eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kierunek bieżnika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2014-03-15 12:28:06
    Temat: Kierunek bieżnika
    Od: Poldek <p...@i...pl>


    Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
    odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
    zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
    ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
    (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
    jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
    "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
    Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
    tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?


  • 2. Data: 2014-03-15 12:52:34
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    > tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

    kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 3. Data: 2014-03-15 13:03:34
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    >> tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?
    >
    > kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.

    To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
    hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
    rozpędzać, a potem na tych samych hamować!

    A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 4. Data: 2014-03-15 15:17:25
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze:
    > Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    >>> tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?
    >>
    >> kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.
    >
    > To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
    > hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
    > rozpędzać, a potem na tych samych hamować!
    >
    > A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

    Inaczej jest "podciety" bieżnik. Bardzo dobrze widać to na zimówkach.
    Ręka czuć czy sie przesuwa ja "z wlosem" czy "pod wlos"


    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"


  • 5. Data: 2014-03-15 19:41:24
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-15 13:03, P.B. pisze:
    > Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:52:34 +0100, MarcinJM napisał(a):
    >
    >> W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    >>> tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?
    >>
    >> kiedys były to opony ciagnace, teraz sa wleczone i odwrotnie.
    >
    > To może pora na zmianę opon w zależności od tego czy rozpędzamy się czy
    > hamujemy :) Nie może być tak, żeby na tym samym komplecie opon się
    > rozpędzać, a potem na tych samych hamować!
    >
    > A co z zakrętami? Może inne opony na prostą, a inne na zakręty? LOL

    Sądzę, że bardziej chodzi o ząbkowanie opon na tylnej, nienapędzanej
    osi.




  • 6. Data: 2014-03-15 20:13:42
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: Artur Miller <n...@m...com>

    On Sat, 2014-03-15 at 12:28 +0100, Poldek wrote:
    > Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
    > odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
    > zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
    > ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
    > (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
    > jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
    > "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
    > Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
    > tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?


    a śrubki dobrze przykręciłeś? :)

    @


  • 7. Data: 2014-03-15 20:47:10
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    >
    > Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
    > odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
    > zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
    > ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
    > (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
    > jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
    > "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
    > Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
    > tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?

    Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
    Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.


  • 8. Data: 2014-03-15 23:46:58
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    giecik wrote:
    > W dniu 2014-03-15 12:28, Poldek pisze:
    >> Wczoraj zmieniłem opony na letnie. Mam całe kółka letnie i zimowe z
    >> odpowiednimi oponami. Ponieważ przód był trochę bardziej starty, to
    >> zamieniłem PP<->PT LP<->LT. Po zmianie pierwsza jazda jak najbardziej
    >> ok. Wieczorem znów potrzebowałem gdzieś jechać i coś szumi lekko bije
    >> (małe prędkości). Zacząłem się przyglądać i bieżnik po lewej stronie
    >> jest w odwrotnym kierunku niż po prawej stronie. Wszystkie opony mają
    >> "OUTSIDE" na zewnątrz. Czyli mam pewnie opony asymetryczne - Dunlop SP
    >> Fast Response. Tylko skąd ten szum / lekkie bicie - czy sam fakt zamiany
    >> tył<->przód coś mógł wnieść w tej sprawie?
    >
    > Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
    > Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

    Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej
    "jodełka" idzie do tyłu, a po prawej do przodu. Stąd moja konfuzja.
    Wcześniej nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
    Chyba, że są opony lewe i prawe, a mi sprzedali 4 prawe i nie
    zorientowałem się przez 4 lata i w serwisie Toyoty, który mi przekładał
    kiedyś koła też nie zauważyli.


  • 9. Data: 2014-03-15 23:51:02
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 23:46:58 +0100, Poldek napisał(a):
    > Jest OUTSIDE z każdej strony, ale gołym okiem widać, że po lewej
    > "jodełka" idzie do tyłu, a po prawej do przodu. Stąd moja konfuzja.
    > Wcześniej nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
    > Chyba, że są opony lewe i prawe, a mi sprzedali 4 prawe i nie
    > zorientowałem się przez 4 lata i w serwisie Toyoty, który mi przekładał
    > kiedyś koła też nie zauważyli.

    Sa opony asymetryczne, sa opony kierunkowe, jak sa jednoczesnie jedne
    i drugie, to potrzebujesz dwie prawe i dwie lewe.

    Akurat te sa niby tylko asymetryczne i kierunkiem jodelki producent
    sie nie przejmuje.

    J.



  • 10. Data: 2014-03-17 09:28:27
    Temat: Re: Kierunek bieżnika
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>


    Użytkownik "giecik" <g...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:lg2aoc$1ih0$1@news2.ipartners.pl...

    > Jeśli OUTSIDE jest na zewnątrz to jest OK.
    > Jeśli opona jest asymetryczna to kierunków przeważnie już nie ma.

    Ciekawe. Jak dla mnie outside nic nie oznacza. Można mieć outside na zewnątrz a
    strzałkę do tyłu.

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: