  • 21. Data: 2019-04-02 23:58:39
    Temat: Re: Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-02 o 22:20, kk pisze:

    > Moim zdaniem będzie tak, jak z najmem "okazjonalnym"

    Czyli jak?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2019-04-03 16:42:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-02 23:58, Liwiusz wrote:

    > Czyli jak?

    Że nie uda się tego zastrzeżenia wpisać w umowę zwykłemu ludzikowi bo
    jak kupujący to zobaczy to pójdzie do komisu.

  • 23. Data: 2019-04-04 09:51:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-03 o 16:42, kk pisze:

    > Że nie uda się tego zastrzeżenia wpisać w umowę zwykłemu ludzikowi bo
    > jak kupujący to zobaczy to pójdzie do komisu.

    Nie rozumiem. Najem okazjonalny ostatnimi czasy jest dość popularny.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2019-04-04 17:04:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-04 09:51, Liwiusz wrote:

    > Nie rozumiem. Najem okazjonalny ostatnimi czasy jest dość popularny.

    Z pewnej perspektywy to loty kosmiczne też są dość popularne.

  • 25. Data: 2019-04-04 17:48:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 31.03.2019 o 22:46, Marcin pisze:
    > prosze jaki wyrok sadu:
    >Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka
    >niespodzianka ;-)

    Ostatnio jakies cuda w kascie ... a moze to tylko dalsza rodzina :-)

    No coz ... dobra zmiana w sadach ?
    Czy "niezbadane sa wyroki sadow rejonowych" ?

    A moze pismaki zapomnialy czegos istotnego napisac ?

    Bo jak pamietam stare przyklady:
    -rekojmia ze strony sprzedawcy istniala ... ale jaka wada ? Przeciez
    klient wyjechal autem sprawnym (bo wyjechal).
    Jesli cos sie potem zepsulo ... od tego jest uzywane auto, zeby sie
    psuc.
    i zapis w KC o przejsciu niebezpieczenstwa

    - sady odrzucaly roszczenia z tytylu nieuzgodnionych napraw. Nie ma
    "oddalem do warsztatu i zaplacilem 10 tys"

    Teraz moze byc istotne

    Art.559.Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na
    kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej
    samej chwili

    Art.556-2.
    Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została
    stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej,
    domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
    niebezpieczeństwa na kupującego.

    Domniemanie wazna rzecz. Co prawda sprzedawca moze rzeczoznawce
    powolac, ktory stwierdzi, ze stopien zuzycia z grubsza odpowiada
    przebiegowi, wiec to nie jest zadna wada.
    Ale jak naprawa bedzie tansza od ekspertyzy ...

    No domniemanie nie dotyczy sprzedazy prywatnej.

    A moze sprzedano przez komis/handlarza ?
    Wtedy ewentualne rozszczenia przenosza sie na poprzedniego wlasciciela

    J.

  • 26. Data: 2019-04-09 10:55:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 17:04, kk pisze:

    > Z pewnej perspektywy to loty kosmiczne też są dość popularne.

    A coś na temat? Wynajmowałem mieszkanie 5 lat temu, obserwowałem
    wynajmowanie sprzed roku - i o ile 5 lat temu prawie nikt nie ogłaszał
    się, że wynajmie mieszkanie na umowę najmu okazjonalnego, tak w zeszłym
    roku takich ogłoszeń jest dużo, i (co gorsze) wynajmujący rzeczywiście
    wówczas wybierają najemców dających możliwość zawarcia takiej umowy.
    Nie, że inaczej się nie da, ale nie są to już loty kosmiczne.

    --
    Liwiusz