eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie › Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
  • Data: 2013-11-16 09:18:20
    Temat: Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-14 19:22, jakson pisze:

    > A nie mozesz wpiac sie swoja plytka bezposrednio w port szeregowy routera?
    > Tak, wprost w TTL (bez max-a).
    > Czasami routery maja wiecej niz jeden port szeregowy.

    Można oczywiście i tak. Jednak w takim przypadku możemy podłączyć do
    routera tylko jedno urządzenie, ewentualnie trzeba kombinować z obsługą
    jakiejś magistrali. Poza tym konieczne będzie napisanie skryptu/daemona,
    który od strony routera zajmie się obsługą połączenia

    > Nie mam pewnosci, ale chyba mialbys problem z BT pod OpenWrt, tzn.:
    > sam chciales go oprogramowac w OpenWrt czy widziales gotowe rozwiazania?

    Miałem cichą nadzieję, że istnieje już jakieś gotowe rozwiązanie, które
    umożliwiłoby wpięcie modułu Bluetooth w gniazdo USB routera, a potem
    ustawienie sieci lokalnej za pomocą standardu Bluetooth PAN. Wtedy
    miałbym dostęp do Internetu nie tylko za pomocą WiFi, ale także
    Bluetootha. Co prawda zasięg byłby stosunkowo niewielki, ale miałoby to
    też pewne zalety. Mógłbym chociażby spróbować podpiąć do Sieci stare PDA
    na PalmOS-ie i Windowsie Mobile 2003, które leżą u mnie w szufladzie i
    próbować znaleźć im jakieś zastosowanie.
    W dodatku gdyby znalazł się jakiś moduł BT z interfejsem UART TTL,
    udostępniający obsługę protokołu TCP/IP oraz profilu BT PAN (na podobnej
    zasadzie jak moduły GSM, umożliwiające dostęp do Internetu) mógłbym za
    jego pomocą podłączyć MCU do Sieci i w ten sposób np. automatycznie
    synchronizować zegar Nixie z serwerem czasu.

    Za pomocą Googla znalazłem jedynie trochę inne zastosowania modułu USB w
    OpenWRT, np. wykorzystywanie telefonu komórkowego jako modemu.

    Reasumując. Żeby moje założenia były możliwe realizacji, musiałyby
    zostać spełnione następujące warunki:
    1. Możliwość podłączenia dongla BT do routera na OpenWRT, uruchomienia
    obsługi profilu BT PAN i zestawienia Bluetoothowej sieci lokalnej z
    routingiem do Internetu.
    2. Dostępność modułów Bluetooth <--> TTL UART, z obsługą profilu BT PAN
    i TCP/IP.

    Jeśli nie ma czegoś takiego, to najwyraźniej trzeba będzie poczekać
    jeszcze kilka lat, aż w końcu upowszechnią się tanie moduły WiFi. Sądząc
    po tempie postępu w elektronice nie trzeba będzie długo czekać. Jeszcze
    kilka lat temu moduł GSM kosztował dobrych kilkaset zł, a amatorzy
    wykorzystywali w swoich konstrukcjach Siemensy S35. Dzisiaj odpowiedni
    moduł można dostać na Allegro za < 20 zł.