  • 11. Data: 2012-07-20 16:14:45
    Temat: Re: Bezlusterkowiec Canona
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-20 15:57, Jiff pisze:
    > Na tamtych zdjęciach widać, że aparacik nie ma nawet prostej rolki do
    > wyboru trybów...

    To dobrze, tylko przeszkadzał :)

    --
    pozdrawia Adam
    /ostatnio słyszałem, że wszystko bierze się z... a, nieważne/

  • 12. Data: 2012-07-20 16:22:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To dobrze, tylko przeszkadzał :)

    Dokładnie :-)

    Dla mnie rolka mogłaby mieć tylko dwa ustawienia: Av na co dzień i M gdy
    używam lampy, ale przeboleję wejście w menu gdy już przykręcę lampę.

    A jak ktoś potrzebuje to tam pewnie jest dotykowy ekranik, więc sobie
    wyklika co mu będzie potrzeba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2012-07-20 16:24:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Generalnie popieram choć chyba już nie kupię... choć jeśli będzie tani,
    > może się przeproszę z Canonem?

    Wszystko będzie zależało od szkieł. Jak w ciągu roku pojawią się ze trzy
    jasne szerokie stałki to IMO będzie hit. Ja na pewno sobie kupię takie małe
    coś na rodzinne imprezy i wyjazdy, a do przyrody i kotletów pozostanie
    lustrzanka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2012-07-20 16:53:07
    Od: Jiff <j...@g...pl>

    Według mnie ekran dotykowy nie zastąpi normalnego przycisku lub rolki.
    Nawet lepsze kompakty Canona mają rolkę do trybów. To pokazuje dla
    jakiej grupy odbiorców skierowany jest ten nowy aparat.

  • 15. Data: 2012-07-20 17:10:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-20 16:53, Jiff pisze:
    > Nawet lepsze kompakty Canona mają rolkę do trybów. To pokazuje dla
    > jakiej grupy odbiorców skierowany jest ten nowy aparat.

    Zawodowej chyba, bo to właśnie ci zamiast kręcić trybami bez sensu
    pracują wyłącznie w A (a w studio w M) :)

    Równie dobrze rzec można, że większość kompaktów nie ma trybu manualnego
    nie mówiąc o rawach, ale za to ma trzy pomiary światła - w kompakcie z
    pomiarem liveview tak naprawdę psu na budę.

    --
    pozdrawia Adam
    /we wrześniowe noce już się tak nie poce, suszą się onuce, a światło migoce/

  • 16. Data: 2012-07-21 01:21:05
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-20 14:46, Ergie wrote:
> [...]
    ble-leak/
    > Tu więcej zdjęć:
    > http://www.canonrumors.com/2012/07/new-canon-eos-m-w
    ith-ef-m-mount/

    > Ze zdjęć wynika że sensor jest wielkości APS-C

    Na pewno nie, APS-C nawet najbardziej zkastrowane canonowo ma 3:2, tu jest
    za to 4:3. Na oko ma też mniejszą tę matrycę, czyli pewnie to będzie: 18.7
    x 14 mm jak w G1X.

    > No i w zestawie jasna 35'tka

    Kanciasto licząc szkło możliwości 35/2.8. Jak naleśniko standard ujdzie,
    ale wcale nie imponuje jakoś wyraźnie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 17. Data: 2012-07-21 09:52:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-21 01:21, dominik pisze:

    > Na pewno nie, APS-C nawet najbardziej zkastrowane canonowo ma 3:2, tu jest
    > za to 4:3. Na oko ma też mniejszą tę matrycę, czyli pewnie to będzie: 18.7
    > x 14 mm jak w G1X.

    Z jednej strony trochę bezsens, bo jedyny atut względem innych
    bezlusterkowców - szkła - nieco nadgryziony (niewiele, ale istotnie). Z
    drugiej - powtórzy się zjawisko równego rysowania przy używaniu szkieł o
    większym kryciu (jak przy używaniu ff na apsc), tylko dla rozmiaru
    właśnie apsc.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

  • 18. Data: 2012-07-21 14:56:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-07-21 09:52, Janko Muzykant wrote:
    > Z jednej strony trochę bezsens, bo jedyny atut względem innych
    > bezlusterkowców - szkła - nieco nadgryziony (niewiele, ale istotnie).

    Na razie żaden atut, żeby akurat canona kupić, jedynie co to po prostu to
    samo tylko od nich. Lustra nie będą w końcu trwać wiecznie.

    > drugiej - powtórzy się zjawisko równego rysowania przy używaniu szkieł o
    > większym kryciu (jak przy używaniu ff na apsc), tylko dla rozmiaru właśnie
    > apsc.

    Ale lustrowe aps-c na evilkach jest bez sensu zupełnie. Optymalizacja tkwi
    w małym body i dość małym obiektywie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 19. Data: 2012-07-21 15:28:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-21 14:56, dominik pisze:
    > Ale lustrowe aps-c na evilkach jest bez sensu zupełnie. Optymalizacja tkwi
    > w małym body i dość małym obiektywie.

    Jak dla kogo - ja sobie cenię przede wszystkim doskonały światłomierz i
    dokładne ostrzenie.

    --
    pozdrawia Adam
    /boję się radonu bo nie ma zapachu, smaku i rozumu/

  • 20. Data: 2012-07-21 15:29:19
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-20, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
    > Zawsze będa lepsze niż to samo szkło i duże body. Oprócz tego szkło od

    Lepsze w czymś poza masą? :)

    Lustrzanka ma tę wielką zaletę, że można ją trzymać jedną ręką,
    a drugą dokładać tylko do pstrykania.

    Bezlusterkowcem z lekkim obiektywem możesz za to pstrykać jedną ręką,
    ale co z noszeniem? Pozostaje pasek - albo owinięty na nadgarstku albo
    na szyi.

    Lustrzanki wyglądają jak wyglądają właśnie przez ergonomię. Gdyby nie
    ona wyglądałyby inaczej i byłyby mniejsze.

    pozdrawiam,
    PK