eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Data: 2010-05-02 16:31:34
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    >> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    >> prędkości.
    >> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    >> z jego wskazań
    >> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    >> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    >> najważniejszy.
    >>
    >> W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    >> rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    >> zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    >> Nie o to mi chodzi.
    >>
    >> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    > Zapewne przełożenia skrzyni są ustawione tak, aby na poszczególnych biegach
    optymalne obroty były w pobliży zwyczajnie używanych
    > szybkości.
    > czyli np.
    > 3 bieg - ok 2.000 obrotów i 50 km/h
    > 4 bieg - ---,,--- ,, i 90 km/h
    > (zgodność tych szybkości z przepisami ruchu we Francji jest "całkowicie
    przypadkowa" i świadczy wyłącznie o spisku producentów,
    > drogówki i masonów ;) utrudniających życie szypkim i fściekłym )
    >
    > A na poważnie
    > Nie powinno się katować tego silnika obrotami poniżej 2000 obrotów - można szybko
    wykończyć panewki. Używanie wysokich obrotów -
    > powyżej 4.000 silnikowi nie szkodzi, gorzej z portfelem - $. Najlepiej jeździć
    właśnie w zakresie 2000-3500 - jest to roboczy
    > zakres dla tego silnika.
    > Jak jest w Twoim konkretnym przypadku - nie mogę powiedzieć :( - silnik TU3
    występuje w tylu wersjach i z tak wielką
    > różnorodnością skrzyń, że trzeba by wróżyć.
    >
    > Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich prędkościach na
    poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie
    > masz obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
    > Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie 2000
    obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do
    > zmiany z 2 na 3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.
    >
    > W razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć.

    Bardzo Ci dziękuję. Zrobię tak jak radzisz. Mam nawyk (pewnie zły) zwracania
    uwagi na szybkościomierz, nie na obrotomierz.
    Oczywiście w samochodzie wiele rzeczy wyczuwam, ale w nowym jest inaczej.
    Na przykład wydaje mi się wg nawyku ze starego samochodu, że jadę z jakąś
    szybkością, a gdy spojrzę na szybkościomierz to okazuje się, że jadę dużo szybciej.

    Nie wiem dlaczego tyle osób na tej grupie tak irytuje, że chcę być lepszym kierowcą
    niż jestem. Pewnie to ci, którzy od razu urodzili się fachowcami (od wszystkiego).

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: