  • 1. Data: 2009-01-26 18:54:26
    Temat: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??
    Od: andzio <a...@w...pl>

    Dzisiejszy email z WWPE (Wladza Wdrazajaca Programy Europejskie) sklonil
    mnie do napisania ponizszego artykulu. Mam nadzieje ze odbije on sie
    jakims szerszym echem i raz na zawsze zostanie obalony ktorys z mitow
    mowiacy albo o tym, ze mamy w Polsce tzw "wykluczenie cyfrowe", albo ten
    ze z szerokopasmowego dostepu do sieci Internet moze skorzystac 99,6%
    polskich gospodartw domowych.

    Ale po koleji.
    Jakis czas temu sluchajac szumnych hasel "wykluczenie cyfrowe", "biale
    plamy" itp nasza firma postanowila cos z tym fantem zrobic. Jako ze
    swiadczymy uslugi dostepu do sieci Internet na terenie malego miasteczka
    i okolicznych wiosek postanowilismy isc dalej i rozszerzyc te siec na
    caly obszar powiatu (5 gmin, 64 miejscowosci/wioski).

    Jako ze caly projekt nie jest zbytnio oplacalny (czasami trzeba polozyc
    3km swiatelka by podpiac 5 abonentow, czy postawic wieze kratownicza
    tylko dla 10 klientow) to zaczelismy szukac jakiegos wsparcia z UE.
    Wybor (raczej oczywisty) padl na dzialanie 8.4 POIG, a wiec zapewnienie
    dostepu do sieci Internet o przeplywnosci minimum 2Mbps (down) dla
    klientow koncowych. 60% zwrotu nas satysfakcjonowalo - po wyliczeniach
    uznalismy ze po roku zaczniemy moze nie wiele, ale jednak zarabiac na tym.
    Pojechalismy wiec na szkolenie z 8.4, wrocilismy z niego pelni zapalu,
    nadzieji i optymizmu (przeciez projekt jest kierowany do malych ISP -
    idealny dla nas). Jedynym problemem, na ktory zwracaly uwage osoby
    udzielajace wsparcia (szkolace), byl warunek ze na terenie inwestycji
    musi byc tzw wykluczenie cyfrowe. A wiec teren inwestycji nie moze
    nalezec do tzw "bialych plam". Na pytanie gdzie mozna obejrzec te tzw
    biale plamy dostalismy oczywiscie odpowiedz, ze to jest scisle tajne i
    nawet oni nie maja dostepu do tych informacji. Moga natomiast wysylac
    wnioski do ministerstwa z zapytaniami o poszczegolne miejsca :)
    Ale czym my sie martwimy, przeciez dzialalmy na podlasiu, gdzie jest
    najwieksze zacofanie i przeciez kazdy program UE mowi, ze podlasie jest
    najbiedniejsze, nie ma tam praktycznie wcale dostepu do sieci Internet
    (po czesci to by sie nawet zgadzalo, gdyz nasz wywiad "srodowiskowy"
    potwierdza te stwierdzenia). Tak wiec nadal pelni nadzieji zaczelismy
    sklejac projekt w jedna calosc, wysylajac jednoczesnie (zgodnie z
    zaleceniami) wniosek o potwierdzenie, ze tereny inwestycji nie naleza do
    "bialych plam". Mija kilka tygodni i wkoncu dzisiaj mam odpowiedz na
    zapytanie - cyt:
    "
    W nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji, z przykrością informuję,
    że do objęcia dofinansowaniem w ramach działana 8.4 POIG, nie
    kwalifikuje się żadna z wymienionych miejscowości.
    "
    Inwestycja w ktorejkolwiek z 64 wiosek nie kwalifikuje sie skorzytania z
    programu. Powiem szczerze, ze az przykleknalem jak to przeczytalem. Nie
    wiem jak to teraz rozumiec - czy naprawde w Polsce nie ma nigdzie
    wykluczenia cyfrowego (choc w 40% wiosek na ktorych chcielismy
    inwestowac, dziala z ledwo bieda gprs, a o neostradzie czy czym kolwiek
    innym to ludzie nawet nie slyszeli bo linii telefonicznej tam nawet nie
    maja)? Czy jednak ktos tu probuje przeinaczac fakty? A moze to
    wykluczenie jest, tylko projekt wyznaczenia "bialych plam" na ktory
    wydano jak mniemam sporo kasy ,zostal najzwyczajniej w swiecie
    sfalszowany?? Skoro na podlasiu nie ma wykluczenia cyfrowego - to gdzie
    ono jest? W Warszawie? W Poznaniu?, A moze w centrum Internetu? :)

    Na chwile obecna jedno jest pewne - dzialanie 8.4 projektu POIG jest
    projektem widmo! Ostatnio na lamach jakiejs gazety czytalem artykul ze
    mali ISP nie potrafia wykorzystac srodkow UE - powiedzcie wiec nam jak
    mamy to zrobic skoro te programy to buble prawne?

    Mam nadzieje ze powyzsza sprawa trafi tam gdzie trzeba. Zaczalem od
    POLIPA, gdyz chcialbym by najbardziej zainteresowane strony czytajac
    "przeinaczone" fakty w roznych gazetach i mediach wiedzialy o co tak
    naprawde sie rozchodzi.

    Pozdrawiam;

    --
    Andrzej Banach
    net-komp.net.pl

  • 2. Data: 2009-01-26 19:15:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello andzio,

    [...]

    > "przeinaczone" fakty w roznych gazetach i mediach wiedzialy o co tak
    > naprawde sie rozchodzi.

    Jak to o co - o pieniądze, oczywiście. Teraz obserwuj, jak na
    podstawie Twoich projektów ktoś skroi kasę - wtedy się dowiesz, który
    to znajomy królika był.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-26 19:17:41
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    Obudziles sie?
    Wiele osob i od przynajmniej miesiaca zna doskonale temat.
    Wladza Wdrazajaca Programy Europejskie i MSWiA opiera
    sie na inwentaryzacjach zrobionych pod katem wojewodzkich
    sieci szerokopasmowych ktore beda w kazdym wojewodztwie.
    Sieci te sa robione pod TPSA i wedlug zalecen TPSA.
    Aby wiec TPSA nie stracila tam klientow a po wybudowaniu
    nowych odcinkow miala zapewnionych nowych klientow
    wykonano inwentaryzacje tak jak wykonano. Dlaczego?
    Chyba oczywiste.
    Aby nie byc goloslownym to podsylam linka do inwentaryzacji
    w woj. malopolskim. Nawet na szczytach gor jest mozliwosc
    dostepu do Internetu co najmniej 4 Mb/s.
    http://www.malopolskie.pl/pliki/2008/4M.pdf
    AA.

  • 4. Data: 2009-01-26 19:44:02
    Od: andzio <a...@w...pl>

    APR pisze:
> [...]
    > nowych odcinkow miala zapewnionych nowych klientow
    > wykonano inwentaryzacje tak jak wykonano. Dlaczego?

    Sami wypelnialismy ankiety ITTI (skrupulatnie :)) i zobacz Ty ze
    oficjalnie w projektach WSS, w miescie w ktorym dzialamy i od 6 lat mamy
    swoja rozbudowana siec swiatlowodowa, to wg tych projektow nawet TPSA
    nie ma sieci :). Mamy u siebie kompletne wykluczenie cyfrowe choc na 10
    tys mieszkancow podpietych jest prawie 2500 abonentow :) Czy to nie
    wydaje sie dziwne? Przypominam ze WSS moga powstac tylko w miejscach
    gdzie nie ma infrastruktury (czyli defakto na terenie bialych plam). A
    jakims cudem jednak planuja inwestycje u nas. To te plamy sa wywabiane
    dla jednych i ponownei plamione dla drugich czy jak? Widac dobrych
    "wybielaczy" ktos uzywa :P.

    Nie sadzilem ze tak szybko beda wykryte moje intencje, ale niestety nie
    moge jeszcze podac wszystkich szczegolow. W kazdym razie jak juz
    niektorzy piszacy na maila prawidlowo zauwazyli - TAK chodzi wlasnie o
    zablokowanie projektu WSS. Ewentualnie co nam tez nie przeszkadza, o
    odblokowanie 8,4. Co zrobia mi to "wisi".
    Jak dostane oficjalna odpowiedz z ministerstwa to obiecuje ze rozpisze
    na czym stanelo i co udalo sie osiagnac. Z gory tez dziekuje osobom
    wspierajacym cala inicjatywe.

    pozdrawiam;

    --
    Andrzej Banach

  • 5. Data: 2009-01-26 21:34:03
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    andzio <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak dostane oficjalna odpowiedz z ministerstwa to obiecuje ze rozpisze
    > na czym stanelo i co udalo sie osiagnac. Z gory tez dziekuje osobom

    wierzycie ze to wszytsko jest az takimi nicmi szyte?
    ja bardziej zwale to niekompetencje, a nie celowe działanie pod tspa.
    gdyby bylo celowe nie pojawily by sie np przetargi na czestotliwosc wimaxowe
    dla samorzadów - przeciez nie beda oni a tpsa tych sieci budowac :-)

    moze ma jakas Pani za biurkiem jeszcze w pamieci projekt Interentu dla ściany
    wschodniej :-)i uwala wszytsko co na wschodzie :-) bo projekt przeciez byl
    hhee

  • 6. Data: 2009-01-26 21:41:57
    Od: "APR" <n...@o...pl>

    > wierzycie ze to wszytsko jest az takimi nicmi szyte?
    Proponuje dokladnie przeczytac np. ponizsza uchwale Zarzadu
    Wojewodztwa Malopolskiego:
    http://www.wrotamalopolski.pl/root_bip/bip_w_malopol
    sce/root_um/podmiotowe/zarzad/uchwaly/2007/6194
    Tak samo bedzie z innymi sieciami wojewodzkimi.
    I teraz pytanie, czy TPSA ma taki gest ze inwestuje w siec 160 mln zl.
    i pozniej ooda tą siec innym opreatorom?
    Troche logiki.
    AA

  • 7. Data: 2009-01-27 00:49:29
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    jesli wierzysz, ze urzedasy cokolwiek komukolwiek dadza .... to
    najpredzej kopa w 4 litery i odesla do innego okienka

    &tp niedosc ze sie nie nazarla haraczami od abonentow to jeszcze musi
    pociagnac z krowy dojnej o nazwie eu.

    --
    Matt Rutkowski

  • 8. Data: 2009-01-27 06:00:34
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 26 Jan 2009 19:54:26 +0100, andzio <a...@w...pl>
    wrote:

    >nalezec do tzw "bialych plam". Na pytanie gdzie mozna obejrzec te tzw
    >biale plamy dostalismy oczywiscie odpowiedz, ze to jest scisle tajne i
    >nawet oni nie maja dostepu do tych informacji.

    a nie mówiłem że cały ten śmieszny projekt to jakieś nieporozumienie ?

    a za chwile pojawi się projekt dla dużych firm "bo małe nie
    wykorzystały przyznanych im pieniędzy u trzeba coś z nimi zrobić bo
    przepadną"

  • 9. Data: 2009-01-27 08:52:51
    Od: "Jarek Marciniak" <j...@s...pl>

    Użytkownik "APR" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w woj. malopolskim. Nawet na szczytach gor jest mozliwosc
    > dostepu do Internetu co najmniej 4 Mb/s.

    A haselko do tego pliku mozesz zapodac?

    Pozdr.
    J.

  • 10. Data: 2009-01-27 09:38:59