-
1. Data: 2014-03-15 16:29:54
Temat: Biopaliwa
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
odslona druga
http://www.cire.pl/item,90406,1,0,0,0,0,0,sejmbez-sp
rzeciwow-i-bez-poprawek-w-ii-czytaniu-ustawy-o-biopa
liwach.html
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Polska-otwiera-ryn
ek-na-biopaliwa-drugiej-generacji,wid,16428287,wiado
mosc.html?ticaid=112580
No, jakby tak sie udalo przerobic zuzyty papier od ** na paliwo, to
jestem za :-)
J.
P.S. a potem narzekamy ze samochod pali wiecej niz norma :-)
http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Biopaliwo-E10-zmni
ejsza-wydajnosc-pojazdow,wid,16391079,wiadomosc.html
-
2. Data: 2014-03-15 21:23:34
Temat: Re: Biopaliwa
Od: Tata <k...@k...net.pl>
Niektórzy dyskutanci na moto.wp chwalą spirytus w paliwie. Może ktoś
zaznajomiony w tematyce bioetanolu wypowie się, co ze smarnością pomp
wtryskowych i wtryskiwaczy? W dieslu są one smarowane ON, po
przeczytaniu opinii w Internecie, za każdym tankowaniem dolewam olej do
dwusuwów w stosunku 1:300 i po przejechaniu z tym olejem 10 tys km nic
złego się nie dzieje, silnik stał się cichszy. Co trzecie tankowanie do
pełna dodaję tylko środek czyszczący układ paliwowy. Czy woda w paliwie
z bioetanolu nie będzie emulgowała olej silnikowy?
Z ukłonami MJ
-
3. Data: 2014-03-16 10:42:10
Temat: Re: Biopaliwa
Od: Poldek <p...@i...eu>
Tata wrote:
> Niektórzy dyskutanci na moto.wp chwalą spirytus w paliwie. Może ktoś
> zaznajomiony w tematyce bioetanolu wypowie się, co ze smarnością pomp
> wtryskowych i wtryskiwaczy? W dieslu są one smarowane ON, po
> przeczytaniu opinii w Internecie, za każdym tankowaniem dolewam olej do
> dwusuwów w stosunku 1:300 i po przejechaniu z tym olejem 10 tys km nic
> złego się nie dzieje, silnik stał się cichszy. Co trzecie tankowanie do
> pełna dodaję tylko środek czyszczący układ paliwowy. Czy woda w paliwie
> z bioetanolu nie będzie emulgowała olej silnikowy?
Olej 2T lubi zostawiać nagar na denku tłoka, głowicy, w rowkach
pierścieni. W małych pojazdach 2T, które robią przebiegi 1 tys. rocznie
to nie ma takiego znaczenia, a rozbiórka silnika i czyszczenie nagaru co
kilka sezonów jest czynnością "eksploatatacyjną". Mało nagaru zostawia
dobrej jakości syntetyczny olej 2T, ale jest drogi.
-
4. Data: 2014-03-17 16:24:41
Temat: Re: Biopaliwa
Od: Tata <k...@k...net.pl>
> Olej 2T lubi zostawiać nagar na denku tłoka, głowicy, w rowkach
> pierścieni. W małych pojazdach 2T, które robią przebiegi 1 tys. rocznie
> to nie ma takiego znaczenia, a rozbiórka silnika i czyszczenie nagaru co
> kilka sezonów jest czynnością "eksploatatacyjną". Mało nagaru zostawia
> dobrej jakości syntetyczny olej 2T, ale jest drogi.
>
Używam zalecany na grupach internetowych Kleen-Flo Diesel Lubricant.
Jest to olej nisko popiołowy, w odróżnieniu od typowych olejów 2T.
Dyskutanci zalecają olej pół syntetyczny, a nie syntetyczny, już nie
pamiętam dlaczego. Z nagarami "rozprawiam się" olejami o wysokim TBN, 8
i powyżej, np. Liqui Moly, AMSoil, Motul.
www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/7
6456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulc
e.html
http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501
http://pl.ask.com/web?q=olej%202t%20do%20diesla&qsrc
=999&l=sem&siteid=20045&qenc=utf-8&ifr=1&ad=semA&an=
google_s&mty=p&kwd=olej%202t%20do%20diesla&net=g&cre
=33557285378&pla=&mob=&sou=s&aid=&adp=1o3&kwid=56742
611858&agid=8001746618
Z poważaniem
MJ