  • 21. Data: 2009-01-27 12:30:32
    Temat: Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik APR napisał:

    > Po co wiec powstaja projekty wojewodzkich sieci szerokopasmowych
    > skoro jest tak dobrze?

    Jak na razie ZTCW żaden 'projekt' nie dotarł jeszcze nawet do fazy studium
    wykonalności, zatem nie wiadomo, czy w ogóle coś z tego będzie.

    > W takim razie tez nie powinny powstawac skoro do programu POIG
    > dzialanie 8.4 zadna miejscowosc sie nie kwalifikuje.

    Moment - na sieci wojewódzkie to było działanie 8.3. Darliśmy mordy, że
    beneficjentami mogą być wyłącznie uczelnie, JST albo kościoły i związki
    wynaniowe, sam zacząłem się interesować, jak się zakłada kościół :> No to
    pojawiło się 'dla ISP' działanie 8.4 skonstruowane tak, a nie inaczej :/

    --
    Ślązak

  • 22. Data: 2009-01-27 12:32:41
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    > Jak na razie ZTCW żaden 'projekt' nie dotarł jeszcze nawet do fazy studium
    > wykonalności, zatem nie wiadomo, czy w ogóle coś z tego będzie.

    Jak to nie dotarl?
    Malopolska Siec Szerokopasmowa juz ma studium wykonalnosci.

    AA

  • 23. Data: 2009-01-27 12:35:13
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    > Tylko po co programy typu 8.4 i pewnie pozniejsze ktore sie pojawia skoro
    > praktycznie zaden teren sie nie kwalifikuje? Czyzby "uciszanie" krzykaczy?

    Nabor do programu 8.4 byl? - byl
    To ze nie zdazyles w ciagu tego miesiaca zlozyc wniosku to twoja sprawa.
    A kogo teraz bedzie interesowac ze jakis teren sie kwalifikuje czy tez nie.
    Cel osiagnieto i to sie liczy.
    AA

  • 24. Data: 2009-01-27 12:38:46
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik APR napisał:

    > Jak to nie dotarl?
    > Malopolska Siec Szerokopasmowa juz ma studium wykonalnosci.

    Zastrzegałem - ZTCW.

    --
    Ślązak

  • 25. Data: 2009-01-27 12:38:50
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 27 Jan 2009 11:50:06 +0100, Andrzej Karpinski
    <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz> wrote:

    >A uwazasz, ze ktokolwiek poza prawdziwymi operatorami, dysponujacymi
    >realna infrastruktura na danym terenie (TP, Netia, Dialog itd) bedzie w
    >stanie cokolwiek z sensem zrobic? Moze kolega fu...ak? ;> A moze Pani
    >Zasiedziala Prezes z pomyslami w rodzaju "Internet Zapomogowy Gminny"? ;)

    ale takich fu...ak-ów na terenie kraju są tysiące.

    Swego czasu jedna laska próbowała mnie namówić do jakichś programów
    inwestycyjnych i innych wynalazków. Ja jej na to wyciągnąłem laptopa i
    pokazałem, jaką stope zwrotu mogę mieć zakładając Internet w zapadłej
    dziurze gdzie diabeł nie może, a klientów się podłaczyło 8 sztuk
    (wyszło 40% zysku w ciągu pierwszego roku)

    Jedyny problem jaki posiadam, to wyjście w świat, a więc przez to
    stabilność pinga (z powodu zapchanego portu WAN) i wynikający z tego
    brak możliwości odpalenie VoIPa oraz innych usług bardziej
    skąplikowanych niż www

    Moim zdaniem dofinansowania powinny tyczyć budowy sieci w ogóle,
    niezależnie czy chodzi o budowe nowych kabli światłowodowych, czy
    punkty dostępowe na wsi, bo przy dobrych układach taki punkt dostępowy
    może być przy okazji częścią sieci NGN na osiedlu wiejskim, która
    pozwoli na podłaczanie klientów z prędkości 10 i więcej megabitów
    oczywiście full duplex

  • 26. Data: 2009-01-27 12:42:04
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 27 Jan 2009 13:35:13 +0100, "APR" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    >A kogo teraz bedzie interesowac ze jakis teren sie kwalifikuje czy tez nie.

    celem było spożytkowanie przeznaczonych na to pieniędzy, a ten nie
    został osiągnięty

  • 27. Data: 2009-01-27 12:44:08
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    > celem było spożytkowanie przeznaczonych na to pieniędzy, a ten nie
    > został osiągnięty

    To co piszesz to bylo celem UE a nie Polski.
    AA

  • 28. Data: 2009-01-27 12:59:04
    Od: daniel <n...@w...pl>

    > .... CIACH - wynikający z tego
    > brak możliwości odpalenie VoIPa .... CIACH

    ułaaa, to jaki internet dajesz swoim klientom, bo wyszło mi że mniej niż
    64 kbit. Zważywszy że często reklamowałeś tu (w stopce) adres swojej
    sieci - zrobiłeś sobie właśnie bombową antyreklamę.

  • 29. Data: 2009-01-27 13:29:12
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    > To co piszesz to bylo celem UE a nie Polski.

    Akurat.

    "A co do programu pomocy dla wsi SAPARD, to stworzyliśmy tak
    skomplikowane regulacje, że jest normalne, iż kandydaci nie
    mogą im sprostać."

    Guenter Verheugen

    Pzdr

    GG

  • 30. Data: 2009-01-27 15:33:04
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 27 Jan 2009 13:59:04 +0100, daniel <n...@w...pl> wrote:

    >ułaaa, to jaki internet dajesz swoim klientom, bo wyszło mi że mniej niż
    >64 kbit. Zważywszy że często reklamowałeś tu (w stopce) adres swojej
    >sieci - zrobiłeś sobie właśnie bombową antyreklamę.

    myśle że najzwyczajniej w świecie przesadzasz. z przyjemnością bym
    popracował nad idealnym pingiem, tymbardziej że staram się budować
    sieć z odpowiednim zapasem (ponad połowa klientów jest w sieciach
    LAN), ale niestety pewnych rzeczy poprostu nie przeskocze, chyba że
    kosztem zwiększenia nakładów na łacze kosztem inwestycji, a na to
    sobie pozwolić nie zamierzam

    ponadto inwestycje są kluczem do polepszenia parametrów sieci, ale to
    w perspektywie czasu