  • Data: 2009-03-23 14:22:25
    Temat: Re: Blacha cynowana
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Paweł napisał:

    > Dowiadywałem się o taką usługę.
    > Najbardziej mnie zdziwiło, że chcą wycinać tylko od 0.5 mm w górę.
    > Myślę, że te mikrometry cyny odparują tak szybko, że nie będą miały
    > żadnego znaczenia.

    I tu masz właśnie odpowiedź jaka blacha jest ci potrzebna - otóż jest ci
    potrzebna blacha stalowa goła! Co ci z powłoki cynowej jak laser ją
    ciężko pokiereszuje? Robisz z blachy czarnej i po wycięciu a przed
    krępowaniem cynujesz ogniowo - do celów spożywczych użyte nie będzie to
    można pocynować stopem lutowniczym a nie cyną czystą z atestem
    spożywczym. Cienką i jednorodną powłokę cyny uzyskasz ścierając z
    bielonego elementu nadmiar cyny zwyczajną szmatą.

    Można też element stalowy, już po wykrępowaniu, pocynkować galwanicznie
    - będzie nawet lepiej (korozyjnie jest to odporniejsze rozwiązanie). A
    lutować też się daje. Tylko cynkowanie pojedynczego elementu to trochę
    drogo może kosztować - za dużo indywidualnego chrzanienia się z tym,
    galwanizer zapewne doliczy za fatygę...

    --
    Darek