eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaBezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie › Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
  • Data: 2013-11-16 23:14:01
    Temat: Re: Bezprzewodowa transmisja danych na trochę większym dystansie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 20:27:44 UTC+1 użytkownik Atlantis napisał:

    > Mieszkam poza miastem. W najbliższej okolicy chyba nie przetrwał już
    >
    > żaden ze starych użytkowników CB-Radia. Ostatni posiadacze stacjonarnych
    >
    > radiotelefonów dawno się wykruszyli. Teraz co najwyżej można posłuchać
    >
    > na kanale 19 tych, którzy kilka lat temu kupili CD celem unikania
    >
    > "misiaczków z suszarkami".
    >
    > Kiedyś zresztą jeżdżąc po okolicy próbowałem słuchać czy ktoś nie nadaje
    >
    > na innych kanałach niż dziewiętnastka. Nic. Grobowa cisza. No... Może z
    >
    > drobnym wyjątkiem - raz udało mi się usłyszeć tonącą w szumach dyskusję

> [...]

    Ten kanał śmietnikowy to tzw. "dziura". Czasem utylizowana przez użycie przełącznika
    "piątek i zer".
    A czym sie różnią modemy to nie wiem. Ale trzeba sie upewnić że modem to rpzynajmniej
    gprs wspiera. Bo jakieś wynalazki które normalnie "dzwonią" też się zdarzały. Choć
    razem z pakietem "darmowy numer" mozna by coś sklecic :)

    Czyli worst case scenario to po prostu pakiet darmowego numeru podpięcie mikrofonu i
    głosnika i jakaś modulacja/demodulacja.
    Ciekawy projekcik :)

    BTW. Od dawna chciałem zbudować jakiś mały systemik w którym by różne urządzenia do
    siebie ćwierkały w paśmie akustycznym.
    W pocket radio ładnie było słychać telneta i talka.
    Tylko kurcze czasu mam za mało....