eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmBlokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
  • Data: 2015-09-26 21:26:08
    Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
    Od: León J <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
    > Użytkownik "León J" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:f5099860-bae1-4f95-b9f5-57bebb12a2c1@go
    oglegroups.com...
    > >W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys
    > >napisał:
    > >> W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J
    > >> napisał:
    > >> > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie
    > >> > uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy
    > >> > "Prawo Telekomunikacyjne".
    >
    > Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?
    >
    > >> Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług
    > >> ma centrala, a ile z nich jest dostępnych dla abonentów?
    > >> Podpowiedź - mały procent.
    >
    > >To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku
    > >prezesa UKE.
    > >Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest
    > >udostépniana i nawet o nich nie wiemy.
    >
    > TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec
    > ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.
    >
    > Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze
    > "sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac
    > ekstra uslugi,
    > czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
    > A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po
    > oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane
    > doplacic.
    >
    > >Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom
    > >stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
    > >strowgery i ericsony zastápiono centralami >elektronicznymi z
    > >zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
    > >Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów
    > >nie sá dostépne).
    >
    > Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na
    > centrali. A zakupiono zwykle.
    >
    > >Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem
    > >tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast
    > >po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek
    > > >telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
    > >przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem
    > >sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem
    > > >zwrotnym (*69#).
    >
    > No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
    > Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie
    > mozna :-)
    >
    > >Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
    > >zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
    > >nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
    > > >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
    > >aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
    >
    > Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
    Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo
    poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
    Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
    Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
    skutku), ale ma aktywny COLP.
    Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
    chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
    Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
    poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
    domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym), poláczeniach
    z numerami typu 800xxxxxx, 801xxxxxx i numerami alarmowymi (np. wybranie
    998 z Mokotowa láczy z nrem 225967090 [Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 9
    Panstwowej Strazy Pozarnej przy ul. Domaniewskiej 40A], a wybranie 998 z
    Bemowa láczy z nrem 225967070 [JRG nr 7 PSP przy ul. Powst. Sláskich 67]).
    - León J.
    >

    > >Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu,
    > >tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w
    > >Polsce i to wyjasnia wszystko. - Leon
    >
    > A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?
    >
    > J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: