-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!lukasz.olczak.pl.tnij-to
From: Łukasz Olczak <l...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Brak tylnej kanapy i tapicerki a badanie techniczne.
Date: Wed, 05 Jun 2013 20:59:05 +0200
Organization: Greenpeace
Lines: 68
Message-ID: <l...@n...task.gda.pl>
References: <l...@n...task.gda.pl>
<51acf9e4$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<l...@n...task.gda.pl>
<1...@4...net>
<l...@n...task.gda.pl>
<8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: user-94-254-194-136.play-internet.pl
X-Trace: news.task.gda.pl 1370458739 11062 94.254.194.136 (5 Jun 2013 18:58:59 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2013 18:58:59 +0000 (UTC)
User-Agent: MT-NewsWatcher/3.4 (PPC Classic)
X-Face: &~.hV]qEz,nbtg{KJ<\^l6>dL|.X?4]Kc_J7C|BKX!]d!FqxTXlL^XHLkx6we$e_j7,9n<Z
fG(BYQhIv*#14&e(
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494231
[ ukryj nagłówki ]In article <8mopnt40d9k4$.8hxoqa8pchxu.dlg@40tude.net>,
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> > W naszym kraju dochodzi do paranoi, kiedy to trup zwany
> > samochodem przechodzi przegląd bo jest w 100% seryjny
>
> Dodajmy że seryjny z zewnątrz.
> Nie licząc zadrutowanej instalacji LPG i nakombinowanych z niewiadomo czego
> części które jakoś pasowały od innego modelu, krzywej geometrii, historii
> wypadkowej itp. itd.
Przypomina mi to pewną sytuację z pewnej OSK w Gdyni, kiedy to kolejny
raz próbując "zaliczyć" badanie techniczne swojej rajdówki, przyjechał
mocno zmotany Nissan Patrol. Mosty portalowe z Volvo Laplander, z przodu
wyciągarka wiekości mojego silnika, dwa stalowe pręty na zderzaku
trzymające linę z hakiem i koła wystające po pół metra poza obrys auta.
Panowie podali sobie ręce i po kilkunastu standardowych czynnościach
typu "proszę zaciągnąć reczny, włączyć awaryjne, zatrąbić" auto wyjeżdża
z podbitym dowodem zostawiając na posadzce kałużę oleju wielkości Zatoki
Meksykańskiej. Poczułem się lekko zniesmaczony, pamiętając swoje
"stwarzające niebywałe zagrożenie dla pieszych" zapinki przedniej maski.
Muszę chyba ustawić się z jakimś diagnostą na wódkę ;)
> Nie miałem nigdy z tym problemu pomimo że mam przewody środkiem,
> hydrauliczny ręczny i korektory tyłu.
> Generalnie w natłoku modyfikacji chyba to umykało diagnoście który był
> skupiony raczej na braku poduszki powietrznej kierowcy, poszukiwaniach
> klaksonu i zabawie pasami bezpieczeństwa :)
>
> > Z tym,
> > że ja mam manualny korektor siły hamowania i tu jest problem. Charade ma
> > pompę jednosekcyjną więc na tył idzie jedna nitka i rozchodzi się na oba
> > koła, łatwo do czegoś takiego założyć korektor manualny lub hydrauliczny
> > ręczny. Tylko czy jest to ingerencja w układ według diagnosty czy nie
> > jest?
>
> Formalnie myślę że jest - prawda jest taka że Charade ma jakąś tam
> homologację drogową i jest tam zapewne opisany m.in. układ hamulcowy.
> Skoro coś masz jużniezgode z homologacją, to pojazd który masz to nie jest
> już Charade i mógłby pewnie być zarejestrowany jako SAM.
> Do tego większość częsci tego typu nie ma homologacji (znaku E/e).
Charade posiada również homologację FIA o numerze A-5344 przyznaną w
1988 roku i obecnie wygasłą. Na jej podstawie możliwe jest uzyskanie
Książki Pojazdu Sportowego, jeśli przeprowadzane modyfikacje są zgodne z
w/w dokumentem. Hydrauliczny hamulec ręczny jak najbardziej tam
występuje, ale - on sam musi posiadać homologację FIA. Z dostępnych na
rynku jest tylko jeden model spełniający te kryteria, w dodatku chcą za
niego worek pieniędzy. Zastanawiam się czy taka KPS była by respektowana
na stacjach diagnostycznych?
> Ogólnie temat ciężki - z tego co wiem to w PZM są ludzie którzy chcieliby
> sprawę formalnie uregulować, wprowadzając do prawa regulacje dla samochodów
> sporotwych dopuszczonych do ruchu drogowego. Tylko że to też może być kij z
> dwoma końcami, bo znając naszych ekspertów-polityków to skończy się to tak,
> że kosztować to będzie krocie, będzie mega upierdliwe, a na koniec jeszcze
> ubezpieczyciel stwierdzi że też coś chce z tego mieć i walnie +400% stawki
> OC.
Ciężki jak poniedziałkowy poranek w pracy na kacu. Chcąc w tym kraju
uprawiać sport motorowy legalnie, musisz albo mieć kupę hajsu, sponsorów
i znajomości albo jeździć nielegalnie zadrutowanym potworkiem ścigając
się po nocach na obwodnicach - co mnie osobiście nie kręci.
--
Pozdrawiam
Łukasz "Plastik" Olczak
l...@g...com
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.13 21:09 Ĺukasz Olczak
- 06.06.13 00:42 Łukasz Olczak
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-04 Prunt drogi!
- 2025-03-04 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-04 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-04 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-03-04 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-03-04 Teraz kolej na studentów
- 2025-03-03 Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- 2025-03-03 Narkotyki na Uniwersytecie
- 2025-03-04 Zwrot towaru i kasy od sprzedawcy a zmiana plastiku
- 2025-03-03 Szaleństwo w BOS-iu - 8,1% :D
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=