  • 41. Data: 2012-01-27 18:20:16
    Temat: Re: Bezołowiowo?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > W wielu samochodach kluczyk do stacyjki jest z mosiądzu a elementy
    > stacyjki stalowe dzięki temu po co najmniej 50 tysiącach odpaleń silnika
    > zużyłem 2 kluczyki po 15zł a nie dwie stacyjki po 300zł:)

    Przyjrzałem się swojemu. Też ma sporo odpaleń na koncie, ale jakoś po nim
    tego nie widać. Nie wiem z czego zrobiony, ale jakis taki blady, więc nie
    z mosiądzu. Nadal uważam, że to nie wporządku, jeśli kluczyk się zużywa.
    Niezależnie od tego, ile kosztuje (15 zł to i tak o wiele za dużo, jak na
    wyprodukowanie kluczyka o stuletniej trwałości).

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2012-01-27 21:25:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message

    > Ponieważ moje auto dobiega 300kkm za rok kupuję sporo nowsze, już sobie
    > wybrałem - minimum elektroniki :)

    Jak to BRZMI na tej grupie. ;-)

    --
    Włodek

  • 43. Data: 2012-01-27 22:03:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Padre napisał:
    > Ponieważ moje auto dobiega 300kkm za rok kupuję sporo nowsze, już sobie
    > wybrałem - minimum elektroniki :)

    Jasne ... będzie jak na "Gremlinach" - facet wolał amerykańskie pojazdy
    a potem okazało się, że w środku wszędzie japońskie części :-) Sprawdź,
    czy do wymiany żarówki w przednim reflektorze nie trzeba rozbierać
    nadkola. Zawsze coś się trafi, co doprowadzi do szału.
    Maciek

  • 44. Data: 2012-01-27 23:18:12
    Temat: [OT] Re: Bezołowiowo?
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 12-01-27 23:03, Maciek pisze:
> [...]
    > czy do wymiany żarówki w przednim reflektorze nie trzeba rozbierać
    > nadkola. Zawsze coś się trafi, co doprowadzi do szału.

    A tam nadkola, niech sprawdzi, czy kasować na komputerze nie trzeba, bo
    kontrolka "maintenance needed" się będzie świecić do końca świata, w
    końcu żarówki się wymienia tylko w ASO, nie? :)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 45. Data: 2012-01-28 16:41:40
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Ponieważ moje auto dobiega 300kkm za rok kupuję sporo nowsze, już sobie
    > wybrałem - minimum elektroniki :)

    Ciekawym jakie?
    ...bom ciekaw.
    Artur(m)

  • 46. Data: 2012-01-28 17:15:03
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-01-28 17:41, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Ciekawym jakie?
    > ...bom ciekaw.
    > Artur(m)

    Ładę?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 47. Data: 2012-01-28 19:00:58
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Artur(m) napisał:

    > Ciekawym jakie?
    > ...bom ciekaw.
    > Artur(m)

    Teraz to chyba tylko Dacia Logan.
    Maciek

  • 48. Data: 2012-01-28 19:52:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Teraz to chyba tylko Dacia Logan.

    Kilka lat temu widziałem jakiś niemiecki ranking, w którym wzmiankowany
    automobil zajął pierwsze miejsce pod względem niezawodności. Omówiona
    była metodologia badań -- liczono wszystnie usterki zgłaszane do stacji
    obsługi (zdaje się w okresie gwarancji). W Dacii Logan nikt nie zgłasza
    usterki na przykład dzyndzlotronu hiperbajeranckiego, więc statystyki są
    jakie są. Jeśli ktoś kieruje się przy wyborze właśnie takimi kryteriami
    (brak niespodzianek w trakcie eksploatacji), to Dacia może być dla niego
    dobra.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2012-01-31 15:26:11
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 26 Jan 2012 13:46:17 +0100 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    napisał:

    >http://elektronikab2b.pl/blog/15643-cynowe-wasy-zab
    lokowaly-pedaly-gazu-w-toyotach

    >Tylko po co oni stosowali bezołowiowe lutowanie, skoro w motoryzacji
    >wolno używać ołowiu?

    Dołączę się do wątku, czy myślicie że za 5-10 lat będzie jeszcze można
    dostać lutowie z ołowiem? Czy lepiej teraz porobić zapasy LC60/63 "do
    końca życia"? Czy płytkarnie będą nadal robiły pokrycie Sn/Pb?

  • 50. Data: 2012-01-31 15:43:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-01-31 16:26, __Maciek pisze:
    > Dołączę się do wątku, czy myślicie że za 5-10 lat będzie jeszcze można
    > dostać lutowie z ołowiem? Czy lepiej teraz porobić zapasy LC60/63 "do
    > końca życia"? Czy płytkarnie będą nadal robiły pokrycie Sn/Pb?

    25 lat temu swoje pierwsze płytki lutowałem stopem, który sobie zrobiłem
    sam - z czystej cyny i ołowianej rury. Bo akurat to było pod ręką, a
    tinolu nie.
    Zawsze można do tego wrócić :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ten pomnik nie może być samowolą budowlaną, bo został poświęcony/