  • 21. Data: 2012-07-21 15:41:00
    Temat: Re: Bezlusterkowiec Canona
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-21 15:28, Janko Muzykant wrote:
    > Jak dla kogo - ja sobie cenię przede wszystkim doskonały światłomierz i
    > dokładne ostrzenie.

    Co rusz marudzisz na wielki rozmiar czegoś, więc jednak zwracasz na to
    uwagę, evilek + szkło z dsrl to tylko na przejściowe.
    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 22. Data: 2012-07-21 15:46:08
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-20, Jiff <j...@g...pl> wrote:
    > Według mnie ekran dotykowy nie zastąpi normalnego przycisku lub rolki.
    > Nawet lepsze kompakty Canona mają rolkę do trybów. To pokazuje dla
    > jakiej grupy odbiorców skierowany jest ten nowy aparat.

    No właśnie. Te z rolką dla gadżeciarzy-szpanerów, a te bez dla
    zaawansowanych amatorów i praktycznych leni :).

    W tanich kompaktach rolka się przydaje, bo najczęściej wybór
    odpowiedniego trybu jest jedynym wyborem, jaki aparat pozostawia
    użytkownikowi.

    Ja w lustrzance (leciwym już D40) mam na rolce 12 trybów.
    M,A,S,P są na trochę innym tle (chyba sugerującym, że są przydatne...).
    Prawie wszystkie z kilkunastu tysięcy zdjęć tego body zrobiłem na A
    i chyba nie muszę tego tłumaczyć :)

    M i S użyłem po kilka razy - w nocy i do sportu.

    Jest także zielone auto, o którym wiele nie powiem.

    A reszta? Jest nieużywane zielone auto i jeszcze 7 innych, ale nawet nie
    wiem co konkretnie robią. Jest przekreślony znak flasha, pani w
    kapeluszu, ramka z kupą (to może być góra), kwiatek, pokemon, człowiek
    z jedną nogą i postać z gwiazdką w uchu.

    Oczywiście te obrazki są bardzo ładne, ale co z tego? Drugi ekran też
    jest ładny, a miejsca zabrakło...

    pozdrawiam,
    PK

  • 23. Data: 2012-07-21 17:50:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-21 15:41, dominik pisze:

    > Co rusz marudzisz na wielki rozmiar czegoś, więc jednak zwracasz na to
    > uwagę, evilek + szkło z dsrl to tylko na przejściowe.

    Zwracam, ale bez jakości o jakiej wspomniałem nie miałoby to znaczenia.

    --
    pozdrawia Adam
    /przed tobą siedem lat chudych, siedem dni tłustych i siedem minut

  • 24. Data: 2012-07-22 03:25:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-21 15:46, PK wrote:
> [...]
    > M,A,S,P są na trochę innym tle (chyba sugerującym, że są przydatne...).
    > Prawie wszystkie z kilkunastu tysięcy zdjęć tego body zrobiłem na A

    No wcale to nie dziwi. A jest chyba najczęściej wykorzystywane u
    większości, bo na prawdę mało się zdarza, że czas jest kluczowy. Większość
    zdjęć to "uda się zamrozić ruch lub nie".

    > M i S użyłem po kilka razy - w nocy i do sportu.

    S - tam gdzie najważniejszy jest czas
    M - do kombinowania, ale też np super w studio

    > Jest także zielone auto, o którym wiele nie powiem.

    Auto przydaje się kapitalnie jak prosisz kogoś o zrobienie Ci zdjęcia.
    Fajne też jest jak musisz na prawdę szybko zrobić ujęcie czegoś, a masz
    aparat rozkonfigurowany do dziwnych rzeczy.
    Auto nie trzeba się wstydzić, zaawansowany fotograf nie wie co tam się
    ustawia, ale efekt jest "dobry technicznie", tzn. czas ustawia się by nie
    poruszyć raczej, przysłonę najlepiej w okolicy F/8, iso możliwie niskie.

> [...]
    > kapeluszu, ramka z kupą (to może być góra), kwiatek, pokemon, człowiek
    > z jedną nogą i postać z gwiazdką w uchu.

    A900 jest na tyle zaawansowane strasznie, że aż nie ma tych trybów
    automatycznych na kółku. No i dobrze.

    > Oczywiście te obrazki są bardzo ładne, ale co z tego? Drugi ekran też
    > jest ładny, a miejsca zabrakło...

    Farba tańsza.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 25. Data: 2012-07-22 13:57:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "dominik" napisał w wiadomości grup

    > Na pewno nie, APS-C nawet najbardziej zkastrowane canonowo ma 3:2, tu jest
    > za to 4:3. Na oko ma też mniejszą tę matrycę, czyli pewnie to będzie: 18.7
    > x 14 mm jak w G1X.

    Nie wiem, na podstawie czego stwierdzasz "na pewno nie".
    Porównaj rozmiar matrycy do średnicy filtra - wychodzi wyraźnie że to ASP-C.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2012-07-22 14:16:57
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-22 13:57, Ergie wrote:
    > Nie wiem, na podstawie czego stwierdzasz "na pewno nie".
    > Porównaj rozmiar matrycy do średnicy filtra - wychodzi wyraźnie że to ASP-C.

    Średnica filtra jest na wewnętrznym pierścieniu i łatwo idzie po zdjęciu
    wyszacować ok. 18x13,5mm, a proporcje samej matrycy to 4:3.
    Tak, zdecydowanie to jest to co w G1X.
    Nie wiem na jakiej podstawie Ty twierdzisz, że to APS-C?

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 27. Data: 2012-07-22 16:07:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-22 13:57, Ergie pisze:
    > Nie wiem, na podstawie czego stwierdzasz "na pewno nie".
    > Porównaj rozmiar matrycy do średnicy filtra - wychodzi wyraźnie że to
    > ASP-C.

    Ekonomicznie uzasadniony jest niestety nowy format, a ekonomia ma dziś
    priorytet :(

    --
    pozdrawia Adam
    /na ścianach powiesiłem mazy, zdjęcia to ja mam za oknem.../

  • 28. Data: 2012-07-22 18:20:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Tak, zdecydowanie to jest to co w G1X.
    > Nie wiem na jakiej podstawie Ty twierdzisz, że to APS-C?

    Na podstawie zdjęć, z których łatwo można wyliczyć rozmiar matrycy.

    Jest jeszcze jedna przesłanka - obiektyw 18-55. Robienia szkła o taki
    zakresie do czegoś innego niż APS-C nie miałoby sensu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 29. Data: 2012-07-22 20:26:50
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

> [...]
    > Tak, zdecydowanie to jest to co w G1X.
    > Nie wiem na jakiej podstawie Ty twierdzisz, że to APS-C?

    CanonRumors podało specyfikację:

    18mp APS-C
    DIGIC V
    ISO 100-12800 (25,600 Expansion)
    3´´ Touchscreen 1.04million pixels
    Phase & Contrast AF
    Video Servo AF
    1920×1080 Video 30p/25p/24p
    1280×720 Video 60p/50p
    MPEG-4, AVC/H.264
    SD Card
    Adaptor at launch for EF lenses

    Additional specs from [DCI]

    Hand-held Twilight mode, to help with long exposures in low light.
    Multi-shot noise reduction function that helps reduce the noise by combining four
    images.
    The usual creative filters
    HDR mode to synthesize three different exposures
    Camera size: 66.5mm (width) 108.6mm (height) x 32.3mm (depth)
    The weight (body only) 262g, (including battery and memory card) 298g

    m.

  • 30. Data: 2012-07-22 22:02:28
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-07-21 15:46, PK pisze:
    [..]
> [...]
    > z jedną nogą i postać z gwiazdką w uchu.
    >
    > Oczywiście te obrazki są bardzo ładne, ale co z tego?

    bo on jest skierowany do lekko zaawansowanego amatora :) Jak robi
    portret to wybierze tryb portretowy (pewno minimalna przesłona), jak
    pejzaż to pewno przesłona koło 8, tryb sport to krótki czas itd.
    Oczywiście odbierze też pozostałe parametry. Osoba robiąca zdjęcie
    będzie się mogła skupić na kadrze, a nie technicznych aspektach zdjęcia
    - po co mu to, to załatwi automatyka (dobierze przesłonę, odpowiedni
    czas, ISO). A jak ma dobre oko to zrobi lepsze zdjęcie od tego co nie
    rusza się poza tryb A :)

    --
    pozdrawiam,
    W.