  • 1. Data: 2009-10-13 15:34:32
    Temat: Błyski- SB-600 / Metz 48 AF-1 Nikon
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Witam
    Co sądzicie o w/w lampach, zastosowanie - oczywiście amatorskie, potrzebuę
    czasem doświetlić szkolne występy dziecka, tudzież bliższe sceny- i tutaj
    właśnie chodzi o obrotwą głowicę tych lamp.

    A może ktoś zaproponowałby coś innego?

    Pstrykacz to N. d5K.

    pozdro
    elm

  • 2. Data: 2009-10-14 09:59:35
    Temat: Re: Błyski- SB-600 / Metz 48 AF-1 Nikon
    Od: Dominik <d...@g...com>

    > Co sądzicie o w/w lampach, zastosowanie - oczywiście amatorskie, potrzebuę
    > czasem doświetlić szkolne występy dziecka, tudzież bliższe sceny- i tutaj
    > właśnie chodzi o obrotwą głowicę tych lamp.

    gdzieś tak trochę ponad rok temu wśród wyznawców panowała "modna"
    opinia, że Nikon to jednak Nikon.
    bo Metz to nie wiadomo co, nie wiadomo jak sobie z CLS-em radzi itp
    itd.
    potem znaleźli się odważni heretycy (tacy jak ja) którzy lubią iść pod
    prąd i kupili jednak Metza, ponieważ:
    - jest mocniejszy niż SB-600
    - ma ręczną regulację mocy błysku
    - moim zdaniem - ma lepszy sposób mocowania lampy (na przykręcane
    kółeczko, a nie na zatrzask)
    no i potem Ci, którzy wyznawali Nikona - zobaczyli co może Metz i...
    zmienili wyznanie.
    teraz panuje zgodna opinia że Metz 48 AF1jest leszy niż Nikon SB-600,
    np tu:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=115207

    ja do mojego D70 mam już dwie lampy Metz: 48 i 58 :)

    pozdrawiam
    Dominik i jego fotoglaerie
    http://dominik.4me.pl

  • 3. Data: 2009-10-14 11:57:01
    Od: "elm" <spamno_elmstreet02malpayahoo.pl>

    Użytkownik "Dominik" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    np tu:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=115207

    ja do mojego D70 mam już dwie lampy Metz: 48 i 58 :)

    Ok, popatrzyłem też, że niedużo odbiega już cenowo od sb-800....co do tej
    nie wiem jak sie ma do Metza.

    pozdr
    elm

  • 4. Data: 2009-10-17 10:48:08
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jeżeli ( twój aparat obsługuje sterowanie zdalne lampą (lampami) ) to{
    jeżeli ( Metz może pracować jako lampa zdalna) to {
    bierz tańszą ; }
    else {
    bierz SB-600 }
    else { bierz tańszą; }

    CLS to nie tylko przedbłyski, to rewelacyjny system zdalnego sterowania
    lampami z zachowaniem TTL-a. Możesz sobie postawić lampę gdziekolwiek i mieć
    dużą swobodę ustawiania oświetlenia.
    Jeżeli twój aparat potrafi obsłużyć więcej niż jedną lampę - stworzysz sobie
    całkiem fajne studio dokupując drugą lampkę.
    Bez dodatkowych wynalazków radiowych, ze sterowaniem z poziomu menu aparatu.
    System działa niezawodnie nawet przy jasnym oświetleniu:
    http://www.youtube.com/watch?v=90mlK8ktV68 Joe McNally używa jako sterownika
    SB-800.