eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBlokowanie wjazdu do garażu, było:Mandat i blokada na prywatnej posesjiRe: Blokowanie wjazdu do garażu, było:Mandat i blokada na prywatnej posesji
  • Data: 2012-03-29 12:13:45
    Temat: Re: Blokowanie wjazdu do garażu, było:Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szufla" napisał w wiadomości grup

    > O niszczenie mienia p.t. naklejka na szybie ? :) Cos pierdolicie kolego
    > albo wklej to orzeczenie sadu, choc przynajmniej jakis link do artykulu.

    Nie mam orzeczenia i nie potrafię go na szybko wygooglać. Wtedy to się
    jeszcze nie nazywało "karny kutas za parkowanie" i nie miało obrazków tylko
    napis, więc brak mi słów kluczowych. To była naklejka składająca się z wielu
    małych nacięć nie dało się tego odkleić jednym ruchem ręki.

    Tu masz coś co znalazłem na szybko - analiza prawna naklejania naklejek:

    http://www.wykop.pl/ramka/904705/czy-naklejanie-karn
    ych-kut-jest-zgodne-z-prawem/

    cytat:

    Warto również rozważyć prawno-karny aspekt powyższego zagadnienia. Zgodnie z
    art. 288 Kodeksu karnego uszkodzenie rzeczy zachodzi gdy sprawca ,,cudzą
    rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku".

    [ciach]

    Regulacja w tym zakresie znajdzie zastosowanie jeżeli korzystanie z pojazdu
    będzie niemożliwe (np. umieszczenie naklejki na szybie pojazdu ,,w polu
    widzenia kierowcy", umieszczenie naklejki na szklanej części lusterka,
    światłach pojazdu, duże rozmiary naklejki). Definicja ta natomiast nie
    znajdzie zastosowania gdy naklejka zostanie umieszczona w innym miejscu (np.
    na bocznej szybie samochodu).

    Pozdrawiam
    Ergie