  • Data: 2012-03-20 17:45:15
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-20 17:46, Przemek O pisze:

    > Tak więc lepszą opcją jest certyfikowanie wyrobu a nie wyrobników.

    Otóż i właśnie dokładnie to samo chciałem napisać, tylko się
    zawahałem, bo trochę komplikuje sprawy rzeczywistość, w której coraz
    więcej jest usług, które jakoś tak pośrodku wyrobników/produktów siedzą.

    Ale jednak się podpisuję.

    Natomiast ja rozumiem tęsknotę samotnego programisty-przedsiębiorcy,
    który pragnie trzymać się z daleka od dużych korporacji i ich procedur
    (jak wspomniane ISO), a szuka dla siebie jakiegoś rynku, jakichś
    produktów, które mógłby dostarczyć, a byłyby one łatwo zauważalne
    ze względu na wysoką jakość.

    Niestety, wydaje mi się, że pojedynczy programista-przedsiębiorca
    musi się jednak pożegnać z myślą, że ktoś mu da certyfikat na
    samodzielną produkcję oprogramowania, które wejdzie do szpitali
    'na stół' czy samolotów 'w kokpit' z tego powodu, że podpisał
    je swoim autorytetem "wysoko certyfikowany". No nie da rady
    imo. To tylko złudzeniu\e, że 'przecież programowanie ostatecznie
    wszędzie wygląda tak samo'.