    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bezpieczeństwo przy wirtualnej masie
    Date: Wed, 4 Oct 2017 09:47:04 +0200

    Piotr Gałka wrote:

    > Transil jest przystosowany do dużego impulsu prądu - to sugeruje 1.

    Jeżeli do tego dodać fakt, że rozważany transformator
    (o powalającej mocy 0,35VA) jest przystosowany do pracy
    w ciągłym zwarciu, to obecność nawet stale włączonego
    transila mu nie zaszkodzi. A trwale włączony nie będzie,
    dobiorę mu napięcie progowe z należytym zapasem.

    > Impulsy surge są powolne - czyli chyba nie można liczyć, że indukcyjność
    > wtórnego uzwojenia ma jakiś istotny wpływ na jego ograniczenie.

    Indukcyjności pierwotnego to 219H, wtórnych po 1,79H (przy 100Hz). Nie
    tak mało.

    > Jak przyjdzie CM to przez pojemność trafa (szczerze - nie mam pojęcia
    > jakie to rzędy) przeniesie się prosto na wyjście WO.

    Zmierzyłem, dokładnie 9pF. No to teraz zależy, jaką szybkość
    narastania zboczy będzie miał sygnał zakłócający. Ale przecież
    chyba nie nanosekundy? Sieć elektryczna ma swoją indukcyjność
    i pojemność, powinna trochę stłumić szybkie sygnały.

    Bardzo dziękuję za rzeczowe komentarze.

    Pozdrawiam, Piotr