    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bootloader dla SAM7 z flashowaniem z karty SD
    Date: Fri, 19 Mar 2010 09:19:03 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > No to Ĺ&#65533;yknij z sieci gotowe funkcje do odczytu SD i FAT32 (np.
    > bibliotekÄ&#65533; PHAT z Nut/OS), do tego funkcje programowania SAM'Ăłw (np. z
    > OpenOCD) i juĹź. PoskĹ&#65533;adasz gotowe klocki w jeden dzieĹ&#65533; i
    bÄ&#65533;dziesz miaĹ&#65533;
    > ulubiony bootloader.

    Jesli mogę się wciąć:

    Nie jest konieczne implementowanie pełnego wsparcia dla fat-u.
    Wystarczy karte SD odpowiednio przygotowac aby w trakcie odczytu po prostu
    czytac ciagle sektory.
    Czyli np. Formatujemy karte, zakladamy na niej dummy file o rozmiarze jaki nam
    potrzeba, sprawdzamy od jakiego sektora sie zaczyna i czy jest to plik ciagly.
    Potem starczy sobie poczatkowy sektor wrzucic do bootloadera i niech czyta
    sekwencyjnie.
    Pewnym problemem moze byc uaktualnianie dummy file (bo trzeba rewritowac plik a
    nie go zamienic) ale raczej nie bedzie to az tak problematyczne.

    Pomysl wymyslilem sam chyba opierajac sie o jakies natchnienie z starych ksiazek
    o c64. Nie implementowalem wiec nie wiem jakie jeszcze babole moga sie natrafic.
    Ale planuje tak zmontowac rejestrator temperatur wiec jak wiecie ze nie zadziala
    to mozecie wczesniej ostrzec :)

    --
    Lukasz Sczygiel