-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!j9g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
From: "arek.pp" <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
Date: Tue, 18 May 2010 11:55:45 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 83
Message-ID: <1...@j...googlegroups.com>
References: <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@m...astro.amu.edu.pl>
<4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@s...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@h...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<s...@4...com>
<h...@p...onet.pl>
<0...@u...googlegroups.com>
<1...@j...googlegroups.com>
<7...@c...googlegroups.com>
<7...@z...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1274208946 1047 127.0.0.1 (18 May 2010 18:55:46 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 18 May 2010 18:55:46 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: j9g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281437
[ ukryj nagłówki ]On 18 Maj, 18:59, jacek2v <j...@g...com> wrote:
> On 17 Maj, 23:28, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 17 Maj, 22:30, jacek2v <j...@g...com> wrote:
>
> > > On 15 Maj, 23:39, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
> > > A ja myślałem, że we wszystkich samochodach ostatnie biegi są poniżej
> > > 1.0?
> > > Kiedyś miałem Tico :) i już chyba na 4 biegu miał przełożenie poniżej
> > > 1.0
> > > Tu przykładowo z forestera 2.0l: Manual: 1st:3.454, 2- 2.062, 3-
> > > 1.448, 4- 1.088, 5- .780,
>
> > > Pzdr.
> > > Jacek
>
> > Zgadza się. Podałeś przełożenia skrzyń biegów. Większosc skrzynek
> > tak jest zbudowana. Ale to nie znaczy że kołą się szybciej kręcą od
> > wału, bo trzeba uwzględnić mechanizm różnicowy.
> > Zapominasz o przelożeniu głównym w mechanizmie różnicowym o
> > przełożeniu od 2,5 do 5 w zalezności od silnika i skrzyni.
> > Dopiero mnożąc te dwie wartości otrzymamy współczynnik zmniejszajacy
> > predkosc kół w stosunku do wału.
> > Tak jak poprzednio podałem: np. przy przełożeniu 1:1 dla obrotów biegu
> > jałowego 850 obr/min i obwodzie koła 1,9m samochód jechałby ok 100 km/
> > h. Nie ma takich silników w samochodach osobowych. Moze w koparkach,
> > albo wywrotkach na kamieniołomach.
> > Mocne popularne diesle osobówek (np 2.0 TDI CR) maja 2000 obr przy
> > ok 105-110 km/h na 6 biegu. Ich moment przy tych obrotach dają moc
> > wystarczającą do jazdy 100 km/h i jednoczesnie przy vmax ok. 210-220
> > km/h kręcą się przy obrotach mocy maksymalnej 4-4,2 krpm (bo zeby
> > jechac 220 km/h potrzeba 150 KM w typowym aucie). Skrzynki sa
> > precyzyjnie dobierane dla kazdego typoszregu samochodów. Mozna to
> > łatwo policzyc mając dane skrzynki i mostu (i obwód koła).
> > A nadbieg to NIE BYŁ bieg, który miał przełożenie <1 (bo akurat taki
> > był stosunek zębatek w danej skrzyni), tylko bieg, na którym nie
> > osiągało się vmax /lub z trudem i z wiatrem/ i który nadawał się tylko
> > do toczenia się autostradą. Zazwyczaj powodem nie osiągnia Vmax była
> > kiepska aerodynamika.
>
> Niestety skleroza jest u mnie postępująca, dlatego wybacz jeśli się
> pomylę w obliczeniach :):
> zakładamy, że silnik pracuje 2000obr/min i samochód jedzie 100km/h
> (1666m/min) oraz koła mają zewnętrzny obwód 2*pi*34cm=0,214m
> czyli w ciągu minuty koło samochodu wykonuje : 1666/0,214=~7785obr/
> min, co daje ponad 3 większą prędkość obrotową, mhh musiałem gdzie
> popełnić błąd:)
>
> Pomożesz?
>
> Pzdr.
> Jacek- Ukryj cytowany tekst -
Przecinek. Obwód tego koła nie 0,214m a 2,14m. Koło przy 100 km/h
wykonuje 778 obr/min.
Oczywiscie prędkośc koła przy danej predkosci zalezy tylko od jego
średnicy (a nie od przełozenia biegu).
A ogólnie jezeli chodzi o obroty to nawet najsilniejsze diesle w
osobówkach przy 2000 obr./min nie maja wiecej niz 120-130 km/h (na
ostatnim, zazwyczaj 6 biegu).
pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.10 21:13 Tomek Kańka
- 20.05.10 11:03 jacek2v
- 21.05.10 08:39 MarcinJM
- 22.05.10 19:40 jacek2v
- 22.05.10 22:16 Karolek
- 23.05.10 00:27 Pszemol
- 23.05.10 00:25 Pszemol
- 23.05.10 00:33 Pszemol
- 25.05.10 10:52 MarcinJM
- 25.05.10 12:13 login206
- 25.05.10 17:12 Karolek
- 25.05.10 19:19 MarcinJM
- 25.05.10 19:22 MarcinJM
- 25.05.10 20:56 Karolek
- 25.05.10 21:12 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS