  • Data: 2010-05-04 01:41:54
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:hrmfmh$l9$1@inews.gazeta.pl...
    > Turbina sluzy m.in. do poprawienia krzywych momentu i mocy. Czy zakres
    > jest waski mozna polemizowac, duzo zalezy od zestrojenia, rozmiaru turbiny
    > i masy innych czynnikow.

    Niepotrzebna mi ta komplikacja... Wolę mieć już te swoje 286 koni z 3,5
    litra :-)
    Bez żadnego turbo...

    > Zawodnego tam nic nie ma, wystarczy wymieniac olej na czas i nie gasic
    > silnika minute po upalaniu, w jezdzie miejskiej nie ma to zadnego
    > znaczenia.

    Jak szybko się kręci ta turbina? Jak długo wytrzymują łożyska?

    > A przy tym toczac sie majestatycznie spalanie bedzie sporo nizsze, niz w
    > samochodzie z podobna moca ale 2x wieksza pojemnoscia.

    Przy toczeniu się majestatycznie pobór paliwa jest znikomy w każdym aucie.
    Auta różnią się właśnie głównie tym co palą w czasie przyspieszania...

    Nie widzę tego w jaki sposób auto z turbo miałoby palić mniej przy
    majestatycznym toczeniu się - jak opory powietrza i opory toczenia
    się będziesz miał takie same w obu autach to czy dasz mały silnik
    z turbo, czy duży bez turbo to w przybliżeniu będzie to samo...
    Fizyki nie oszukasz.