  • 1. Data: 2014-05-09 07:43:39
    Temat: Boot z BIOS
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Może ktoś wie czy sa obecnie na rynku plyty
    (najchętniez z podstawka Intela c2d lub i3 )
    z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci
    zbootowania z poziomu BIOS z dodatkowych urządzeń ?
    - wymagany jest start OS wyłacznie z HDD

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-05-09 09:16:19
    Temat: Re: Boot z BIOS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 May 2014 07:43:39 +0200, Waldek napisał(a):

    > z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci

    Każdy chyba BIOS ma hasło i ustawianie urządzeń do butowania.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-05-09 10:27:45
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy chyba BIOS ma hasło i ustawianie urządzeń do butowania.

    Owszem - ma.
    Ale chodzi o funkcje zwykle wywolywane przez F12 przy starcie biosa
    - kazdorazowe podawanie hasla na bios (user) zeby uruchomic stacje nie wchodzi w
    gre

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2014-05-09 11:31:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 May 2014 10:27:45 +0200, Waldek napisał(a):

> [...]
    > - kazdorazowe podawanie hasla na bios (user) zeby uruchomic stacje nie wchodzi w

    Co prawda nigdy nie posłużyłem się hasłem na BIOS ale czy to przypadkiem
    nie działa tak że jeśli uruchamiasz stację to BIOS nie pyta o hasło a
    jedynie wtedy kiedy próbujesz wejść do niego?
    Ogólnie jakoś słabo rozumiem co chcesz osiągnąć :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-05-09 11:49:42
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

> [...]
    > jedynie wtedy kiedy próbujesz wejść do niego?
    > Ogólnie jakoś słabo rozumiem co chcesz osiągnąć :)

    Zwykle w bios jest mozliwosc wymuszenia hasla dla user & admin
    - zahaslowanie user wymaga podania hasla przy uruchomieniu stacji (upierdliwe)
    - zahaslowanie admin tylko do wejscia w config bios (konieczne)

    "Polityka" wymaga aby stacja startowala tylko z wewnetrznego HD
    co mozna wymusic w BIOS blokujac inne napedy, jednak podczas startu biosa
    jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB

    Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.

    Pozdro

  • 6. Data: 2014-05-09 12:13:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 May 2014 11:49:42 +0200, Waldek napisał(a):

    > jednak podczas startu biosa
    > jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB
    >
    > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.

    Czy jednak menu butowania nie da się ograniczyć jedynie do urządzeń
    wskazanych w BIOS? Być też może da się wyłączyć zasilanie/obsługę USB na
    etapie POST? Prawie napewno da się odłączyć obsługę klawiatury USB na tym
    etapie :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2014-05-09 12:24:49
    Od: xantiros <_...@y...com>

    W dniu 2014-05-09 11:49, Waldek pisze:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich
    plików z innego systemu np: z livecd

> [...]
    > jest mozliwosc wywołania menu bootowania gdzie mozna wybrac chocby USB
    >
    > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.

    O ile dobrze pamiętam BIOS A12 ma opcję blokowania bootu z USB i CD z
    menu F12, chyba ten bios jest stosowany w lapkach dell-a, ale być może
    też jest stosowany w tradycyjnych płytach.

  • 8. Data: 2014-05-11 21:06:29
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xantiros" napisał w
    : >
    :
    : Cel takiego rozwiązania: np: uniemożliwienie dostępu do nie swoich
    : plików z innego systemu np: z livecd

    No to chyba warto by też pomyśleć o szyfrowaniu dysku? No bo przecież ktoś
    może go po prostu wyjąć z komputera, i do wszystkiego ma już dostęp...

    :
    : > Zwykle w bios jest mozliwosc wymuszenia hasla dla user & admin
    : > (...)
[...]

    Nie zawsze! Ja mam np. problem całkiem... odwrotny: mój BIOS nie ma wcale
    boot menu, a jest mi to pilnie potrzebne. Płyta główna od Gigabyte, typ
    GA-8I848P-G (dość już leciwa, przyznaję). Czy ktoś zna na to lekarstwo?

    Wydaje mi się, że możliwość zablokowania owego menu (w maszynach, które to
    oferują) wymagałaby:
    albo 1) - ingerencji w samą konstrukcję BIOSU (bo może nie wystarczyć
    dłubanie w jego "ustawieniach"),
    albo 2) - czasami jest to zawartość jakiegoś pliku systemowego na dysku.
    Niestety, jeśli możesz go zmienić Ty, to tak samo potencjalny szpieg...

    : >
    : > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.
    : >

    Wymiana BIOS-u, albo płyta główna od Gigabyte...

  • 9. Data: 2014-05-12 00:33:03
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > z mozliwością wyłączenia/zablokowania mozliwosci
    > zbootowania z poziomu BIOS z dodatkowych urządzeń ?
    > - wymagany jest start OS wyłacznie z HDD

    moja płyta, przy ustawieniu w biosie Second Boot Device -> Disabled, po
    wywołaniu boot menu wyświetla listę wyboru zawierającą tylko First Boot
    Device. Może pójdź tym tropem.

  • 10. Data: 2014-05-12 21:54:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-05-11 21:06, (c)RaSz pisze:

    > : > Chodzi o mozliwosc zablokowania wywolania tegoz menu.
    > : >
    >
    > Wymiana BIOS-u, albo płyta główna od Gigabyte...

    A próbowałeś napisać do producenta? Kiedyś potrzebowałem jakichś
    dzielników pamięci do podkręcania - po tygodniu dali mi link do nowego
    biosu, ale pewnie dlatego, że na płycie konkurencji takie dzielniki są,
    a u nich nie ma, nie wiem, czy to była tylko moja sugestia, czy też
    większej ilości osób, ale zadziałało.