    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Blacha cynowana
    Date: Sat, 21 Mar 2009 12:57:02 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > A mówiąc ściślej -- były. Teraz przeważnie blacha jest powlekana
    > jakimś tworzywem sztucznym. Przynajmniej wewnątrz puszki.
    >
    > Natomiast co do tych niespożywaczych, to z tego co widziałem,
    > elementy kształtowane są z blachy stalowej, a ta dopiero po
    > skończonej obróbce jest cynowana galwanicznie.
    >
    > --
    > Jarek
    tylko cynowane pewno były przed wojną. Dla mnie od zawsze one są lakierowane.
    Używają do tego lakierów epoksydowych. Jedynych dopuszczonych do kontaktu z
    żywnością. To z że wycinane i potem galwanicznie cynowane uznać należy jako
    legendę. Może i jakieś super specjalne elementy tak się robi. Masówki na pewno
    nie. Za drogo. Na dodatek nie ma żadnej gwarancji ze to co widziałeś było
    cynowane galwanicznie. Ktoś tam był pewien że blachy do kontaktu z żywnością się
    cynkuje. Ja jak czegoś nie wiem to nie piszę i nie wymyślam żeby innych w błąd
    nie wprowadzać. To dobra zasada. szkoda że nie stosowana przez innych.