  • 31. Data: 2012-07-23 11:46:04
    Temat: Re: Bezlusterkowiec Canona
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-20 14:24:07 +0200, Pawel Gancarz <y...@t...pl> said:

    > Mam poważne wątpliwości co do tych walorów spacerowych zestawu
    > bezlusterkowiec + szkło od lustrzanki. Jak dla mnie, same wady:
    > rozmiar całości niewiele mniejszy, dużo gorsza ergonomia.

    Bo to nie chodzi o walory spacerowe, do tego jest dedykowany kit.
    Możliwość podpięcia obiektywów od luster daje opcję używania szkieł o
    zastosowaniach bardziej "niszowych", jak np. makro, czy jasne
    tele/portretówka, na które w wersjach "natywnych" przyjdzie pewnie
    jeszcze parę lat poczekać. A w ten sposób są dostępne już, od ręki,
    może nawet w drugiej torbie, jeśli ktoś siedzi w systemie Canona.

    de Fresz

  • 32. Data: 2012-07-23 11:54:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-22 14:16:57 +0200, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Średnica filtra jest na wewnętrznym pierścieniu i łatwo idzie po zdjęciu
    > wyszacować ok. 18x13,5mm, a proporcje samej matrycy to 4:3.
    > Tak, zdecydowanie to jest to co w G1X.

    No i okazało się, że Twoje "na pewno" jest niewiele warte ;-)

    de Fresz

  • 33. Data: 2012-07-23 12:03:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-20 13:47:37 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > http://www.engadget.com/2012/07/20/canon-eos-m-possi
    ble-leak/
    > Tylko, że jak cena będzie - zapewne - wyższa niż 1000D oraz będzie miał
    > inny bagnet to kto to kupi? Nawet jeżeli będzie przejściówka z EF-S na EF-M
    > (zapewne w zaporowej cenie, jak zwykle...)

    Dziś już oficjalnie. Na dpreview i wszędzie indziej pewnie też.
    IMHO cena jak na kompakt z wymienną optyką (bo tym właśnie jest to
    body), bez żadnego zewnętrznego wizjera, z marną bazą natywnej optyki
    (ale olbrzymią lustrzanej) - cena jest lekko kosmiczna:
    850 ojro z zumem,
    1050 ojro z zumem i stałką,
    980 ze stałką i przejściówką na EF).

    Nie sądzę, aby przy już nieźle rozwiniętej konkurencji ze strony
    Olka/Panasa, Sony oraz Sammiego, Canon aż tak mocno przebijał się siłą
    samego brandu.
    No i jeszcze jedna ciekawostka - body nie ma żadnego numerka, czyżby
    miałoby to być jedyne w serii, z ew. MarkII etc.?

    de Fresz

  • 34. Data: 2012-07-23 12:53:46
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-23 11:46, de Fresz pisze:

> [...]
    > jeszcze parę lat poczekać. A w ten sposób są dostępne już, od ręki, może
    > nawet w drugiej torbie, jeśli ktoś siedzi w systemie Canona.

    Do tych "niszowych" szkieł mam przecież body. Po jakiego wała mam
    przypinać do nich jakąś niewygodną dupkę?
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 35. Data: 2012-07-23 12:59:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-23 12:53:46 +0200, Pawel Gancarz <y...@t...pl> said:

    > Do tych "niszowych" szkieł mam przecież body. Po jakiego wała mam
    > przypinać do nich jakąś niewygodną dupkę?

    Bo takie małe body plus jego kit plus powiedzmy sama portretówka/makro
    to dalej znacznie mniej do noszenia niż odpowiadający mu zestaw z
    lustrem (do którego często gęsto weźmie się jeszcze jakiś bonusowy
    obiektyw i wychodzi wypchane torbiszcze).

    de Fresz

  • 36. Data: 2012-07-23 13:15:30
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-23 12:59, de Fresz pisze:

> [...]
    > lustrem (do którego często gęsto weźmie się jeszcze jakiś bonusowy
    > obiektyw i wychodzi wypchane torbiszcze).

    Torbiszcze nie będzie bardziej wypchane. Dupka + przejściówka + szkło
    i wyjdzie prawie na to samo. Ciężko nawet dobrać torbę, w której
    jeden zestaw się zmieści, a drugi nie. Procentowa różnica w masie
    też nie warta gadania. A różnica w komforcie używania kolosalna.
    Biorąc pod uwagę ceny, jakie właśnie podałeś, nie widzę ani jednego
    sensownego powodu, by kupować ten wynalazek. Niedawno kupiłem
    okazyjnie małego olka + 1.7/20 i jak na razie nie widzę lepszej
    spacerówki :)

  • 37. Data: 2012-07-23 14:50:10
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-23 13:15:30 +0200, Pawel Gancarz <y...@t...pl> said:

    > Torbiszcze nie będzie bardziej wypchane. Dupka + przejściówka + szkło
    > i wyjdzie prawie na to samo.

    Wierz mi - nie, będzie znacznie mniej. Szczególnie jeśli porówna się to
    z nieco bardzie zaawansowanym lustrem niż entry-level.

    > Ciężko nawet dobrać torbę, w której
    > jeden zestaw się zmieści, a drugi nie.

    Wcale nie aż tak ciężko. W torbę w którą wchodzi samo lustro z
    zamontowanym kitem, upchasz bezlusterkowego kita plus dodatkowe szkło,
    może nawet 2. Tam gdzie normalne lustro z obiektywem mieści się tylko w
    zdłuż, bezlusterkowce wchodzą w poprzek.

    > Procentowa różnica w masie też nie warta gadania.

    Jeśli chodzisz co najwyżej na spacer po Łazienkach, to owszem, jeśli
    idziesz z plecakiem w góry lub na wyprawę rowerową do Bułgarii - jest
    zauważalna.

    > A różnica w komforcie używania kolosalna.

    W trybie Ai? ;-)

    > Biorąc pod uwagę ceny, jakie właśnie podałeś, nie widzę ani jednego
    > sensownego powodu, by kupować ten wynalazek.

    Ten wynalazek - osobiście ja również nie. Bronię tylko sensowności
    zastosowania szkieł z dużego systemu. Np. w m4/3 przez jakiś czas
    jedyne UWA, to było Panasowe szkło za AFAIR ok. 5k zł, przejściówka na
    pełne 4/3 + Olkowe UWA wychodziło połowę tego.

    de Fresz

  • 38. Data: 2012-07-23 15:25:01
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-07-23 14:50, de Fresz pisze:

> [...]
    > UWA, to było Panasowe szkło za AFAIR ok. 5k zł, przejściówka na pełne
    > 4/3 + Olkowe UWA wychodziło połowę tego.

    Byle ten "jakiś czas" nie trwał wiecznie. Popatrz na wytrwałych
    użytkowników "systemu" NEX - do tej pory, żeby zrobić zdjęcie,
    muszą się bawić w MacGyvera ;)

  • 39. Data: 2012-07-23 15:47:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-23 15:25:01 +0200, Pawel Gancarz <y...@t...pl> said:

    > Byle ten "jakiś czas" nie trwał wiecznie. Popatrz na wytrwałych
    > użytkowników "systemu" NEX - do tej pory, żeby zrobić zdjęcie,
    > muszą się bawić w MacGyvera ;)

    Z drugiej strony u Sonego dość przeciętne body, za to z jedną z obecnie
    najlepszych matryc na rynku, kosztuje circa połowę tego, co nowy Canon.

    de Fresz

  • 40. Data: 2012-07-23 22:24:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-23 11:54, de Fresz wrote:
    > No i okazało się, że Twoje "na pewno" jest niewiele warte ;-)

    A Ty jesteś pewien, że pokazali ten sam aparat co na "wyciekach"? :)
    Bo ja sobie dzisiaj nawet nałożyłem obydwa na siebie i deko się różnią,
    więc albo ktoś deko szopnął tamtego albo to jednak był inny. Tamten ma
    proporcje matrycy 3:4, temu deko bliżej do 3:2, ale też ma coś wpół licząc
    proporcje tej ramki. Co co całej skali musiałem coś założyć i oszacować
    wedle średnicy filtra, wyszło mniej więcej tyle co pisałem, stąd taki
    wniosek :)

    Tak czy inaczej to bardzo pozytywna wiadomość, że canon wyciągnął dobrą
    lekcję z porażki mini najkona i jednak leci w aps-c. Już obawiałem się, że
    co rusz każdy patrzy jak tu zmniejszyć sobie matrycę.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_