-
11. Data: 2011-06-13 13:20:58
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>
Xiant <x...@p...nospam.onet.pl> wrote:
> Mozesz dopytac ?
No więc koleś twierdzi, że pomogło czyszczenie turbo. Wymieniał wcześniej
jakiś zawór (przypuszczam, że ten o którym już w wątku napisali) ale podobno
to nic nie zmieniło. Ale jak mówię: to nie mój samochód, nie znam sprawy,
przekazuję tylko co mi powiedział.
wit
-
12. Data: 2011-06-13 14:38:02
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On Jun 13, 11:28 am, "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote:
> Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w
wiadomościnews:it4i6j$3j8$1@news.onet.pl...
>
> > Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge
> > nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok
> > 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?
>
> Chyba każdy posiadacz tego silnika ;-)
>
> Poproś wujka google, żeby powiedział Ci co to "notlauf".
>
> Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepływka do wymiany.
>
> Najlepiej zrzucić logi dynamiczne, jak poradził Ci Czarek.
>
> Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat,
> Audi), tam znajdziesz namiary na kogoś z Twojej okolicy, kto Ci pomoże albo
> znajdziesz warsztat, który wie jak szukać takiej usterki.
>
> Pozdrawiam
> X
Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem
TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem
się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z
i ALE.
Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)
Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to
wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na
wężyki ;)
Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D
Pozdrawiam !
-
13. Data: 2011-06-13 14:51:30
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
> Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
> Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
> geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem
> TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem
> się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z
> i ALE.
> Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
> zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)
>
> Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to
> wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na
> wężyki ;)
>
> Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
> doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
> po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D
>
> Pozdrawiam !
Ale autor wątku napisał, że silnik ALH. A o ile mnie pamięć nie myli to
w silniku ALH była montowana turbina ze zmienną geometrią. Więc notlauf
jak najbardziej możliwy i zapewne autor wątku ma z tym problem.
-
14. Data: 2011-06-13 18:35:08
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-13 11:51, Xiant pisze:
> W dniu 2011-06-13 11:34, mech pisze:
>> On 2011-06-13 10:34, Xiant wrote:
>>> Zwalniam do ok 100, potem gaz i taki sam objaw przy tej samej predkosci,
>>> obroty do 3000. Rozpedzil sie do max 160 km.h ale to juz bylo lekko z
>>> gorki.
>> Wg mnie turbina Ci nie działa, może ją przeładowało i komputer ją
>> wyłączył. Nie zapaliła Ci się check engine na desce?
>>
>> Pozdrawiam,
>> mech
> Witam
>
> Nie, nigdy nie bylo nic takiego, zadnych kontrolek z silnika.
A po przekręceniu kluczyka, ale przed uruchomieniem silnika pali Ci się
kontrolka silnika?
-
15. Data: 2011-06-13 22:17:19
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>
Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
news:be408f6b-fb59-4b86-b782-6f05e9d59821@j25g2000vb
r.googlegroups.com...
>Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
>Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
>geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy.
Z tego co ja wiem, to ALH jednak należy... ;-)
>Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
>zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)
No dobra, to teraz poprosimy jakiegoś językoznawcę, który nam wyjaśni co po
polsku znaczy "notlauf"... ;-)
A bez pomocy językoznawcy i nie wnikając co to słowo tak naprawdę znaczy, to
chyba zgodzisz się, że w powszechnym rozumieniu użytkowników silników 1,9TDI
z grupy VAG, "notlauf" to tryb serwisowy/awaryjny (objawiający się w
charakterystyczny sposób), w który przechodzi komputer samochodu, jeżeli są
jakieś problemy w okolicy turbosprężarki (niekoniecznie wynikający z
przepompowania)?
>Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
>doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
>po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D
No popatrz, a ja w swoim AHU od razu zauważyłem, kiedy wężyk się przetarł
;-)
Pozdrawiam
X
-
16. Data: 2011-06-14 23:02:39
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: Xiant <x...@-...onet.pl>
W dniu 2011-06-13 18:35, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-06-13 11:51, Xiant pisze:
>> W dniu 2011-06-13 11:34, mech pisze:
>>> On 2011-06-13 10:34, Xiant wrote:
>>>> Zwalniam do ok 100, potem gaz i taki sam objaw przy tej samej
>>>> predkosci,
>>>> obroty do 3000. Rozpedzil sie do max 160 km.h ale to juz bylo lekko z
>>>> gorki.
>>> Wg mnie turbina Ci nie działa, może ją przeładowało i komputer ją
>>> wyłączył. Nie zapaliła Ci się check engine na desce?
>>>
>>> Pozdrawiam,
>>> mech
>> Witam
>>
>> Nie, nigdy nie bylo nic takiego, zadnych kontrolek z silnika.
>
> A po przekręceniu kluczyka, ale przed uruchomieniem silnika pali Ci się
> kontrolka silnika?
>
Witam
Tak, jest pomaranczowy znaczek. Po zaplonie gasnie. Cos to wrozy ? :)
Pozdrawiam
Xiant
-
17. Data: 2011-06-15 12:19:50
Temat: Re: Blokada czy awaria ?
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-06-14, Xiant <x...@-...onet.pl> wrote:
>>> Nie, nigdy nie bylo nic takiego, zadnych kontrolek z silnika.
>>
>> A po przekręceniu kluczyka, ale przed uruchomieniem silnika pali Ci się
>> kontrolka silnika?
>>
> Witam
>
> Tak, jest pomaranczowy znaczek. Po zaplonie gasnie. Cos to wrozy ? :)
To wróży, że przynajmniej kontrolkę masz sprawną :)
--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski
http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
-by-era-czesc3/