  • 11. Data: 2009-01-27 10:22:39
    Temat: Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Od: andzio <a...@w...pl>

    futszaK pisze:

    > a nie mówiłem że cały ten śmieszny projekt to jakieś nieporozumienie ?
    >
    > a za chwile pojawi się projekt dla dużych firm "bo małe nie
    > wykorzystały przyznanych im pieniędzy u trzeba coś z nimi zrobić bo
    > przepadną"

    Jakbys futszak zgadl :)
    Cyt:"
    Władza Wdrażająca Programy Europejskie
    działając z upoważnienia Instytucji Zarządzającej -- Ministerstwa Rozwoju
    Regionalnego oraz Instytucji Pośredniczącej -- Ministerstwa Spraw
    Wewnętrznych i Administracji informuje o
    zamknięciu naboru ciągłego
    z dniem 30 stycznia 2009 roku (data wpłynięcia dokumentów do WWPE)
    w ramach:
    PROGRAMU OPERACYJNEGO INNOWACYJNA GOSPODARKA 2007-2013
    Priorytet 8 -- Społeczeństwo informacyjne -- zwiększanie innowacyjności
    gospodarki
    Działanie 8.3. -- Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu -- eInclusion
    Działanie 8.4 -- Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie "ostatniej mili"
    "
    Czyzmy projekty zostaly zakonczone? - moze kasa sie skonczyla :)
    ps. Info z
    http://www.wwpe.gov.pl/index.php?params[section_id]=
    24&params[category_id]=206
    Data publikacji 26.01.2009

    :P

  • 12. Data: 2009-01-27 10:46:36
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    To w ogole nowe podejscie do sprzedazy i rynku. Po co w ogole zajmowac sie
    marketingiem, otwierac dzialy handlowe, wymyslac produkty. Wystarczy, ze
    bierzemy badziewny laptop, "Internet" po radiu (jakis prawie publiczny), i
    zamiast trudzic sie sprzedaza czegokolwiek wypuszczamy w teren
    akwizytorow, ktorych zadaniem jest wyszukanie meneli, mend, chlopow
    malorolnych i innego marginesu. Wciskamy im laptopy (ktore i tak za chwile
    sprzedadza na wino), bierzemy pokwitowanie ze zwalczylismy wykluczenie
    cyfrowe, Łónja zwraca nam pieniadze. Mozemy spac w poczuciu dobrze
    spelnionego obowiazku. W koncu w Piśmie napisano, ze spragnionego napoic.
    A menel dluzej niz dobe bez wina nie pociagnie :-)

    k.

  • 13. Data: 2009-01-27 10:50:06
    Od: Andrzej Karpinski <k...@j...zechcesz.to.znajdziesz>

    > Wladza Wdrazajaca Programy Europejskie i MSWiA opiera sie na
    > inwentaryzacjach zrobionych pod katem wojewodzkich sieci
    > szerokopasmowych ktore beda w kazdym wojewodztwie. Sieci te sa robione
    > pod TPSA i wedlug zalecen TPSA.

    A uwazasz, ze ktokolwiek poza prawdziwymi operatorami, dysponujacymi
    realna infrastruktura na danym terenie (TP, Netia, Dialog itd) bedzie w
    stanie cokolwiek z sensem zrobic? Moze kolega fu...ak? ;> A moze Pani
    Zasiedziala Prezes z pomyslami w rodzaju "Internet Zapomogowy Gminny"? ;)

    k.

  • 14. Data: 2009-01-27 11:03:38
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik andzio napisał:

    > Działanie 8.4 -- Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie "ostatniej
    > mili" "

    Do tej pory widziałem słownie jeden projekt, który wszedł w fazę realizacji,
    tylko teraz nie mogę odszukać, gdzie to było :(

    --
    Ślązak

  • 15. Data: 2009-01-27 11:14:19
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Do tej pory widziałem słownie jeden projekt, który wszedł w fazę
    > realizacji, tylko teraz nie mogę odszukać, gdzie to było :(

    W jakims poscie ktos podawal linka do artukulu z informacja ze "zlozone"
    zostaly tylko 4 projekty w skali calej Polski i tam bylo wlasnie
    wytykane malym ISP'om ze nie potrafia korzystac z funduszy. Nie moge
    znalezc tego arta.

    Ps. Jakby ktos nie wiedzial to wczoraj zapadla decyzja ze dzialania 8.3
    i 8.4 zostaja zakonczone z dniem 30 stycznia 2009r :)

    Teraz zapewne od lutego (o ile wogole wznowia projekt) rozpocznie sie
    tryb konkursowy.
    Jak ktos ma juz projekt gotowy to radze sie pospieszyc - zostaly 3 dni :)

    --
    Andrezj Banach

  • 16. Data: 2009-01-27 11:21:48
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

    > Do tej pory widziałem słownie jeden projekt, który wszedł w fazę
    > realizacji, tylko teraz nie mogę odszukać, gdzie to było :(

    W jakims artykule czytalem o zlozonych 4 projektach w skali kraju (w
    sumie kilku wojewodztw) i wlasnie ten artykul tak pietnowal malych
    ISP'ow ze nie potrafia wykorzystac srodkow, ktore sa przeznaczone dla
    nich. Jak widac tylko w tych 4 miejscach istnieja biale plamy :)
    Na przykladzie IG widze ze kilkanascie firm zabiegalo o dotacje -
    wszedzie jednak miejsca inwestycji sie nie kwalifikowaly.

  • 17. Data: 2009-01-27 11:40:55
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik andzio napisał:

    > Na przykladzie IG widze ze kilkanascie firm zabiegalo o dotacje - wszedzie
    > jednak miejsca inwestycji sie nie kwalifikowaly.

    Ponieważ Poznań i Wielkopolska są terenami, gdzie 'wszystko i wszędzie
    jest', a w ogóle to mamy takie góry pieniędzy, że nie wiemy co z nimi
    zrobić, równiez się nie kwalifikujemy. Tylko ciekawe, po kiego grzyba zatem
    stawiamy co chwilę nowe węzły i punkty dostępowe w aglomeracji, skoro niby
    wszystko jest. Ciekawe również, że nie możemy sie opędzić od zleceń w stylu
    'gdzie diabeł nie może, to Perfekciarze coś wymyślą'. Swoją drogą
    interesowało by mnie poznanie algorytmu kwalifikowania miejsc, bo jakby się
    uprzeć, to internet jest wszędzie, choćby z satelity...

    --
    Ślązak

  • 18. Data: 2009-01-27 11:47:54
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > Swoją drogą interesowało by mnie poznanie algorytmu kwalifikowania
    > miejsc, bo jakby się uprzeć, to internet jest wszędzie, choćby z

    Algorytm jest prosty: Ankiety ITTI + informacje od duzych operatorow
    typu tpsa, netia, dialog.
    Tylko po co programy typu 8.4 i pewnie pozniejsze ktore sie pojawia
    skoro praktycznie zaden teren sie nie kwalifikuje? Czyzby "uciszanie"
    krzykaczy?

  • 19. Data: 2009-01-27 12:08:33
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik andzio napisał:

    > Tylko po co programy typu 8.4 i pewnie pozniejsze ktore sie pojawia skoro
    > praktycznie zaden teren sie nie kwalifikuje? Czyzby "uciszanie" krzykaczy?

    Idąc tym tropem: skoro się nie kwalifikuje, znaczy się nie jest obszarem
    wykluczenia cyfrowego. Idąc dalej - z czym chce zatem walczyć Pani Prezes
    UKE, która niedawno wypowiadała się na temat, ile to procent Polski jest
    wykluczone z dostępu do sieci?

    Co do ankiet ITTI - sam też wypełniałem takową. Wypełniała je również cała
    masa innych. I teraz tak: jeśli każdy najmniejszy nawet ISP z jednym APkiem
    na wiosce i dokręconą szczelinówką 'rzetelnie' wypełnił ankietę, to wyszło
    mu, że na danym terenie ma zasięg w promieniu ~10km. Teraz postawmy sobie
    pytanie: jest to zatem obszar wykluczony, czy nie?

    --
    Ślązak

  • 20. Data: 2009-01-27 12:20:58
    Od: "APR" <n...@o...pl>

> [...]
    > wyszło mu, że na danym terenie ma zasięg w promieniu ~10km. Teraz postawmy
    > sobie pytanie: jest to zatem obszar wykluczony, czy nie?

    Po co wiec powstaja projekty wojewodzkich sieci szerokopasmowych
    skoro jest tak dobrze?
    W takim razie tez nie powinny powstawac skoro do programu POIG
    dzialanie 8.4 zadna miejscowosc sie nie kwalifikuje.
    AA