  • 11. Data: 2014-05-12 23:34:50
    Temat: Re: Boot z BIOS
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj (c)RaSz, 11 maj 2014 w
    news:536fca36$0$2375$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Nie zawsze! Ja mam np. problem calkiem... odwrotny: m˘j BIOS nie ma
    > wcale boot menu, a jest mi to pilnie potrzebne. Plyta gl˘wna od
    > Gigabyte, typ GA-8I848P-G (dosc juz leciwa, przyznaje). Czy ktos zna
    > na to lekarstwo?

    Jeszcze za czasów windows 98 miałem w moim Pececie nie było możliwości
    bootowania z cdromu. Przez przypadek natrafiłem (chyba na jakiejś płycie
    z Slackware) na maleńki programik, który wyświetlał się zaraz po
    uruchomieniu i dawał wybór bootwania z hdd, cd, fdd. Może to był po
    prostu jakiś bootmanger w stylu grub - nie wiem, ale bez problemu można
    go było odistalować i w ogóle nie sprawiał problemów.
    Poszukałem chwilę i znalazłem takie cuś:
    Plop Boot Manager
    http://traxter-online.net/plop-boot-manager-menadzer
    -rozruchu-systemow/
    http://www.plop.at/en/bootmanager/index.html
    http://www.intowindows.com/how-to-boot-from-usb-driv
    e-even-if-your-pc-
    doesnt-support-booting-from-usb/

  • 12. Data: 2014-05-13 14:27:46
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w
    news:53713e7a$0$2226$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (...)
    : Poszukałem chwilę i znalazłem takie cuś:
    : Plop Boot Manager
    : (...)

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi!

  • 13. Data: 2014-05-14 12:22:59
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-05-11 21:06, (c)RaSz pisze:
    > Użytkownik "xantiros" napisał w
    > : W dniu 2014-05-09 11:49, Waldek pisze:
    > : >
    > : >> Ogólnie jakoś słabo rozumiem co chcesz osiągnąć :)
    > : >
    > :
    > : Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich
    > : plików z innego systemu np: z livecd
    >
    > No to chyba warto by też pomyśleć o szyfrowaniu dysku? No bo przecież ktoś
    > może go po prostu wyjąć z komputera, i do wszystkiego ma już dostęp...

    No ale na gościa ze śrubokrętem rozkręcającym komputer prędzej zwrócisz
    uwagę niż podpinającego CD i coś robiącego przy klawiaturze.

    A co do szyfrowania, to masz rację, jest to najlepsze rozwiązanie w tym
    przypadku, ale wiele razy już się przechodziło sytuację płaczu przy
    utracie hasła i nie możności odzyskania danych.