  • 11. Data: 2011-06-13 13:20:58
    Temat: Re: Blokada czy awaria ?
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Xiant <x...@p...nospam.onet.pl> wrote:
    > Mozesz dopytac ?

    No więc koleś twierdzi, że pomogło czyszczenie turbo. Wymieniał wcześniej
    jakiś zawór (przypuszczam, że ten o którym już w wątku napisali) ale podobno
    to nic nie zmieniło. Ale jak mówię: to nie mój samochód, nie znam sprawy,
    przekazuję tylko co mi powiedział.

    wit

  • 12. Data: 2011-06-13 14:38:02
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    wiadomościnews:it4i6j$3j8$1@news.onet.pl...

    > Chyba każdy posiadacz tego silnika ;-)
    >
    > Poproś wujka google, żeby powiedział Ci co to "notlauf".
    >
    > Prawdopodobnie zaworek N75 lub przepływka do wymiany.
    >
    > Najlepiej zrzucić logi dynamiczne, jak poradził Ci Czarek.
    >
    > Zajrzyj na forum Octavia Club Polska (albo inne forum grupy VAG: VW, Seat,
    > Audi), tam znajdziesz namiary na kogoś z Twojej okolicy, kto Ci pomoże albo
    > znajdziesz warsztat, który wie jak szukać takiej usterki.
    >
    > Pozdrawiam

    Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
    Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
    geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy. W sumie jeździłem
    TDI 90KM przez 4 lata, naczytałem się różnych postów i nie spotkałem
    się z notlaufem w 90KM, szczególnie w AHU - to samo praktycznie co 1Z
    i ALE.
    Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
    zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)

    Chyba że człowiek na AFN'a lub inny 110KM i nawet o tym nie wie ;) to
    wtedy stawiam albo na zapieczone kierownice na turbinie, albo na
    wężyki ;)

    Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
    doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
    po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

    Pozdrawiam !

  • 13. Data: 2011-06-13 14:51:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
    > po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

    Ale autor wątku napisał, że silnik ALH. A o ile mnie pamięć nie myli to
    w silniku ALH była montowana turbina ze zmienną geometrią. Więc notlauf
    jak najbardziej możliwy i zapewne autor wątku ma z tym problem.

  • 14. Data: 2011-06-13 18:35:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-13 11:51, Xiant pisze:

    > Witam
    >
    > Nie, nigdy nie bylo nic takiego, zadnych kontrolek z silnika.

    A po przekręceniu kluczyka, ale przed uruchomieniem silnika pali Ci się
    kontrolka silnika?

  • 15. Data: 2011-06-13 22:17:19
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

    >Panowie Panowie hola hola - nie zapędzajcie się za daleko.
    >Notlauf to standardowa rzecz ale w każdym TDI z turbiną o zmiennej
    >geometrii łopatek ;) a 90KM do takich nie należy.

    Z tego co ja wiem, to ALH jednak należy... ;-)

    >Objaw owszem jest typowy dla notlaufu, 130km/h to około 3000RPM by się
    >zgadzało :) ale w 90KM jest tylko zawór upustowy na turbinie ;)

    No dobra, to teraz poprosimy jakiegoś językoznawcę, który nam wyjaśni co po
    polsku znaczy "notlauf"... ;-)

    A bez pomocy językoznawcy i nie wnikając co to słowo tak naprawdę znaczy, to
    chyba zgodzisz się, że w powszechnym rozumieniu użytkowników silników 1,9TDI
    z grupy VAG, "notlauf" to tryb serwisowy/awaryjny (objawiający się w
    charakterystyczny sposób), w który przechodzi komputer samochodu, jeżeli są
    jakieś problemy w okolicy turbosprężarki (niekoniecznie wynikający z
    przepompowania)?

    >Moje ALE które miałem, miało przetarty wężyk podający ciśnienie
    >doładowania na czujnik w komputerze, a i tak niewiele mu się działo,
    >po wymianie praktycznie nie odczułem różnicy :D

    No popatrz, a ja w swoim AHU od razu zauważyłem, kiedy wężyk się przetarł
    ;-)

  • 16. Data: 2011-06-14 23:02:39
    Od: Xiant <x...@-...onet.pl>

    W dniu 2011-06-13 18:35, Tomasz Pyra pisze:

    > A po przekręceniu kluczyka, ale przed uruchomieniem silnika pali Ci się
    > kontrolka silnika?

    Witam

    Tak, jest pomaranczowy znaczek. Po zaplonie gasnie. Cos to wrozy ? :)

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 17. Data: 2011-06-15 12:19:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-06-14, Xiant <x...@-...onet.pl> wrote:

    > Witam
    >
    > Tak, jest pomaranczowy znaczek. Po zaplonie gasnie. Cos to wrozy ? :)

    To wróży, że przynajmniej kontrolkę masz sprawną :)

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta