  • 41. Data: 2012-03-23 08:35:22
    Temat: Re: Biling Połączenia Przychodzące tajemnica Tele komunikacyjna?
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 22 Mar, 22:43, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> pisze...

    > W CDR-ach? Szczególnie centrale w sieci stacjonarnej? Zresztą, EWSD są pod
    > tym względem takie same i tam i w mobilkach, NSN nie wiem, a chińszczyzna,
    > to sami Chińczycy tego nie wiedzą ;-)

    Tak, goły (nie obrobiony przez dziwne programy billingowe!) CDR tą
    informację
    oczywiście ma. U większości operatorów znika ona przy obróbce, a to
    głównie z tego
    względu, że operatorzy szykują billing przychodzący, chyba tylko(?),
    dla odpowiednich
    służb, a oni taką informacje jak pełny numer muszą dostać. I robi się
    tak, że gdyby
    zwykły szaraczek chciał dostać billing rozmów przychodzących to byłby
    on wygenerowany
    przez ten sam durny programik, który wywali na billingu numery
    zastrzeżone
    i tym samym złamie prawo. I głównie dlatego operatorzy zasłaniają się
    tajemnicą telekomunikacyjną
    co widać j/w.

    Wydaje mi się, że ten temat już wałkowaliśmy na bliźniaczej grupie.

    Ircys

  • 42. Data: 2012-03-23 09:34:34
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Ircys <i...@p...pl> wrote:
    > który wywali na billingu numery
    > zastrzeżone
    > i tym samym złamie prawo. I głównie dlatego operatorzy zasłaniają się
    > tajemnicą telekomunikacyjną

    A co ma wspólnego tajemnica komunikacyjna z wyłączeniem prezentacji
    identyfikacji linii?

  • 43. Data: 2012-03-23 10:18:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > Call Data Record - jak mówi gugiel, czyli rekord bilingowy, tworzony przez
    > centralę AbA. AbA też mam tłumaczyć? :-)

    Jeżeli AbA to jest abonent dzwoniący, to w ogóle nie rozumiem, jak te
    rekordy mają być przydatne dla wygerowania spisu połączeń
    przychodzących u abonenta wzywanego.

    Centrala A w ogóle może być w Pernambuko i nijak nam tych rekordów nie
    dostarczy? Chyba, że znowu czegoś nie rozumiem.

    MJ

  • 44. Data: 2012-03-23 10:20:03
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 23 Mar, 09:34, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> pisze...

    > A co ma wspólnego tajemnica komunikacyjna z wyłączeniem prezentacji
    > identyfikacji linii?

    Zapytaj operatorów

    Ircys

  • 45. Data: 2012-03-23 11:42:01
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Ircys <i...@p...pl> wrote:
    > On 23 Mar, 09:34, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> pisze...

    > Zapytaj operatorów

    A który jest jeszcze takim kretynem jak plej?

  • 46. Data: 2012-03-23 12:51:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Skrypëk" napisał w wiadomości grup
    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Poza art 171 oczywiscie.

    >"Operator publicznej sieci telefonicznej zapewnia użytkownikom
    >końcowym
    >możliwość prezentacji identyfikacji zakończenia sieci, z którego
    >inicjowane jest połączenie, zwanej dalej "prezentacją identyfikacji
    >linii wywołującej", przed dokonaniem połączenia."

    >No to jeśli naciągniemy, że billing/rejestr połączeń łapie się do
    >"prezentacji identyfikacji linii wywołującej przed dokonaniem
    >połączenia", to wyjdzie że Plej łamie prawo nadgorliwie ukrywając
    >wszystkie numery jak leci.

    Ale zanim zaczniesz pisac, to doczytaj do konca.

    J.

  • 47. Data: 2012-03-23 12:53:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości
> [...]

    >nie
    >dostarczy? Chyba, że znowu czegoś nie rozumiem.

    Ale skad u Macka wniosek ze tylko centrala AbA tworzy CDR ?

    J.

  • 48. Data: 2012-03-23 13:25:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Centrala A w ogóle może być w Pernambuko i nijak nam tych rekordów nie
    > dostarczy? Chyba, że znowu czegoś nie rozumiem.

    CDR-y są generowane w momencie "wejścia" połączenia do sieci, czyli albo
    przez własną centralę, albo na punkcie styku. W końcu gdzieś trzeba liczyć
    tę kasę :-P

  • 49. Data: 2012-03-23 16:04:59
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale zanim zaczniesz pisac, to doczytaj do konca.

    No i co tam wyczytałeś?

  • 50. Data: 2012-03-23 21:25:19
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 23 Mar, 11:42, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> pisze...

    > A który jest jeszcze takim kretynem jak plej?

    Taka praktyka jak w Play to w .pl standard.

    Ircys