  • 1. Data: 2011-02-15 01:28:25
    Temat: Brak gniazda com w kompie
    Od: "kobuz" <k...@o...eu>

    Mam komputer stacjonarny w którym nie ma gniazda com. Potrzebuję do
    programowania mikrokontlorerów, pamięci itd. Co muszę dokupić,żeby mi na
    100% działało ?

  • 2. Data: 2011-02-15 04:37:14
    Temat: Re: Brak gniazda com w kompie
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://www.prolific.com.tw/eng/Products.asp?ID=88

  • 3. Data: 2011-02-15 08:01:30
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 15.02.2011 02:28, kobuz pisze:
    > Mam komputer stacjonarny w którym nie ma gniazda com. Potrzebuję do
    > programowania mikrokontlorerów, pamięci itd. Co muszę dokupić,żeby mi na
    > 100% działało ?

    Trzeba zerknąć czy płyta główna ma COM-a na pokładzie, bo istnieje duże
    prawdopodobieństwo, że wystarczy kupić "śledzia" z gniazdem DSUB9.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 4. Data: 2011-02-15 08:03:06
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ijckrh$4n5$...@n...onet.pl,
    kobuz <k...@o...eu> nastukał:
    > Mam komputer stacjonarny w którym nie ma gniazda com. Potrzebuję do
    > programowania mikrokontlorerów, pamięci itd. Co muszę dokupić,żeby mi
    > na 100% działało ?

    jaka płyta ?

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-02-15 11:57:04
    Od: "kobuz" <k...@o...eu>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:ijckrh$4n5$...@n...onet.pl,
    > kobuz <k...@o...eu> nastukał:
    >
    > jaka płyta ?
    >
    > --
    > VSS
    Jeszcze nie zakupiłem płyty, ale ma to być budżetowa płyta AM3 z grafiką
    zintegrowaną i zauważyłem, że te płyty nie mają tych gniazd. Komputer ma być
    do netu , prac biurowych, programowania mikroprocesorów, pamięci itd.

  • 6. Data: 2011-02-15 13:06:55
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 12:57, kobuz pisze:

> [...]
    > do netu , prac biurowych, programowania mikroprocesorów, pamięci itd.

    Są takie co mają COMa, tylko nie jest wyprowadzony na zewnątrz.
    Wystarczy jak na allegro wpiszesz w wyszukiwarkę COM.

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=com&cate
    gory=63018&description=1&a_enum%5B9003%5D=all&a_enum
    %5B53%5D=all&a_enum%5B9004%5D=all&a_mask%5B9040%5D%5
    B4%5D=4&a_text_f%5B9020%5D%5B0%5D=&a_text_f%5B9020%5
    D%5B1%5D=&buy=0&clear_cookie=0&distance=1&listing=0&
    listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&
    state=0&order=d&price_from=&price_to=&view=gtext

    Np. tutaj:
    http://allegro.pl/foxconn-a76ml-k-ddr3-vga-ati-hd300
    0-box-sklep-wawa-i1447941490.html

  • 7. Data: 2011-02-15 15:05:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:

    > Trzeba zerknąć czy płyta główna ma COM-a na pokładzie, bo istnieje duże
    > prawdopodobieństwo, że wystarczy kupić "śledzia" z gniazdem DSUB9.

    Tylko trzeba właściwą wersję śledzia dobrać - bo są dwa standardy
    wyprowaszania RS-a na słącze szpilkowe. Rozpoznać idzie je po
    podłączeniu masy - w jednym masę doprowadzono do skrajnej szpilki, w
    drugim do środkowej. Parę razy widziałem jak ludzie się na tym szczególe
    wykładali.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2011-02-15 15:55:53
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d5a964f$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tylko trzeba właściwą wersję śledzia dobrać - bo są dwa standardy
    > wyprowaszania RS-a na słącze szpilkowe.

    Ja spotkałem trzy.
    1. kabel na płasko
    2. zgodnie z numerami pinów, kołki ponumerowane w zygzak
    3. zgodnie z numerami pinów, kołki ponumerowane w koło (jak nogi scalaka).
    P.G.

  • 9. Data: 2011-02-15 16:13:37
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-15 16:55, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > 2. zgodnie z numerami pinów, kołki ponumerowane w zygzak
    > 3. zgodnie z numerami pinów, kołki ponumerowane w koło (jak nogi scalaka).

    Stare płyty zdarzało się, że miały wersję 1 - być może i 3. Od dawna nie
    spotkałem innej niż 2. Ale bywa że ktoś ma starego śledzia w szufladzie :)

    MD

  • 10. Data: 2011-02-15 17:32:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    kobuz wrote:

> [...]
    > być do netu , prac biurowych, programowania mikroprocesorów, pamięci itd.

    Jak chcesz mieć pewne RS232, to kup kartę. PCI albo PCI express, w
    zależności co płyta ma wolnego. Najlepiej jakiegoś kombika, 2xRS232 + 1xLPT,
    tak na wszelki wypadek.

    Waldek