć nielegalnie zadrutowanym potworkiem ścigając
    się po nocach na obwodnicach - co mnie osobiście nie kręci.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz "Plastik" Olczak
    l...@g...com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: