  • 1. Data: 2011-09-12 17:21:32
    Temat: Brak dostępu do partycji recovery HP Pavilion dm1-3220ew
    Od: Johnson <j...@m...pl>

    Kupiłem sobie komputer HP Pavilion dm1-3220ew. Dziś go dostałem i coś
    sknociłem.
    Fabrycznie komputer miał 3 partycje C: z systemem Windows 7 (450 GB),
    D: partycje recovery i E: partycję z programami HO (3 GB).
    Postanowiłem z C wyodrębnić dobie kolejna partycję i przypisać ja do
    litery D. W tym celu zmieniłem literkę partycji recovery z D na R
    (systemowym zarządzeniem dyskami), następnie ścieśniłem partycję C i
    utworzyłem nowy dysk D. Generalnie wszystko działało, z tym że okazało
    się że dyski pozmieniały się na dyski dynamiczne. Jako że dyski
    dynamiczne nie pozwalają na zaszyfrowanie TrueCryptem postanowiłem po
    prostu użyć partycji recovery i przywrócić wszystko do stanu
    fabrycznego.
    Po restarcie, niestety po uruchomieniu reovery zamiast oczekiwanej
    mozliwości pojawia się komunikat o błędnym stracie Windows
    komunikaty wyglądają mniej więcej tak:
    "File: \Boot\BCD
    Status 0x0000225
    Info: An error occured while attemting to read the boot configuration
    data."
    Poza tym sugestia o użyciu dysku instalacyjnego Windows (którego nie
    mam).

    Poza tym komputer działa, to jest startuje i Windows 7 się uruchamia.
    Próbowałem przywrócić partycję recovery na literę D ale to nie
    pomogło. Partycja recovery nadal istnieje. Dodam jeszcze że po
    pierwszej zmianie z litery D na R a przed utworzeniem nowej partycji D
    wszystko recovery działało, bo sprawdziłem.

    I co teraz? Mogę coś zrobić przy przywrócić komputer do stanu
    fabrycznego czy też muszę odesłać go do serwisu ??

  • 2. Data: 2011-09-12 17:39:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Johnson wrote:
> [...]
    > data."
    > Poza tym sugestia o użyciu dysku instalacyjnego Windows (którego nie

    to pozycz od kogos

    > Poza tym komputer działa, to jest startuje i Windows 7 się uruchamia.

    wiec zrob sobie backup aktywacji
    http://directedge.us/content/abr-activation-backup-a
    nd-restore

> [...]
    > I co teraz? Mogę coś zrobić przy przywrócić komputer do stanu
    > fabrycznego czy też muszę odesłać go do serwisu ??

    backup aktywacji, plytka w reke i zainstalowac (najlepiej czyszczac
    wszystko jak leci zostawiajac sobie na koncu dysku tyle miejsca ile
    partycja systemowa ma), przywrocic aktywacje, zabootowac z jakiegos
    live cd czy innego hirensa, skopiowac sobie postawiony system w
    wolne miejsce, poinstalowac co chcesz i zaszyfrowac...

  • 3. Data: 2011-09-12 17:42:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-12 19:39, m4rkiz pisze:

    > to pozycz od kogos

    Musiałbym jeszcze napęd pożyczyć. Bo nie ma napędu CD/DVD

> [...]
    > live cd czy innego hirensa, skopiowac sobie postawiony system w
    > wolne miejsce, poinstalowac co chcesz i zaszyfrowac...

    To chyba będzie zbyt skompilowane dla mnie.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 4. Data: 2011-09-12 18:00:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Johnson wrote:
    > To chyba będzie zbyt skompilowane dla mnie.

    no to niespecjalnie rozumiem co chcesz osiagnac, szyfrowanie
    sytemu oraz jego przywracanie narzedziem z hp raczej nie ida w parze

    jezeli system ci dziala, to niezbyt jest sie czym przejmowac,
    a jezeli padnie to lepiej zrobic czysta reinstalke niz przywracac
    obraz zasmiecony niepotrzebnym softem i starymi sterownikami

  • 5. Data: 2011-09-12 18:03:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-12 20:00, m4rkiz pisze:

    > jezeli system ci dziala, to niezbyt jest sie czym przejmowac,
    > a jezeli padnie to lepiej zrobic czysta reinstalke niz przywracac
    > obraz zasmiecony niepotrzebnym softem i starymi sterownikami

    Martwię się właśnie tym co będzie jak system padnie. Martwię się na
    zapas. Nie będę miał z czego go uruchomić. Nie odstałem dysku
    instalacyjnego. A Windows 7 w wersji recovery z którego mógłbym
    ewentualnie od nowa zainstalować cokolwiek nie jest dostępny.

  • 6. Data: 2011-09-12 19:05:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Johnson wrote:
    > Martwię się właśnie tym co będzie jak system padnie. Martwię się na
    > zapas. Nie będę miał z czego go uruchomić. Nie odstałem dysku
    > instalacyjnego.

    jak ci padnie zaszyfrowany dysk to i tak nic nie zrobisz bez napedu
    cd bo nie rozszyfrujesz partycji

    jedyne co bedziesz mogl zrobic to skasowac partycje systemowa lub
    przywrocic do stanu fabrycznego

    > A Windows 7 w wersji recovery z którego mógłbym
    > ewentualnie od nowa zainstalować cokolwiek nie jest dostępny.

    masz dalej to co trzeba na dysku, wystarczy pewnie oznaczyc partycje
    recovery jako aktywna i bedziesz mogl go przywrocic do stanu fabrycznego

    lub poprostu zainstalowac na nowo - z byle pendrive na ktory skopiujesz sobie
    pliki z plyty z windowsem

  • 7. Data: 2011-09-13 07:20:18
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    HP generalnie wysyła (trzeba zadzwonić na infolinię wsparcia) dyski
    instalacyjne, ale nie wiem, jak to jest związane z Twoim modelem i konkretnym
    numerem seryjnym Twojego kompa.

    -----

  • 8. Data: 2011-09-13 09:16:32
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-13, o godz. 07:20:18
    "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > HP generalnie wysyła (trzeba zadzwonić na infolinię wsparcia) dyski
    > instalacyjne, ale nie wiem, jak to jest związane z Twoim modelem i
    > konkretnym numerem seryjnym Twojego kompa.

    Wysyła. Za dodatkową opłatą.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2011-09-13 10:10:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:16:32 +0200, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):

    > Wysyła. Za dodatkową opłatą.

    Jak dotąd zamawialiśmy w HP już 5 sztuk dla naszych klientów i ani razu
    nie było opłaty

  • 10. Data: 2011-09-13 10:23:47
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-13, o godz. 10:10:52
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > Jak dotąd zamawialiśmy w HP już 5 sztuk dla naszych klientów i ani
    > razu nie było opłaty

    A mi liczyli za nośniki. ZTCP 100PLN+VAT. W sumie niewiele w porównaniu
    z Dellem który zażyczył sobie za nośniki pieniędzy jak za nowy system.
    Nowy komp miał fabrycznie padnięty dysk i nie można było zrobić płyt
    recovery. Dysku serwisowego nie można dostać z preinstalowanym
    systemem. I nie chcieli zrozumieć że dysków recovery nie można zrobić
    nie z winy klienta tylko z tego powodu. Na szczęście nie był to jedyny
    komputer w takiej konfiguracji jaki mieliśmy więc skorzystaliśmy z płyt
    do innego niemniej niesmak pozostał.

    Zdrówko