eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy. › Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!j9g2000vbp.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "arek.pp" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędko?ć jazdy.
    Date: Tue, 18 May 2010 11:55:45 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 83
    Message-ID: <1...@j...googlegroups.com>
    References: <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@s...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <s...@4...com>
    <h...@p...onet.pl>
    <0...@u...googlegroups.com>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <7...@c...googlegroups.com>
    <7...@z...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 88.220.162.107
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1274208946 1047 127.0.0.1 (18 May 2010 18:55:46 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 May 2010 18:55:46 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: j9g2000vbp.googlegroups.com; posting-host=88.220.162.107;
    posting-account=4KNUIAoAAADyLsuQvAVTd6_iMlNFN0rx
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    2.0.50727; .NET CLR 1.1.4322),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281437
    [ ukryj nagłówki ]

    On 18 Maj, 18:59, jacek2v <j...@g...com> wrote:
    > On 17 Maj, 23:28, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On 17 Maj, 22:30, jacek2v <j...@g...com> wrote:
    >
    > > > On 15 Maj, 23:39, "arek.pp" <a...@o...pl> wrote:
    > > > A ja myślałem, że we wszystkich samochodach ostatnie biegi są poniżej
    > > > 1.0?
    > > > Kiedyś miałem Tico :) i już chyba na 4 biegu miał przełożenie poniżej
    > > > 1.0
    > > > Tu przykładowo z forestera 2.0l: Manual: 1st:3.454, 2- 2.062, 3-
    > > > 1.448, 4- 1.088, 5- .780,
    >
    > > > Pzdr.
    > > > Jacek
    >
    > >   Zgadza się. Podałeś przełożenia skrzyń biegów. Większosc skrzynek
    > > tak jest zbudowana. Ale to nie znaczy że kołą się szybciej kręcą od
    > > wału, bo trzeba uwzględnić mechanizm różnicowy.
    > >   Zapominasz o przelożeniu głównym w mechanizmie różnicowym o
    > > przełożeniu od 2,5 do 5 w zalezności od silnika i skrzyni.
    > > Dopiero mnożąc te dwie wartości otrzymamy współczynnik zmniejszajacy
    > > predkosc kół w stosunku do wału.
    > > Tak jak poprzednio podałem: np. przy przełożeniu 1:1 dla obrotów biegu
    > > jałowego  850 obr/min i obwodzie koła 1,9m samochód jechałby ok 100 km/
    > > h. Nie ma takich silników w samochodach osobowych. Moze w koparkach,
    > > albo wywrotkach na kamieniołomach.
    > >   Mocne popularne diesle osobówek (np 2.0 TDI CR) maja 2000 obr przy
    > > ok 105-110 km/h na 6 biegu. Ich moment przy tych obrotach dają moc
    > > wystarczającą do jazdy 100 km/h i jednoczesnie przy vmax ok. 210-220
    > > km/h kręcą się przy obrotach mocy maksymalnej 4-4,2 krpm (bo zeby
    > > jechac 220 km/h potrzeba 150 KM w typowym aucie). Skrzynki sa
    > > precyzyjnie dobierane dla kazdego typoszregu samochodów.  Mozna to
    > > łatwo policzyc mając dane skrzynki i mostu (i obwód koła).
    > >   A nadbieg to NIE BYŁ bieg, który miał przełożenie <1 (bo akurat taki
    > > był stosunek zębatek w danej skrzyni), tylko bieg, na  którym nie
    > > osiągało się vmax /lub z trudem i z wiatrem/ i który nadawał się tylko
    > > do toczenia się autostradą. Zazwyczaj powodem nie osiągnia Vmax była
    > > kiepska aerodynamika.
    >
    > Niestety skleroza jest u mnie postępująca, dlatego wybacz jeśli się
    > pomylę w obliczeniach :):
    > zakładamy, że silnik pracuje 2000obr/min i samochód jedzie 100km/h
    > (1666m/min) oraz koła mają zewnętrzny obwód 2*pi*34cm=0,214m
    > czyli w ciągu minuty koło samochodu wykonuje : 1666/0,214=~7785obr/
    > min, co daje ponad 3 większą prędkość obrotową, mhh musiałem gdzie
    > popełnić błąd:)
    >
    > Pomożesz?
    >
    > Pzdr.
    > Jacek- Ukryj cytowany tekst -

    Przecinek. Obwód tego koła nie 0,214m a 2,14m. Koło przy 100 km/h
    wykonuje 778 obr/min.
    Oczywiscie prędkośc koła przy danej predkosci zalezy tylko od jego
    średnicy (a nie od przełozenia biegu).
    A ogólnie jezeli chodzi o obroty to nawet najsilniejsze diesle w
    osobówkach przy 2000 obr./min nie maja wiecej niz 120-130 km/h (na
    ostatnim, zazwyczaj 6 biegu).

    pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: