-
Data: 2015-09-26 21:26:08
Temat: Re: Blokada przychodzacych polaczen glosowych (w kraju)
Od: León J <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]El jueves, 24 de septiembre de 2015, 14:04:35 (UTC+2), J.F. escribió:
> Użytkownik "León J" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:f5099860-bae1-4f95-b9f5-57bebb12a2c1@go
oglegroups.com...
> >W dniu środa, 23 września 2015 12:07:21 UTC+2 użytkownik Ircys
> >napisał:
> >> W dniu czwartek, 17 września 2015 23:33:48 UTC+2 użytkownik León J
> >> napisał:
> >> > Absolutnie NIE. Operator ma obowiázek udostépniac wszystkie
> >> > uslugi, które oferuje centrala - nakazuje mu to art. 171 ustawy
> >> > "Prawo Telekomunikacyjne".
>
> Cos chyba przesadziles z tym arykulem. Jakis konkretny cytat moze ?
>
> >> Przeceniasz tą ustawę :) Czy zdajesz sobie sprawę z tego ile usług
> >> ma centrala, a ile z nich jest dostępnych dla abonentów?
> >> Podpowiedź - mały procent.
>
> >To chyba nie kwestia ustawy, a brak Pani Anny S. na stanowisku
> >prezesa UKE.
> >Domyslam sié, ze uslug jest znacznie wiécej, ale wiékszosc nie jest
> >udostépniana i nawet o nich nie wiemy.
>
> TPSA miala ogolna niechec do udostepniania tych uslug. Cos sie wiec
> ustawa nie sprawdzila ... albo wydawalo Ci sie.
>
> Co do TP to nie wiem - nie, bo nie, czy chcieli uniknac sytuacji ze
> "sasiad ma, a ja place tyle samo i nie mam", planowali sprzedawac
> ekstra uslugi,
> czy po prostu chcieli miec jednolicie w calym kraju.
> A wtedy moze sie okazac, ze centrala owszem ma mozliwosc, ale po
> oplaceniu, czy jak chcecie miec pod numerem *65, to musicie za zmiane
> doplacic.
>
> >Chyba w 1998 czy w 1999 TPSA zdecydowala sié udostépnic abonentom
> >stacjonarnym prezentacje numerów poláczen przychodzacych, a przeciez
> >strowgery i ericsony zastápiono centralami >elektronicznymi z
> >zaimplementowaná uslugá prezentacji paré lat wczesniej.
> >Uslugi COLP i COLR dostépne sá tylko dla telefonów ISDN (dla PSTNów
> >nie sá dostépne).
>
> Moglo wtedy byc tak, ze wymaga to innego "wyposazenia koncowego" na
> centrali. A zakupiono zwykle.
>
> >Dawno temu w czasie pobytu w Królestwie Hiszpanii testowalem
> >tamtejsze telefony stacjonarne. I wszyscy abonenci mieli natychmiast
> >po podláczeniu telefonu dostépne wszystkie uslugi [z budek
> > >telefonicznych nie mozna bylo, co zrozumiale, dokonywac
> >przekierowan] lácznie z "gorácá liniá", "lokalnym porozumiewaniem
> >sié", numerami skróconymi, ACR, COLP, COLR i oczywiscie poláczeniem
> > >zwrotnym (*69#).
>
> No coz, ja sie tam naczytalem o "opcjach obowiazkowych" w USA.
> Nowe centrale, nowe mozliwosci, dodatkowo platne ... ale wylaczyc nie
> mozna :-)
>
> >Jako ciekawostka byla mozliwosc oddzwonienia na poláczenie z nru
> >zastrzezonego. System billingowy centrali rejestrowal poláczenie z
> >nru zastrzezonego, ale go nie prezentowal, natomiast jezeli abonent
> > >wywolujácy nie mial aktywnego COLR, to abonent wywolywany (z
> >aktywnym COLP) po oddzwonieniu *69# mógl poznac jego numer.
>
> Chyba nie poznac numer, tylko uzyskac polaczenie.
Uzyskac poláczenie oczywiscie tez. Ale "caly smaczek" polegal na tym, ze mozna bylo
poznac numer abonenta prywatnego (o ile nie mial aktywnego COLR):
Abonent A ma aktywny CLIR i dzwoni do abonenta B.
Abonent B nie ma aktywnego ACR (bo wtedy poláczenie nie doszloby do
skutku), ale ma aktywny COLP.
Abonent B widzi na wyswietlaczu "nr zastrzezony" - nie odbiera telefonu. Po
chwili abonent B wybiera *69# i widzi nr abonenta A, z którym jest láczony.
Usluga COLP pozwalala widziec z jakim numerem jest sié naprawde
poláczonym - bardzo przydatne przy przekierowaniach (dzwonié do kogos na
domowy stacjonarny, a widzé ze láczy mnie z jego komórkowym), poláczeniach
z numerami typu 800xxxxxx, 801xxxxxx i numerami alarmowymi (np. wybranie
998 z Mokotowa láczy z nrem 225967090 [Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza nr 9
Panstwowej Strazy Pozarnej przy ul. Domaniewskiej 40A], a wybranie 998 z
Bemowa láczy z nrem 225967070 [JRG nr 7 PSP przy ul. Powst. Sláskich 67]).
- León J.
>
> >Znajomi Hiszpanie pracujácy w Warszawie nie dziwiá sié juz niczemu,
> >tylko mówiá: "Estamos en Polonia y esto explica todo" - jestesmy w
> >Polsce i to wyjasnia wszystko. - Leon
>
> A u nich to niby nie ma specyfiki, dziwnej z kolei dla nas ?
>
> J.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.09.15 23:16 J.F.
- 30.09.15 23:07 León J
- 01.10.15 00:25 i...@p...pl
- 03.10.15 19:10 WAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
- Google Play
- Gdzie kosz?
- Kosz, gdzie??
- GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- Dlaczego nie pasuję do świata APLE?
- karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- smartfon i zewnętrzny ekran
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem