  • 1. Data: 2011-06-13 10:34:53
    Temat: Blokada czy awaria ?
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    Witam

    Skoda Octavia 1.9 TDI, 90 KM, silnik z tego co wiem chyba ALH, moze ktos
    mial podobny problem. W ruchu miejskim zadnych problemow, pali na dotyk,
    przyspiesza sprawnie, dziala rowniutko. Wczoraj na trasie 5-ty bieg,
    gaz. Doszedl do 140 km/h i ... jak by mu cos mocy odjelo, ale nic nie
    pali sie na desce, auto nie zwalnia, tylko szybciej nie pojedzie.
    Zwalniam do ok 100, potem gaz i taki sam objaw przy tej samej predkosci,
    obroty do 3000. Rozpedzil sie do max 160 km.h ale to juz bylo lekko z
    gorki.
    Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik
    moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz
    ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 2. Data: 2011-06-13 10:46:39
    Temat: Re: Blokada czy awaria ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 13 Jun 2011 10:34:53 +0200, Xiant

    > Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ?

    Filtr paliwa czysty?

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2011-06-13 10:48:47
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Jun 13, 10:46 am, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > Mon, 13 Jun 2011 10:34:53 +0200, Xiant

    > Filtr paliwa czysty?
    >
    > --
    > Pozdor Myjk

    Inaczej - kiedy filter i paliwa i powietrza wymieniane, jeśli niedawno
    to trza próbę dynamiczna zrobić i zobaczyć co go trzyma.

    Pozdrawiam !

  • 4. Data: 2011-06-13 11:11:22
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Xiant <x...@p...nospam.onet.pl> wrote:
> [...]
    > moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz
    > ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

    Tak! Ale nie ja ;) Jadę kiedyś z dwoma kumplami, Audi A4, silnik 1.9 TDI. I
    objaw taki jak u Ciebie: samochód przyśpiesza do około 130 a potem nie chce.
    Ten drugi koleś (ma VW też z silnikiem 1.9 TDI) każe mu się zatrzymać i
    chwilę poczekać, coś tam zdaje się musi wystygnąć. Po ponownym ruszeniu
    samochód się spokojnie rozpędza ponad 130, ale po jakimś czasie problem
    wraca. Nie mam Diesla, nie interesowałem się o co dokładnie chodzi, ale jak
    nie masz innego źródła to moge dopytać. Przypuszczam, że silnik ten sam, w
    końcu też VW.

    Toś mi przypomniał historię ;)

    wit

  • 5. Data: 2011-06-13 11:18:40
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    W dniu 2011-06-13 10:48, Czarek Daniluk pisze:

    > Inaczej - kiedy filter i paliwa i powietrza wymieniane, jeśli niedawno
    > to trza próbę dynamiczna zrobić i zobaczyć co go trzyma.
    >
    > Pozdrawiam !
    Witam

    Wymieniany z miesiac temu, ale przed wymiana byla tak samo wtedy
    sadzilem, ze filtr ale jednak nie.

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 6. Data: 2011-06-13 11:19:05
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    W dniu 2011-06-13 11:11, wit pisze:

> [...]
    > nie masz innego źródła to moge dopytać. Przypuszczam, że silnik ten sam, w

    Witam

    Mozesz dopytac ?

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 7. Data: 2011-06-13 11:28:02
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge
    > nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok
    > 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

    Chyba każdy posiadacz tego silnika ;-)

    Poproś wujka google, żeby powiedział Ci co to "notlauf".

    Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepływka do wymiany.

    Najlepiej zrzucić logi dynamiczne, jak poradził Ci Czarek.

    Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat,
    Audi), tam znajdziesz namiary na kogoś z Twojej okolicy, kto Ci pomoże albo
    znajdziesz warsztat, który wie jak szukać takiej usterki.

  • 8. Data: 2011-06-13 11:34:06
    Od: mech <m...@v...pl>

    On 2011-06-13 10:34, Xiant wrote:
    > Zwalniam do ok 100, potem gaz i taki sam objaw przy tej samej predkosci,
    > obroty do 3000. Rozpedzil sie do max 160 km.h ale to juz bylo lekko z
    > gorki.
    Wg mnie turbina Ci nie działa, może ją przeładowało i komputer ją
    wyłączył. Nie zapaliła Ci się check engine na desce?

    Pozdrawiam,
    mech

  • 9. Data: 2011-06-13 11:46:11
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-06-13 10:34, Xiant pisze:
> [...]
    > moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz
    > ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?

    Typowy notlauf. Wujek google będzie bardzo pomocny w tym temacie...

  • 10. Data: 2011-06-13 11:51:48
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    W dniu 2011-06-13 11:34, mech pisze:
    > Wg mnie turbina Ci nie działa, może ją przeładowało i komputer ją
    > wyłączył. Nie zapaliła Ci się check engine na desce?
    >
    > Pozdrawiam,
    > mech
    Witam

    Nie, nigdy nie bylo nic takiego, zadnych kontrolek z silnika.

    Pozdrawiam
    Xiant