    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Bo mnie ciezki szkag... punto 75KM
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 9 Jun 2013 10:47:59 +0200

    Dnia Sat, 08 Jun 2013 07:35:05 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Witam
    > Jest sobie silnik punto jak w temacie 1,2 75KM rocznik 96.
    > Objawy:
    > z rana odpala "na cykniecie", jak sie troche nagrzeje silnik dostaje
    > czkawki, przerywa, dusi sie, po osiagnieciu temp. nominalnej objawy
    > ustepuja. Objaw ustepuje rowniez po wylaczeniu na kilka minut
    > (odprowadzenie dzieciaka do przedszkola) i w ciagu dnia juz sie nie
    > pojawia, chyba ze.... wjade w kaluze prawym kolem (czujnik walu?).
    > Tor WN wymieniony w calosci (cewki MM wymienione na 100% sprawna cewke
> [...]

    Może to problem z czujnikiem położenia wału korbowego?

    Czujnik masz wzięty z Punto, czy przełożony z Seicento?
    Bo czujniki mają to samo mocowanie, chyba ten sam wtyk, ale inne uzwojenie
    w środku. I objawia się to właśnie takimi problemami.

    I bardzo ważny jest przewód między czujnikiem a komputerem - cały w
    ekranie, ekran podłączony do obudowy komputera (przy silniku nie
    podłączony).

    Wiele swapów boryka się z dokładnie takimi problemami (na autokąciku to
    nazywają "tyrkolenie") właśnie z powodu przełożenia osprzętu z 1.1 do
    komputera z 1.2, i rzeźby przy prowadzeniu wiązki, a ta jest bardzo czuła
    na to które przewody mają być ekranowane, które pary skręcane itp.