  • 1. Data: 2019-03-31 22:46:40
    Temat: Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam,

    Do tej pory mi sie wydawalo, ze zakup uzywanego pojazdu to jest loteria.
    Bo mozna sie wpakowac na niezla mine wiec jak sam kupowalem to przeglad
    w Aso przed zakupem obowiazkowo, sprawdzanie na policji czy nie
    kradziony bo jak cos bedzie nie tak to strace pieniadze i nerwy a tu
    prosze jaki wyrok sadu:
    https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/sprzedal-auto
    -z-wada-i-teraz-zaplaci-odszkodowanie-ponad-30-tys-z
    l/w6pm1yj

    Dla nieklikajacych. Czlowiek kupil uzywane auto od innego prywatnego
    czlowieka i auto sie zepsulo. Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow
    napraw w kwocie wiekszej niz cena auta! Nie ma przy tym znaczenia, ze
    sprzedajacy nie byl swiadomy ze z autem jest cos nie tak.
    Takie prawo chroni zawsze prywatnego kupujacego od komisu czy innej
    firmy (kupujacy nie moze sie go zrzec) a w przypadku kupujacego od
    prywatnego uzytkownika mozna kores rekojmi skrocic nawet do 0, ale
    trzeba to jawnie zapisac w umowie.

    Z drugiej strony skoro prawo jest i sady takie laskawe dla kupujacych to
    dlaczego dziala tyle "podejrzanych" komisow z przekreconymi, klepanymi
    autami?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2019-04-01 04:10:24
    Temat: Re: Bezstresowe kupowanie uzywanego auta?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 31.03.2019 o 22:46, Marcin pisze:
    > Witam,

    > prosze jaki wyrok sadu:

    > Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow
    > napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
    Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka niespodzianka ;-)
    Jacek

  • 3. Data: 2019-04-01 08:08:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dla nieklikajacych. Czlowiek kupil uzywane auto od innego prywatnego
    > czlowieka i auto sie zepsulo. Sad nakazal sprzedajacemu zwrot kosztow
    > napraw w kwocie wiekszej niz cena auta!
    zaskakujące, szczególnie że...

> [...]
    > firmy (kupujacy nie moze sie go zrzec) a w przypadku kupujacego od
    > prywatnego uzytkownika mozna kores rekojmi skrocic nawet do 0, ale

    ... na umowie było napisane że kupujący zna stan. więc taki zapis nie
    jest wiążący, natomiast zapis o braku rękojmi jest? Tak wiec mamy
    państwo w którym prawo nie zależy od takiej czy innej woli, od kontekstu
    sprawy tylko od odpowiedniego sformuowania. Ztcw zaliczka i zadatek są
    diametralnie różne z punktu widzenia prawa

    dzięki za informacje. czegoś się nauczyłem

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-04-01 08:30:55
    Od: p...@g...com

    --Z drugiej strony skoro prawo jest i sady takie laskawe dla kupujacych to
    dlaczego dziala tyle "podejrzanych" komisow z przekreconymi, klepanymi
    autami?

    szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

  • 5. Data: 2019-04-01 08:52:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, March 31, 2019 at 10:46:42 PM UTC+2, Marcin wrote:

> [...]
    > napraw w kwocie wiekszej niz cena auta! Nie ma przy tym znaczenia, ze
    > sprzedajacy nie byl swiadomy ze z autem jest cos nie tak.

    Z komentarza pod arty. wynika, ze nie do konca tak to wygladalo. Zwykle oszustwo +
    druciarstwo

    dla nieklikajacych cytat:
    "Znam sprawę.Ten człowiek oszukał mojego kuzyna, co potwierdził Sąd dwóch instncjii.
    Sprzedał mu powypadkowe auto miało wtedy 5,5 roku. Kuzyn był osobą fizyczną w dniu
    zakupu. Otworzył działalność po zakupie. Auto miało służyć do pracy.Nie pojeździł..
    Sprzedający zapewniał go, że silnik jest oryginalny i nigdy nie był naprawiany oraz
    ,że auto nie jest powypadkowe .Auto nie było nowe miało drobne wady, ale to normalne.
    Stacja diagnostyczna robił normalny przegląd techniczny. W krótkim czasie doszło do
    awarii. W sądzie zeznał, iż auto przyjechało z Niemiec na kołach a kierowcą był jego
    syn sam pozwany miał siedzieć obok Dokumenty z urzędu celnego potwierdzają, że auto
    było powypadkowe. Miało rozbity przód i przyjechało na lawecie!!! Po przedstawieniu
    dokumentów w sądzie wyobraźcie sobie mina pozwanego, bezcenna!! Nieprawdą jest
    również to, że mój kuzyn żądał od pozwanego 5000 zł .Informował tylko sprzedającego o
    usterce auta i pierwszej djagnozie warsztatu, który określił wstępnie swoją usługę za
    naprawę na 5000 zł Prosił, aby sprzedający był obecny przy ekspertyzie, na co
    Sprzedający nie wyraził zgody.Kuzyn zamówił niezależnego eksperta,który stwierdził
    poważne wady w silniku. Sprzedający wiedział do czego auto ma służyć. Wszystko jest w
    aktach sprawy, opinia biegłego sądowego potwierdziła niefachową naprawę przed
    sprzedażą np. klejona pompa oleju, szrotowe części w silniku i inne kwiatki.Naprawiał
    rozbity samochód i nie wiedziłał, że skleił pompę olejową ??!!! . Czujnika o którym
    napisano w artykule nie było wcale i nie był powodem obniżenia ceny. Sprzedającył
    stwierdził, że mu się zerwał, ale to drobiazg bo Kupujący może nabyć na allegro.
    Swoją drogą moim zdaniem brak czujnika miał ukryć wysoką temperaturę silnika i złe
    smarowanie. Wszystkim zainteresowanym chętnie podam nr. akt sprawy. Sprawa trwała 2,5
    roku. Do dnia dzisiejszego Kupujący nie otrzymał nawet złotówki, sprawa jest u
    komornika. Trudno oprzeć się wrażeniu, iż pan redaktor nie dołożył staranności pisząc
    ten artykuł. Nie pogodzony z wyrokiem Sądu I oraz II instancjii Pan Sprzedający biega
    teraz po redakcjach różnych gazet i wypłakuje się w ich rekawy, podając jakieś
    półprawdy. Gazety piszą o 30 000 zł zadośćuczynienia, to manipulacja! to
    zadośćuczynienie to kwota 2 330,77 zł Prawda jest taka, że Sąd zasądził 22 45,27 zł
    plus odsetki od dnia odsąpienia od umowy, w tym zawarta jest cena auta 18 000 zł oraz
    udokumentowane koszty, które poniósł Kupujący łącznie z kwotą tego zadośćuczynienia.
    Koszty sądowe ustawowo. Wyrok niezależnego Sądu wzorcowy!!!!. Zapraszam Redakcje
    gazet na przekazanie feralnego auta Sprzedawcy. Podam na życzenie datę. To dopiero
    będzie Cyrk!!! . Polecam sprawdzić w Wikio znaczenie słowa pieniacz. Pozdrawiam
    wszystkich, a na przyszłość nie śpieszcie się z wypowiadaniem opinii nie posiadając
    pełnych informacji."

  • 6. Data: 2019-04-01 12:55:53
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 04:10, Jacek pisze:

    > Zawsze myślałem, że sędziowie kupują nowe auta, a tu taka niespodzianka ;-)

    10/10

  • 7. Data: 2019-04-01 22:19:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-04-01 o 08:52, WS pisze:
    Dzieki za wyjaśnienia, zupełnie zmienia to kontekst wyroku.

    > Trudno oprzeć się wrażeniu, iż pan redaktor nie dołożył staranności pisząc ten
    artykuł.
    Nic nowego, redaktorów juz nie ma, są tylko jakieś popłuczyny klepiące
    wierszówkę bez ładu i składu, byle jak najwięcej reklam sprzedać, stąd
    klikbajtowe tytuły i treści wysane z palca.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2019-04-01 22:25:29
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2019-04-01 o 08:30, p...@g...com pisze:

    > szok ! cale 2 wyroki na 100 000 aut na wtornym ?

    Pytanie czy sa wyroki przeciwne: "Panie, kupiles pan uzywane auto to
    musi sie psuc i trudno, zwroc pan kase za adwokata komisowi", czy tez po
    prostu ludzie nie wiedza, ze maja takie prawa. Przyznaje sie, ze nie
    wiedzialem iz takie prawa mam gdy nabywam auto uzywane. A dzieki takim
    wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia
    swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 9. Data: 2019-04-01 22:37:31
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-01 22:25, Marcin wrote:
> [...]
    > wyrokom i artykulom o nich ludzie zostana zacheceni do dochodzenia
    > swoich praw i moze bedzie wiecej podobnych wyrokow.

    To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

  • 10. Data: 2019-04-02 01:40:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-01 o 22:37, kk pisze:

    > To spowoduje głównie to, że będziesz się bał sprzedawać osobiście.

    Sugerujesz ze on będzie sprzedawał nie swoje stare tylko jakiegoś
    szrota przywiezionego na lawecie z niemiec jako rozbitka?
    Bo tylko w tym przypadku powinien się bać.