  • 1. Data: 2019-03-31 19:14:53
    Temat: Od jutra Stuttgartbez diesli
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Prima aprilis jest jutro ale tam będą mieć raczej nietęgie miny,
    bo to na żart raczej nie wygląda :)
    Chcą zakazać wjazdu wszystkim (są wyjątki) z normą 4 lub mniej,
    a jak się nie poprawi poziom NOx to i zakażą z normą euro5.
    Zakaz obejmie około 70 tys pojazdów, kara 80 euro za złamanie.
    Będa dopłaty do nowych aut dla mieszkańców, od 3k euro dla hybryd i
    do 4k euro nieemisyjnych jak to nazwali.
    No to się zacznie jazda, coś mi się widzi że zostaniemy zawaleni
    starymi dieslami.

    https://moto.wp.pl/od-1-kwietnia-stuttgart-zamkniety
    -dla-diesli-zakaz-w-calym-miescie-6364732394215553a
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2019-03-31 19:43:50
    Temat: Re: Od jutra Stuttgartbez diesli
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 19:14, Janusz pisze:

    > No to się zacznie jazda, coś mi się widzi że zostaniemy zawaleni
    > starymi dieslami.

    I benzynami.
    Avensis T25 mam tylko Euro 4
    Powariowali ;)

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2019-03-31 20:06:33
    Od: p...@g...com

    Odwalenie obecnego rządu przy najbliższych wyborach jest nieuniknione. Burdel który
    zapanował jest efektem działań skorumpowanych polityków a po dupie dostanie zwykły
    Hans. Jak któryś z polityków zacznie mówić że to dla waszego dobra miejcie się na
    baczności ;-)

  • 4. Data: 2019-03-31 20:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2019 19:14:53 +0200, Janusz napisał(a):
> [...]
    > starymi dieslami.
    >
    > https://moto.wp.pl/od-1-kwietnia-stuttgart-zamkniety
    -dla-diesli-zakaz-w-calym-miescie-6364732394215553a

    tylko ze Euro5 weszlo w 2011, to w bogatym Stuttgarcie moze nie byc
    takie straszne. BMW juz sie cieszy :-)

    Ciekawe czy ich posiadacze kupia sobie nowe hybrydy, czy raczej stare
    benzyniaki :-)

    Tak czy inaczej - u nas diesle potanieja, a stare benzynki ... chyba
    podrozeja.

    J.

  • 5. Data: 2019-03-31 20:49:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > starymi dieslami.
    >
    > https://moto.wp.pl/od-1-kwietnia-stuttgart-zamkniety
    -dla-diesli-zakaz-w-calym-miescie-6364732394215553a

    Co roku do Polski przywozimy ponad milion starych samochodów z Niemiec i
    innych krajów UE. Te 70 tys. diezeli ze Stuttgartu rozłoży się nie tyko
    na Polskę, ale też na parę innych krajów naszego regionu. Stare diezele
    może i trochę potanieją, ciągle zresztą tanieją. Część ludzi nie będzie
    chciała kupić nawet i po tańszej cenie, bo nie będą chcieli wdepnąć w
    samochód, którym za parę lat nie będą mogli wjechać do miasta. Na
    wioskach przybędzie złomu, ale i tak ciągle go przybywa.

  • 6. Data: 2019-03-31 21:13:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-03-31 o 20:49, Poldek pisze:
    Na
    > wioskach przybędzie złomu, ale i tak ciągle go przybywa.

    Masz dziwnie spaczony ogląd sytuacji.

    To dzięki właśnie niemieckim złomom stan polskich samochodów się
    poprawia i smrodzą z każdym rokiem mniej.

    Nie dzięki polityce polskiego rządu czy komisarzom unijnym.

    To nie tak działa.
    Ułamek Polaków stać aby pójść do salonu i kupić wypasione Euro 0 nie
    smrodzące wcale...

    To nie jest wina Kowalskiego że musi się dostać do pracy.
    Blachosmroda kupuje się cedząc każdą złotówkę rozważając wszystkie
    koszty utrzymania, a nie dla fanaberii żeby pokazać blacharom zimny łokieć.

  • 7. Data: 2019-03-31 21:27:05
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/1,151003,24601863,nadzwyc
    zaj-wysokie-rabaty-w-niemczech-producenci-wypychaja.
    html#a=90&c=145&s=BoxBizMT

    Utrata wartości jest nieunikniona ale dotyczy tylko użytkowników prywatnych. Firmy
    biorą w leasing i oddają takiego smroda pozbywając się kłopotu, aktualnie w radiu
    cały czas pompują używane Audi.

  • 8. Data: 2019-03-31 22:14:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.03.2019 o 21:13, z pisze:
> [...]
    >
    > Masz dziwnie spaczony ogląd sytuacji.
    >
    > To dzięki właśnie niemieckim złomom stan polskich samochodów się
    > poprawia i smrodzą z każdym rokiem mniej.

    no właśnie to chciałem napisać. zamiast golfa 1996 kupią HDI z 2004
    roku. za? 8 tyś? pojeżdżą parę lat - oddadzą na złom. Te same fakty, a
    jak biegunowo różna interpretacja.
    Jeszcze jedno. Ktoś napisał że Niemcy pozbędą się kłopotu. nie nie
    pozbędą się. o ile wiem, zanieczyszczenie z centrum miast, przeniosą
    troszkę dalej. Ale energii będą musieli wytworzyć, zmarnować więcej. Ze
    słońca? Z wiatraków? Droga troszkę. Atomu nie chcą, bo bogaci. więc będą
    płacić.

    ToMasz

  • 9. Data: 2019-03-31 23:47:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-03-31 o 21:13, z pisze:
> [...]
    >
    > Masz dziwnie spaczony ogląd sytuacji.
    >
    > To dzięki właśnie niemieckim złomom stan polskich samochodów się
    > poprawia i smrodzą z każdym rokiem mniej.

    Skąd te dane, że smrodzą mniej?
    Smrodzą z każdym rokiem więcej, bo jest tego więcej, paliwo realnie
    tanieje, więc jeździ ten złom więcej.

> [...]
    > Blachosmroda kupuje się cedząc każdą złotówkę rozważając wszystkie
    > koszty utrzymania, a nie dla fanaberii żeby pokazać blacharom zimny łokieć.

    To nie te czasy. Teraz kupuje się trzeciego w gospodarstwie domowym, bo
    tak jest tani i każdy pełnoletni w rodzinie żeby miał swojego. W Polsce
    jest więcej samochodów na głowę mieszkańca niż w Niemczech.
    Miejsca do parkowania wszędzie należą się darmo i drogi też muszą być
    darmowe dla każdego, OC ma być tanie, albo można w ogóle nie płacić.

  • 10. Data: 2019-04-01 00:39:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak smrodza ze w centrum Lodzi w czasie zimy kilka razy jakis wspolczynnik czystosci
    powietrza przekroczyl 50. I zawsze to bylo jak byly niskie temperatury. Oznacza to ze
    kominy generowaly zanieczyszczenia. W tej chwili wspolczynnik zanieczyszczen
    powietrza wynosi 18.