eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmBlokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
  • Data: 2015-09-23 23:18:50
    Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
    Od: León J <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys napisał:
    > W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J napisał:
    > > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie uslugi, które oferuje
    centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy "Prawo Telekomunikacyjne".
    > Leon
    >
    > Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług ma centrala, a
    ile z nich jest dostępnych dla abonentów? Podpowiedź - mały procent.
    >
    > Ircys


    To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku prezesa UKE.
    Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest udostépniana i
    nawet o nich nie wiemy. Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic
    abonentom stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
    strowgery i ericsony zastápiono centralami elektronicznymi z zaimplementowaná uslugá
    prezentacji paré lat wczesniej.
    Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów nie sá dostépne).

    Usluga oddzwaniania na ostatnie poláczenie przychodzáce w ogóle nie jest udostépniona
    w znanych mi centralach [Byla dostépna w sieciach resortowych w latach 90-tych. Nie
    mam mozliwosci sprawdzenia jak jest obecnie, ale chyba nie, bo sekwencja która já
    uruchamia (*69#) moze sie zle kojarzyc].
    Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem tamtejsze telefony
    stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast po podláczeniu telefonu dostépne
    wszystkie uslugi [z budek telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
    przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem sié", numerami
    skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem zwrotnym (*69#). Jako
    ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru zastrzezonego. System
    billingowy centrali rejestrowal poláczenie z nru zastrzezonego, ale go nie
    prezentowal, natomiast jezeli abonent wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent
    wywolywany (z aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
    Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu, tylko mówiá:
    "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w Polsce i to wyjasnia wszystko.
    - Leon

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: