-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!aotearoa.belnet.
be!news.belnet.be!newsfeed.kpn.net!pfeed09.wxs.nl!feeder.erje.net!xlned.com!fee
der1.xlned.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMA
TCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01
.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
for-mail
From: "Kierowca" <a...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
<hrk17g$k59$1@inews.gazeta.pl>
Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Date: Sun, 2 May 2010 16:31:34 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
Lines: 49
Message-ID: <4bdd8cc5$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.24.181.43
X-Trace: 1272810693 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2591 83.24.181.43:4690
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276886
[ ukryj nagłówki ]>> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
>> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
>> prędkości.
>> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
>> z jego wskazań
>> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
>> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
>> najważniejszy.
>>
>> W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
>> rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
>> zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
>> Nie o to mi chodzi.
>>
>> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
> Zapewne przełożenia skrzyni są ustawione tak, aby na poszczególnych biegach
optymalne obroty były w pobliży zwyczajnie używanych
> szybkości.
> czyli np.
> 3 bieg - ok 2.000 obrotów i 50 km/h
> 4 bieg - ---,,--- ,, i 90 km/h
> (zgodność tych szybkości z przepisami ruchu we Francji jest "całkowicie
przypadkowa" i świadczy wyłącznie o spisku producentów,
> drogówki i masonów ;) utrudniających życie szypkim i fściekłym )
>
> A na poważnie
> Nie powinno się katować tego silnika obrotami poniżej 2000 obrotów - można szybko
wykończyć panewki. Używanie wysokich obrotów -
> powyżej 4.000 silnikowi nie szkodzi, gorzej z portfelem - $. Najlepiej jeździć
właśnie w zakresie 2000-3500 - jest to roboczy
> zakres dla tego silnika.
> Jak jest w Twoim konkretnym przypadku - nie mogę powiedzieć :( - silnik TU3
występuje w tylu wersjach i z tak wielką
> różnorodnością skrzyń, że trzeba by wróżyć.
>
> Najlepiej sam sprawdź - jadąc poziomą droga zobacz przy jakich prędkościach na
poszczególnych biegach masz 2000 obrotów i jakie
> masz obroty przy tej samej prędkości przy biegu o 1 niższym.
> Czyli jadąc na 2 biegu i mając 3400 przy 50 km/h na 3 biegu masz właśnie 2000
obrotów - więc 3400 jest odpowiednimi obrotami do
> zmiany z 2 na 3... ro samo z 4 i z 5 - granice obrotów będą zresztą podobne.
>
> W razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć.
Bardzo Ci dziękuję. Zrobię tak jak radzisz. Mam nawyk (pewnie zły) zwracania
uwagi na szybkościomierz, nie na obrotomierz.
Oczywiście w samochodzie wiele rzeczy wyczuwam, ale w nowym jest inaczej.
Na przykład wydaje mi się wg nawyku ze starego samochodu, że jadę z jakąś
szybkością, a gdy spojrzę na szybkościomierz to okazuje się, że jadę dużo szybciej.
Nie wiem dlaczego tyle osób na tej grupie tak irytuje, że chcę być lepszym kierowcą
niż jestem. Pewnie to ci, którzy od razu urodzili się fachowcami (od wszystkiego).
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.10 16:38 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 16:46 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:50 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:48 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 16:55 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 16:54 Vax
- 02.05.10 17:02 Wojciech Borczyk
- 02.05.10 17:08 Krzysiek Kielczewski
- 02.05.10 17:24 Tomek
- 02.05.10 17:28 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 02.05.10 17:45 Kierowca
- 02.05.10 18:02 Macko
- 02.05.10 18:11 Bydlę
- 02.05.10 18:34 Adam 'Chloru' Drzewososki
- 02.05.10 18:36 Rafał Grzelak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?