eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie › Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
  • Data: 2013-11-16 09:27:36
    Temat: Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-15 23:54, s...@g...com pisze:

    > Można sie pokusić o linka optycznego. Ale IMHO chyba najtaniej będzie
    > sprawić sobie jakiś modem gsm albo stary telefon z rs-em (np. jakis
    > siemens z okolicy 35,35), wcisnąć kartę prepaid i jazda...

    To jest właśnie rozwiązanie, ku któremu skłaniam się obecnie. Chciałem
    po prostu zorientować się czy istnieją jakieś alternatywy, a jeśli tak,
    to jak się prezentują pod względem ceny/jakości.

    BTW czy jakieś możliwości w tym zakresie otwierają się po zrobieniu
    licencji krótkofalarskiej? Można na jakimś kawałku pasma eksperymentować
    z wykorzystywaniem APRS/PacketRadio do sterowania automatyką czy w grę
    wchodzi jedynie komunikacja i boradcasting danych (np. ze stacji
    pogodowych)?

    BTW2 jeśli chodzi o mniejsze dystanse, to co ze standardem DECT. Zwykle
    wykorzystuje się go do łączenia słuchawek z bazą telefonów
    bezprzewodowych, ale pamiętam, że w zamierzchłych czasach tablet (bo
    chyba można go dzisiaj tak nazwać) Siemens Simpad posiadał moduł DECT,
    umożliwiający bezprzewodowy dostęp do Sieci. Wiem, że istnieją moduły
    DECT podobne do modułów BT albo GSM (widziałem noty katalogowe, nie wiem
    jak z dostępnością samych urządzeń). Czy w oparciu o nie można by
    zrealizować sieć wymiany informacji między własnymi urządzeniami?
    Miałoby to sens? ;)