eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBo mnie ciezki szkag... punto 75KM › Re: Bo mnie ciezki szkag... punto 75KM
  • Data: 2013-06-09 10:47:59
    Temat: Re: Bo mnie ciezki szkag... punto 75KM
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 08 Jun 2013 07:35:05 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Witam
    > Jest sobie silnik punto jak w temacie 1,2 75KM rocznik 96.
    > Objawy:
    > z rana odpala "na cykniecie", jak sie troche nagrzeje silnik dostaje
    > czkawki, przerywa, dusi sie, po osiagnieciu temp. nominalnej objawy
    > ustepuja. Objaw ustepuje rowniez po wylaczeniu na kilka minut
    > (odprowadzenie dzieciaka do przedszkola) i w ciagu dnia juz sie nie
    > pojawia, chyba ze.... wjade w kaluze prawym kolem (czujnik walu?).
    > Tor WN wymieniony w calosci (cewki MM wymienione na 100% sprawna cewke
    > subaru, kable, swiece nowe). Co wazne: duszenie sie mija po
    > przekroczeniu 4 tys obr. wtedy silnik dostaje ducha i idzie jak pocisk.
    > Podejrzewam zwiazek tych niedomagan z wilgocia.
    > Ostatnio pojawily sie rowniez przejsciowe problemy z obrotomierzem, a
    > poniewaz mam rowniez linijke diod, wiem, ze to nie wina obrotka (ani to,
    > ani to nie dziala), tylko wyglada jak brak impulsow z komutera. Z tym,
    > ze tymi impulsami jest sterowany przekaznik pompy paliwa, wiec w
    > przypadku ich braku pompa zatrzymalaby sie (chyba, ze komp. nie podaje
    > impulsow, tylko daje sterowanie na stale).
    > Serwis nie moze podlaczyc sie do kompa, nie wiem dlaczego > brak
    > lacznosci i juz.
    >
    > Na jakis czas pomaga reset kompa, "przyuczenie" z podlaczona lambda i
    > nastepnie odlaczenie jej.
    > Wyglada to tak, jakby kompowi rozjezdzaly sie mapy....ale co z tym
    > wjechaniem w kaluze?? Totalny brak wplywu powinien byc (komp jest
    > kompletnie po przeciwleglej stronie komory silnika).
    >
    > Z problemem zmagam sie ponad rok. Zima, jak bylo mrozno, ale sucho
    > problemu nie bylu (jednak wilgoc?). Masy skontrolowane.

    Może to problem z czujnikiem położenia wału korbowego?

    Czujnik masz wzięty z Punto, czy przełożony z Seicento?
    Bo czujniki mają to samo mocowanie, chyba ten sam wtyk, ale inne uzwojenie
    w środku. I objawia się to właśnie takimi problemami.

    I bardzo ważny jest przewód między czujnikiem a komputerem - cały w
    ekranie, ekran podłączony do obudowy komputera (przy silniku nie
    podłączony).

    Wiele swapów boryka się z dokładnie takimi problemami (na autokąciku to
    nazywają "tyrkolenie") właśnie z powodu przełożenia osprzętu z 1.1 do
    komputera z 1.2, i rzeźby przy prowadzeniu wiązki, a ta jest bardzo czuła
    na to które przewody mają być ekranowane, które pary skręcane itp.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: